import af bil fra tyskland
Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 28-12-03 16:40

Hvem har erf. med dette???

Kan man stole på bilpriser.dk og de priser de oplyser for afgift???

Jeg er på jagt efter en Mondeo diesel fra 98-99 gerne med en del kilometer

Fra : Martin Kiefer

Dato : 29-12-03 22:45

"Lars H. Jørgensen" <lars_gitte@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man stole på bilpriser.dk og de priser de oplyser for afgift???

Min erfaring i den korte udgave: Nej.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 30-12-03 12:56

Hej,.

Jeg har hentet 2 biler i tyskland - en golf II og en Passat VR6 st.car.

I begge tilfælde lå afgiften faktisk indenfor ca. 20 % af bilpriser.dk, så
det er en god rettesnor.
Jeg kom af med 56.000 kroner i afgift for VR6'eren ('92, aut.gear og
alverdens udstyr)

MVH

Morten.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 30-12-03 22:05

"Morten (8520)" <ml@remove_until_the_dot_no_spam_at_all.lystrupit.dk> skrev
i en meddelelse news:%BdIb.1105$wK3.693@news.get2net.dk...
> Jeg kom af med 56.000 kroner i afgift for VR6'eren ('92, aut.gear og
> alverdens udstyr)

Min oplevelse er at bilpriser.dk lå ca 45.000kr ved siden af på en bil hvor
vurdering og afgift endte på ca 160.000,- og bilpriser havde givet en pris
på 208.000,-

Fra : Troels Sørensen

Dato : 31-12-03 01:51

> Min oplevelse er at bilpriser.dk lå ca 45.000kr ved siden af på en bil
hvor
> vurdering og afgift endte på ca 160.000,- og bilpriser havde givet en pris
> på 208.000,-

Så bliver man da i værste tilfælde glædeligt overrasket. Vil da stadig mene
det er en god rette snor. Har endnu ikke hørt om at afgiften skulle være
blevet dyere end den bilpriser disker på med, men ofte et par eller flere
tusinde under...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 31-12-03 14:24

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Så bliver man da i værste tilfælde glædeligt overrasket.

Jo jo, selvfølgelig bliver man glædeligt overrasket. Men hvis man skal tage
bilpriser.dk som en korrekt rettesnor tror jeg med de forskellige at det kan
skræmme nogle væk fra at forsøge at hente en bil selv.

> [...]
> blevet dyere end den bilpriser disker på med, men ofte et par eller flere

Så skal rettesnoren måske være at man lige skal trække en 25-30% fra
bilprisers vurderinger

Det er trods alt temmelig stor forskel på at skulle lægge et budget til en
bil på 208.000,- og så til en på 160.000,-

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 15:03

On Wed, 31 Dec 2003 14:23:34 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

> [...]
>Det er trods alt temmelig stor forskel på at skulle lægge et budget til en
>bil på 208.000,- og så til en på 160.000,-

Man kan ikke bruge www.bilpriser.dk til noget som helst i importmæssig
sammenhæng. Der er www.toldogskat.dk -> motor langt bedre. Det eneste
rigitge er imidlertid at indhente en forhåndsvurdering.

/Mogens

Fra : Martin Kiefer

Dato : 02-01-04 15:41

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan ikke bruge www.bilpriser.dk til noget som helst i importmæssig
> sammenhæng. Der er www.toldogskat.dk -> motor langt bedre. Det eneste
> rigitge er imidlertid at indhente en forhåndsvurdering.

Helt enig.