Erfaring med Thansens centrallås system
Fra : Gubbi

Dato : 27-12-03 23:43

Hejsa

Da jeg har en bil uden centrallås monteret, går jeg og over vejer at
invistere i et system.

Jeg har kigget lidt på Thansens system med fjernbetjening. Men ville så
gerne høre nogle folk med erfaring omkring, dette inden jeg invisterer i
det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.

Jeg vil dog også gerne høre om andre gode systemer til en 3 dørs bil.

På forhånd tak. Og glædelig Jul....

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 27-12-03 23:49

> [...]
> det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.
>
> Jeg vil dog også gerne høre om andre gode systemer til en 3 dørs bil.

Alt efetr hvilken bil det er, så vil jeg da forslå dig at køre ud til en
hugger og få et sæt netop din bil, det er nok mange gange bedre og passer
100%. jeg ved ikke hvordan Thansens virker men det er i bedtse fald noget
der skal tilpasses og er et universal model som aldrig bliver ligeså godt
som et originalsæt

--
M.v.h

Bjørn ingebrigtsen
b_ingebrigtsen@mail.dk

Fra : Jan Nielsen

Dato : 28-12-03 00:07

"Gubbi" <njf@newREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.
>
> Jeg vil dog også gerne høre om andre gode systemer til en 3 dørs bil.

Jeg har haft et T-hansen sæt. eller rettere to, i det første sæt passede
stikkene slet til hinanden mellem ledningerne og styreboksen, den fik jeg
byttet til et sæt hvor fjernbetjeningen ikke virker, så gæt hvad jeg vil
råde dig til !!

Jan Nielsen

..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
www.fedebiler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 00:18

> [...]
> byttet til et sæt hvor fjernbetjeningen ikke virker, så gæt hvad jeg vil

fluks køre til thansen og rekvirere et sæt?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Leonard

Dato : 28-12-03 11:16

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>fluks køre til thansen og rekvirere et sæt?

Nej, 3 sæt, for de 2 første virker jo ikke.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 14:48

> Nej, 3 sæt, for de 2 første virker jo ikke.

man kan da bare køre flere gange
jeg har da kørt forgæves 4 gange før jeg fik mine støddæmpere hos thansen.

Fra : Leonard

Dato : 28-12-03 20:47

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>jeg har da kørt forgæves 4 gange før jeg fik mine støddæmpere hos thansen.

Kunne du kun bære en af gangen?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-03 21:47

Leonard <nospam@invalid.invalid> skrev :

>Kunne du kun bære en af gangen?

Renseserviet og 1 flaske skærmrens udbedes !

Fra : Andersen [2500]

Dato : 28-12-03 23:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Renseserviet og 1 flaske skærmrens udbedes !

Prosit.
Arh din stakkel er du nu også ramt af influenza

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Rasmus

Dato : 28-12-03 01:07

"Gubbi" <njf@newREMOVETHISmail.dk> wrote in message
> [...]
> gerne høre nogle folk med erfaring omkring, dette inden jeg invisterer i
> det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.

Nu var mit tidligere centrallås sæt ikke fra t-hansen, men af samme
"kvalitet", pris og udseende...., gummimanchetterne var defekte efter ca ½
år, jeg går ud fra at de skal beskytte mod vand/skidt...., men det gør de
altså ikke længere

mvh
Rasmus

Fra : Brian

Dato : 28-12-03 01:10

Hejsa

Gubbi wrote:

> Jeg har kigget lidt på Thansens system med fjernbetjening. Men ville
> så gerne høre nogle folk med erfaring omkring, dette inden jeg
> invisterer i det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.

Jooo.... jeg fik et sæt til 4 døre hos dem, med fernbedienung, til 349,-
Til de penge kan man ikke forvente hvad som helst, men i min gamle Escort er
det fint.... der er huller hvor de lige passer i

Monteringen var ikke slem, der er stænger med som er nemme at tilpasse, hvis
det er nødvendigt.

/Brian

Fra : Brian M

Dato : 28-12-03 10:52

"Brian" <brian@Nospam.dk> wrote in message news:<bsl704$kst$1@sunsite.dk>...
> [...]
> det fint.... der er huller hvor de lige passer i
>
> Monteringen var ikke slem, der er stænger med som er nemme at tilpasse, hvis

Jeg har også monteret et lignende universal sæt i fruens gamle Mazda
121, dog uden fjernbetjening. Det passede også i de original huller
der var i bilen. Det der tog længst var at få bukket trækstængerne i
bagdørene så de trak fornuftigt uden at gå imod. Det var et sæt fruen
selv havde købt et eller andet sted til 299.- , det fungere stadig
fint efter 2 år.

Der kan selvføigelig være forskel på kvaliteten af de forskellige sæt,
men de billige universal sæt kan sagtens være OK og i hvertfald lidt
ældre biler brugte samme type servomotor (eller hvad de nu hedder)og
der passer de originale huller i døren direkte. Det svage sted er
sandsynligvis fjernbetjeningen, som jo har et hårt liv nede i lommen
mellem nøgler og lommeuld.

Det viktigste er at være omhyggelig med trækstængerne, så man for et
lige træk og at få trukket ledningerne over i døren på en fornuftig
måde ellers knækker de hurtigt. Til bagdørene fik jeg et sæt
gummimanchetter fra fordørene til en 626 fra den lokale hugger, de
passede lige over.

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-12-03 11:25

> [...]
> bagdørene så de trak fornuftigt uden at gå imod. Det var et sæt fruen
> selv havde købt et eller andet sted til 299.- , det fungere stadig

Lad mig gætte hun har garanteret købt det i aldi?
Jeg købte selv sådan et sæt for 3 år siden og det virker stadig
upåklageligt...
Det var iøvrigt nemt at montere. Det tog 1 time for begge døre.

Venligst

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-03 10:00

Gubbi wrote:

> Jeg har kigget lidt på Thansens system med fjernbetjening. Men ville
> så gerne høre nogle folk med erfaring omkring, dette inden jeg
> invisterer i det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.

Jar har det seneste par år haft et sæt - og det fungerer fint. Der er godt
med moment i motorerne og alle døre åbner og lukker, når de skal.

Fjernbetjeningen har jeg dog købt et andet sted, da det oprindelige ikke
havde en sådan.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-03 10:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Jar har det seneste par år haft et sæt - og det fungerer fint. Der er godt
>med moment i motorerne og alle døre åbner og lukker, når de skal.

Det fremgår ikke ret tydeligt om dit sæt er et T-Hansen sæt, eller ej

>Fjernbetjeningen har jeg dog købt et andet sted, da det oprindelige ikke
>havde en sådan.

Ahhh ;)

Jeg har nu aldrig sådan helt set fidusen i fjernbetjent lås, du skal
vel alligevel tage fat i håndtaget, og åbne døren for at sætte dig ind
i bilen, eller hür ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-03 10:37

jan@stevns.net wrote:

> Det fremgår ikke ret tydeligt om dit sæt er et T-Hansen sæt, eller ej

Det var en gave - men jeg er ret sikker på, at selve systemet var - som sagt
var fjernbetjeningen ikke.

> Jeg har nu aldrig sådan helt set fidusen i fjernbetjent lås, du skal
> vel alligevel tage fat i håndtaget, og åbne døren for at sætte dig ind
> i bilen, eller hür ?

Sådan havde jeg det også engang.

Fjernbetjeningen betyder, at du for det færste ikke skal stå og rode med
nøglerne, når du kommer hen til bilen (specielt godt i styrtregn). For det
andet behøver man ikke gå tilbage til bilen, hvis den bedre halvdel glemte
sin nye trøje bag førersædet - og først opdagede det på vej væk fra bilen.
For det tredje kan man stå på fjrde sal og bede den stadigt bedre halvdel
tage den taske, som man selv glemte (selvom hun ikke har en nøgle til
bilen).

Små ting - men en af de ting, jeg er blevet så glad for, at jeg under ingen
omstændigheder ville undvære sådan en på noget tidspunkt igen.

Og lad mig lige tilføje, at jeg ikke har sådan old-school-system, der siger
bib, hver gange jeg aktiverer systemet. Det er vistnok en teknisk option -
men ikke for mig.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-03 10:48

>Sådan havde jeg det også engang.

Hvad skete der så ?

> [...]
>For det tredje kan man stå på fjrde sal og bede den stadigt bedre halvdel
>tage den taske, som man selv glemte (selvom hun ikke har en nøgle til

ok - partiel dovenskab er et af argumenterne , men sig mig lige, hvad
gør du når du er i tvivl om du huskede at låse bilen ?

Ser du - jeg kan sgu' aldrig huske om det er 1 eller 2 blink med
blinklys der betyder låser eller åbner , så jeg går relativt ofte hen
og hiver i et håndtag

Tidlig senil_demens ? Måske ..... hvad var det nu emnet var ?

>Små ting - men en af de ting, jeg er blevet så glad for, at jeg under ingen
>omstændigheder ville undvære sådan en på noget tidspunkt igen.

Jeg er nærmest græsk_katolsk på det punkt - jeg har jo alligevel kun
fjernstyret centrallås på den ene af bilerne, og det sker da af og til
at jeg ser soltaget på den ene bil åbne sig, medens jeg kører ud af
indkørslen i den anden bil, fordi noget i lommen har trykket på
knappen - og så er jeg sgu' da ligevidt ;)

>Og lad mig lige tilføje, at jeg ikke har sådan old-school-system, der siger
>bib, hver gange jeg aktiverer systemet. Det er vistnok en teknisk option -
>men ikke for mig.

Lydene er jeg da osse fri for, de kan langtfra fjerne det sjove i at
se en kat blive katapulteret væk fra et soltag .... det ser
edderskægt ud når den gamle sorthvide missemor, har glemt at netop det
tag hun ferer sig på, kan ... well ... drille hende

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-03 11:26

jan@stevns.net wrote:

> Hvad skete der så ?

Så fik jeg det anderledes..

> ok - partiel dovenskab er et af argumenterne

Helt korrekt.

> men sig mig lige, hvad
> gør du når du er i tvivl om du huskede at låse bilen ?

Trykker en eller måske to gange mere på remoten, så jeg får vished for, om
skidtet er låst.

> Ser du - jeg kan sgu' aldrig huske om det er 1 eller 2 blink med
> blinklys der betyder låser eller åbner ,

Det problem har jeg så ikke... endnu...

> Tidlig senil_demens ? Måske ..... hvad var det nu emnet var ?

*LOL*

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-12-03 11:30

> [...]
> og hiver i et håndtag
>
> Tidlig senil_demens ? Måske ..... hvad var det nu emnet var ?

Det har franskmændene løst på en meget smart måde i min bil - den blinker
kun når man låser - når man låser op finder man jo ganske naturligt ud af om
døren er låst eller ej..

mvh

Andreas M Hansen

Fra : EjS

Dato : 28-12-03 11:49

> [...]
> kun når man låser - når man låser op finder man jo ganske naturligt ud af

I de nyere franske biler blinkes der med ét langt blink når der låses. Ved
oplåsning blinkes der hurtigt 10 gange. Man skal være meget senil hvis ikke
det "virker"...

Da fjernbetjeningerne til de nye franske biler virker ret langt låser bilen
automatisk hvis ikke dørene er blevet lukket op inden for 30 sekunder.

Pga. den lange rækkevidde er der også en søgefunktion hvis man ikke kan
finde bilen på en stor parkeringsplads. Man trykker på "lås" og bilen tænder
indvendigt lys og blinker hurtigt i omkring 10 sekunder uden at låse dørene
op. Det virker ret godt på store p-pladser...

MVH EjS

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-03 14:06

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev :

> [...]
>indvendigt lys og blinker hurtigt i omkring 10 sekunder uden at låse dørene
>op. Det virker ret godt på store p-pladser...

Eller trykke på knap 3 så hornet dytter

(Svært sjovt i visse tilfælde ;)

Fra : EjS

Dato : 28-12-03 15:15

> Eller trykke på knap 3 så hornet dytter
>
> (Svært sjovt i visse tilfælde ;)

Med den skidne lyd franske bilhorn har er det vist godt de endnu ikke har
fået den idé :)

MVH EjS

Fra : Leonard

Dato : 28-12-03 20:51

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> wrote:

>Da fjernbetjeningerne til de nye franske biler virker ret langt låser bilen
>automatisk hvis ikke dørene er blevet lukket op inden for 30 sekunder.

Gør alle fjernbetjente centrallåse ikke det?
VW har 2 knapper, en til at låse op med og en til at låse med, det
same med mit oliefyrs, en til at tænde med og en til at slukke med, så
er jeg helt fri for at kunne se bilen.

Fra : EjS

Dato : 28-12-03 21:17

> Gør alle fjernbetjente centrallåse ikke det?

Nej

> VW har 2 knapper, en til at låse op med og en til at låse med, det
> same med mit oliefyrs, en til at tænde med og en til at slukke med, så
> er jeg helt fri for at kunne se bilen.

ok

MVH EjS

Fra : Leonard

Dato : 28-12-03 21:49

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote:

>Nej

Nå, men i de biler jeg har set med det låser alle igen, hvis ikke
døren åbnes eller tændingen sættes til inden 30-60 sek.
VW, MB, Audi og flere eftermonterede alarmer.

Fra : EjS

Dato : 29-12-03 12:15

> Nå, men i de biler jeg har set med det låser alle igen, hvis ikke
> døren åbnes eller tændingen sættes til inden 30-60 sek.
> VW, MB, Audi og flere eftermonterede alarmer.

Det er i hvert fald en smart detalje så man ikke kommer til at åbne. Jeg
kender flere biler uden det system - men det kommer nok efterhånden i alle
som tingene mere og mere bliver computerstyret...

MVH EjS

Fra : Andersen [2500]

Dato : 28-12-03 18:12

> [...]
>
> Jeg har nu aldrig sådan helt set fidusen i fjernbetjent lås, du skal
> vel alligevel tage fat i håndtaget, og åbne døren for at sætte dig ind
Der er en helt anden fordel som I slet ikke har lagt vægt på:
Låsen bliver ikke slidt og kan derfor ikke åbnes med en
ispind (som på min gamle Cortina), hvilket holder de knap
så hårdhudet kriminelle væk.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-03 19:43

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev :

>Der er en helt anden fordel som I slet ikke har lagt vægt på:
>Låsen bliver ikke slidt og kan derfor ikke åbnes med en
>ispind (som på min gamle Cortina), hvilket holder de knap
>så hårdhudet kriminelle væk.

Det er da ellers praktisk nok, når batteriet til fjerndimsen er
opbrugt, eller køteren (Gø-dyret) har ædt den ;)

Spøg til side, nu koster en låsecylinder ikke voldsomt meget, så er
det ikke mere et ? om folks egen spareiver der er grunden til deres
problemer.

Fra : Andersen [2500]

Dato : 28-12-03 23:42

> [...]
>
> Spøg til side, nu koster en låsecylinder ikke voldsomt meget, så er
> det ikke mere et ? om folks egen spareiver der er grunden til deres

Nok er en cylinder ikke dyr, men så er der bøvlet med at få den
gamle ud og den nye kodet om før den isættes.
Personligt vil jeg sq hellere ofre pengene på FB og så nøjes
med at låse op og i når batteriet er fladt eller ædt
Der er jo også de andre fordele som Jan W nævnte

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-03 08:45

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev :

>Nok er en cylinder ikke dyr, men så er der bøvlet med at få den
>gamle ud og den nye kodet om før den isættes.

*Det* er nu ikke særligt svært, og hvis man har nøglekoden får man jo
en fix og færdig cylinder - selv til min 18 år gamle Rekord, kan jeg
få en monterbar cylinder (350 kroner)

>Personligt vil jeg sq hellere ofre pengene på FB og så nøjes
>med at låse op og i når batteriet er fladt eller ædt
>Der er jo også de andre fordele som Jan W nævnte

Må jeg påpege at de fleste af jan's problemer var af
luksuriøs/dovenskabsmæssig art ;)

Fra : Andersen [2500]

Dato : 29-12-03 23:46

> *Det* er nu ikke særligt svært, og hvis man har nøglekoden får man jo
> en fix og færdig cylinder - selv til min 18 år gamle Rekord, kan jeg
> få en monterbar cylinder (350 kroner)

Gik ikke i min gamle P7-26M fra 71

> Må jeg påpege at de fleste af jan's problemer var af
> luksuriøs/dovenskabsmæssig art ;)

Og dem skal han have lov til at dyrke
(dyrker dem selv...........flittigt)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-03 23:51

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev :

>Gik ikke i min gamle P7-26M fra 71

Det kan jeg tænke mig ...

P7-26M ? ikke en RS'er ?

>Og dem skal han have lov til at dyrke
>(dyrker dem selv...........flittigt)

Samme her - jeg gider sjældent skifte gear selv, så 66.6% af de biler
jeg bruger har automat ;)

Fra : Andersen [2500]

Dato : 30-12-03 15:46

> P7-26M ? ikke en RS'er ?

Ikke fra fabrikken, men den fik da noget
RS udstyr eftermonteret
(Midterkonsol med ure og lygtegrill.
De sæder jeg fik fat på var alle defekte,
så der satte jeg Granada sæder i)

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-04 22:29

On Tue, 30 Dec 2003 15:46:21 +0100, "Andersen [2500]"
<virkerikke@nospam.dk> wrote:

>Ikke fra fabrikken, men den fik da noget
>RS udstyr eftermonteret
>(Midterkonsol med ure og lygtegrill.

RS betød at der var satset på det sportslig: Lakering, fælge,
bucketseats, trærat, ekstrainstrumenter, undervogn osv.
26M var samme bil, men komfort-/luksusbetonet istedet for

/Mogens

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 29-12-03 00:12

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Låsen bliver ikke slidt og kan derfor ikke åbnes med en
> ispind (som på min gamle Cortina), hvilket holder de knap

Der kan også være en ulempe, i min gamle bil gik den Stingray alarm som
bilen havde da jeg købte den i stykker på den eneste måde en sådan _aldrig_
må gøre på: den låste spontant op!! så røg den lynhurtigt ud!
Så opdagede jeg at låsene havde sat sig i en sådan grad at det tog gode
mængder af låseolie at få dem til at virke ordentligt igen, noget man ikke
har lyst til at opdage den dag fjernbetjeningen svigter og olien er låst
inde i bilen :O

Ellers må jeg sige at jeg også er meget glad for min fjernbetjening, især
når man holder et sted hvor der er for mørkt til at man kan se nøglehullet.
Min kærste syntes også det var latterligt, lige indtil jeg fik sat en alarm
i, nu vil hun ikke undvære det.

/Morten
Vectra 2,0i '94

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-03 10:01

> [...]
> gerne høre nogle folk med erfaring omkring, dette inden jeg invisterer i
> det. Jeg vil gerne vide om det er godt eller skidt.

Man får hvad man betaler for.

Generelt får du mere for pengene hos nogen, som ikke har fine butikker (Læs:
internetsalg), da udgifterne dermed er lavere og avancen dermed_kan_være
lavere.

--
Mvh. Morten Fruergaard