Ridser i lakken...
Fra : Morgan Jones

Dato : 27-12-03 22:17

Hvis man har kværnet lakken af en bildør, hvad er så det smarteste at gøre?

Ridserne er i en "klump" på størrelse med en 20 krone. de er ca. 1mm dybe,
og jeg går ud fra at de er "igennem" lakken. Der er ingen associeret bule.
Bilen er ca. 8 mdr gammel.

Skal man lade det være, plaske et eller andet på?

Morgan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-03 22:32

Morgan Jones wrote:

> Hvis man har kværnet lakken af en bildør, hvad er så det smarteste at
> gøre?

> Skal man lade det være, plaske et eller andet på?

Du skal sørge for at tørre det med en føntørrer, og derefter dække det hele
med undervognsbeskyttelse. Det er noget møg, hvis der går rust i pladen.

Hvis bilen er galvaniseret, og eller hvis der ikke er er hul helt ind til
pladen, kan du tage det lidt mere roligt. Så kan du evt kikke roligt i din
pengepung og spørge dig selv, om du synes, der er penge nok til at lakering
af døren.

Det er der jo nok, hvis din bil kun er 8 mdr gammel - så har den næsten
fortjent en rep.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Who now

Dato : 28-12-03 11:45

> [...]
> Bilen er ca. 8 mdr gammel.
>
> Skal man lade det være, plaske et eller andet på?

Jeg syntes du skal prøve at køre til et autolakeri og spørge om de kan
reparerer det uden at male hele døren,det kan mange autolakerer og er ikke
særlig dyrt sammenlignet med af og påmontering,lakering af hele døren.
VH
SBC

Fra : Morgan Jones

Dato : 28-12-03 17:12

> Jeg syntes du skal prøve at køre til et autolakeri og spørge om de kan
> reparerer det uden at male hele døren,det kan mange autolakerer og er ikke
> særlig dyrt sammenlignet med af og påmontering,lakering af hele døren.

Ok, tak for hjælpen, begge 2.

Morgan

Fra : IB

Dato : 28-12-03 17:19