Nogen der har prøvet at få reg.afgift retu~
Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-12-03 19:58

Hej,
Har nogen prøvet at få afgift retur fra TS ?
Hvordan fungerer det, hvilket bevis skal der fx. stilles for at vognen
faktisk er udført af landet ?
Har nemlig en vogn min familie i DE kan bruge til res. dele.
(Det ville pynte slemt på regnskabet med en check fra TS )
Kent Nielsen

Fra : Allan Møller

Dato : 27-12-03 22:15

> Har nogen prøvet at få afgift retur fra TS ?
Ja det har jeg.

> Hvordan fungerer det, hvilket bevis skal der fx. stilles for at vognen
> faktisk er udført af landet ?

Bilen skal vurderes og der kræves en registreringsattest fra det land bilen
skal
udføres til. For mit vedkommende Sverige. Man modtager en check eller
kontooverførelse
når papirene er iorden.

> Har nemlig en vogn min familie i DE kan bruge til res. dele.
> (Det ville pynte slemt på regnskabet med en check fra TS )

Jeg ved ikke med tyskerne men svenskerne var _meget_ grundige med at få
vores Seat Cordoba '95 godkendt men den blev da godkendt.
Min svoger havde en Nissan Primera fra 92 som var godt slidt (tidligere
taxa) den
var så godt som umulig at få godkendt her i Sverige.
Inden da havde jeg ellers fået at vide at hvis bremser, lygter, styrtøj og
udstødningsgasser var iorden
skulle det ikke være noget problem men sådan er virkeligheden ikke herover.

Mvh. Allan

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-12-03 22:51

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det har jeg.

Ditto her.

> Bilen skal vurderes og der kræves en registreringsattest fra det land
bilen
> skal
> udføres til.

Nix, blot dokumentation for udførsel.

For mit vedkommende Sverige. Man modtager en check eller
> kontooverførelse
> når papirene er iorden.

Ja, man modtager en check når dokumentation for udførsel er indsendt.
I mit tilfælde en kopi af salgsaftalen med navn og adresse på køberen i
Tyskland.

> [...]
> udstødningsgasser var iorden
> skulle det ikke være noget problem men sådan er virkeligheden ikke

Bilen akal ikke godkendes eller indregistreres i køberens hjemland. Blot
skal bilen udføres til hans bopæl.

Men først skal bilen vurderes ved T&S inden udførslen kan finde sted.
Dernæst har man 3 måneder til at finde en køber og få bilen udført.

Afgiften modsvarer 63% af købsprisen, for en tilsvarende dansk
indregistreret bil hos en forhandler.

Af dette beløb fratrækkes dernæst 15% inden refunderingen.

Eksempel:

En bil vurderes til en handelsværdi på 100.000 Dkr.
Afgiftdelen er dermed 63.000 Dkr.
Refusion efter udførsel bliver så 53.550 Dkr.

/Mark.