Måske OT. Bremser skurre!
Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-03 14:53

Hej

Jeg ved ikke om mit indlæg er gået hend og er blevet OT efter er der kommet
den nye dk.fritid.teknik.bil.Bjørn

Men mit problem er mine bagbremser skurre forfærdeligt meget hvis den har
holdt stille et
par timer og det er fugtigt i vejret. Jeg har haft dem skilt ad ufattelig
mange gange og der er aldrig
noget at se.
Jeg er selv ret sikker på det bare er rust som sætter sig på tromlerne her i
det fugtige vejr med salt på vejene.
Men hva kan jeg overhovedet gøre ved det? Og er der noget at gøre ved det?
Måske rustfrie tromler men de er vel ikke til at betale medmindre man
handler med narko??

Venligst

Fra : John Sahl

Dato : 27-12-03 14:57

Søren Christensen wrote:
> Jeg ved ikke om mit indlæg er gået hend og er blevet OT efter er der
> kommet den nye dk.fritid.teknik.bil.Bjørn

Det er det ikke.

> Men hva kan jeg overhovedet gøre ved det? Og er der noget at gøre ved
> det? Måske rustfrie tromler men de er vel ikke til at betale
> medmindre man handler med narko??

Der er ikke noget at gøre ved det, og det betyder heller
ikke en skid ,-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-03 16:42

> Det er det ikke.

> Der er ikke noget at gøre ved det, og det betyder heller
> ikke en skid ,-)

Nej det betyder måske ikke noget men det er da irriterende at høre på...

Venligst

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-03 11:36

> Det er det ikke.

Nej, for intet er ændret for dk.fritid.bil...
Så vi må stadig snakke teknik her...
Vi må faktisk snakke om alt...

Selv om kaffemaskiner til biler... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Sten bo

Dato : 29-12-03 06:16

Søren Christensen wrote:

> [...]
> Men hvad kan jeg overhovedet gøre ved det? Og er der noget at gøre ved
> det? Måske rustfrie tromler men de er vel ikke til at betale

Hej Søren

Det er altid en go ide at prøve bremsen, bare jok ordentlig på den,
_straks_ efter man er startet.
Så er man sikker på at de virker at de tørres og at eventuel fin rust
fjernes - sådan at bremsevirkningen bliver normal på alle hjul.

Vores bagbremser, også tromler, skurer de første par gange jeg bremser her
om efteråret og vinter - _hvis de trænger til at tømmes for støv_.
Desuden kan de finde på at hugge første gang, og det er altså ikke så sjovt
hvis det er glat. Det mærkes tydeligt at bagbremserne første gang bremser
mere end normalt.

Bremser skal bruges - ikke noget med at fedte med pedalen. De fleste bremser
ruster sammen af mangel på vedligeholdelse og brug.

Og så er der måske nogle belægninger og skiver/tromler der er mere følsomme
en andre.

Så godt at du skrev, at der ikke er noget galt med dem - så Væn dig til at
prøve bremsen straks efter start Helt normalt.

mvh sten