Sierra: Hvislen fra motoren
Fra : Klaus Rytved

Dato : 27-12-03 13:48

Hej,
Jeg rodede lidt med bilen og blev pludselig opmærksom på en hvislen fra et
sted nær indsugningsmanifolden. Det lyder som luft der bliver suget gennem
et lille hul-men jeg kan ikke finde nogen huller.
Jeg kan ikke finde ud af om lyden hele tiden har været der eller om den er
ny. Er der andre Sierra ejere der kan genkende denne hvislen ?

Bedste hilsener,
Klaus
Ford Sierra CLX 1987 (1.6 OHC)

Fra : P.Christensen

Dato : 27-12-03 14:53

"Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke finde ud af om lyden hele tiden har været der eller om den er
> ny. Er der andre Sierra ejere der kan genkende denne hvislen ?

Hej Klaus, jeg havde engang samme bil med
en mærkelig hvislen, det hjalp når jeg smurte kileremmen
med lidt olie.

Hilsen Palle

Fra : Fam. Olsen

Dato : 27-12-03 16:34

"P.Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Klaus, jeg havde engang samme bil med
> en mærkelig hvislen, det hjalp når jeg smurte kileremmen
> med lidt olie.
>
> Hilsen Palle

Silikone er bedre end olie til en kilerem.

MVH Niels

Fra : Klaus Rytved

Dato : 27-12-03 22:16

Hejsa,
jeg er ret sikker på det er fra indsugningen og ikke kileremmen (men jeg
prøver da lige med lidt silikone). Såvidt jeg kan høre kommer det fra et
sted nær indsugningen eller bremseforstærkeren.
Bedste hilsener,
Klaus

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 27-12-03 23:20

Klaus Rytved wrote:
> [...]
> jeg prøver da lige med lidt silikone). Såvidt jeg kan høre kommer det
> fra et sted nær indsugningen eller bremseforstærkeren.
Min bremseforstærker hvislede lidt. Men en ide er at bruge en sprsydåse med
dieselstart. Sprøjt forsigtigt de steder hvor du tror den kan være utæt. Og
pas enormt på hvor der er tændingsdele der evt. kan tænde gassen. Hold
hovedet væk.

Når du rammer utætheden stiger omdrejningstallet lidt.

FOC