MS Windows
briani 27239
Installere en windows XP driver på Windows~
Fra : Morten Due Jensen

Dato : 29-12-03 12:28

Hej der,

Jeg har et lidt irriterende problem. Jeg har en maskine, hvorpå jeg har
installeret Windows Server 2003. På denne maskine er der et Soundblaster
AWE 64 Gold lydkort, som jeg gerne vil benytte mig af.

Problemet er blot, at der ikke er native support for AWE64 i W2K3 som
der var i WXP og 2K. Og Creative henviser blot til, at man skal bruge
den medfølgende driver. Da 2K3 er et serveroperativsystem er det
selvfølgelig forståeligt nok, at Microsoft valgte at bruge den sparsomme
plads på storage-drivere istedet for audiodrivere, men mig irriterer det
nu lidt alligevel...

Mit løsningsforslag går på at udpakke AWE64 driveren fra Windows
XP-cd'en. Er der nogen der har en god ide til hvordan man gør det?

XFUT til dk.edb.system.ms-windows
Morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-12-03 13:43

Morten Due Jensen wrote:

> [...]
>
> Mit løsningsforslag går på at udpakke AWE64 driveren fra Windows
> XP-cd'en. Er der nogen der har en god ide til hvordan man gør det?

Ja, jo
Jeg har fået en Dell box på jobbet, hvor jeg egentlig gerne ville køre
win2k3 af forsk årasager
Men Dell har kun XP drivere til hardwaren, men der var nogo på win2k3 mht XP
drivere
Løsningen blev XP og VirtualPC med Win2k3

- Peter

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 29-12-03 13:53

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
mht XP
> drivere
> Løsningen blev XP og VirtualPC med Win2k3

Virtual PC er desværre ikke løsningen i mit tilfælde - det er for
krævende, og desuden lidt overkill til mit forholdsvis simple
driverproblem. Jeg har før oplevet at WindowsXP driverer virker på W2K3
(faktisk har jeg ikke set at det ikke virker) - men problemet her er jo,
at driveren ligger i driverdatabasen i WXP og skal som sådan først
hentes ud fra drivers.cab i en brugbar form

Morten

Fra : Edmund

Dato : 29-12-03 19:08

http://dk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?bypass=1&category=2&os=8&driverlang=&prod=59&drivertype=1

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 29-12-03 19:18

Edmund skrev:

http://dk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?bypass=1&category=2&os=8&driverlang=&prod=59&drivertype=1

Ups, den blev sendt inden jeg blev færdig.
Jeg ville bare spørge om det var muligt at bruge drivere fra NT4
Brugte/ bruger NT4, WDM drivere, eller er de helt specielle
--
Mvh Edmund

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 29-12-03 23:43

Edmund skrev:

> [...]
> Jeg ville bare spørge om det var muligt at bruge drivere fra NT4
> Brugte/ bruger NT4, WDM drivere, eller er de helt specielle

Jeg har lige prøvet NT4-driveren. Den installerer godtnok (bortset fra
at den ikke er signeret), og lader til at være installeret fint, men den
falder åbenbart på, at den ikke understøtter PnP. Men det var da et
forsøg værd...

Morten