MS Windows
briani 27239
Fat32 og NTFS i samme pc?
Fra : Cinnober

Dato : 28-12-03 23:41

Hejsa.

Hvis man har 2 fysiske hd´er og formaterer den ene som FAT32 og den andem
som NTFS,kan de så begge bruges sammen under samme styresystem eks.
Win2000??

Har nemlig fået et problem med filer over 4gb, at min nuværende FAT32
partition ikke understøtter filer over 4 gb.
Er løsningen så NTFS???

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-12-03 23:51

Cinnober skrev:

> Hvis man har 2 fysiske hd´er og formaterer den ene som FAT32 og
> den andem som NTFS,kan de så begge bruges sammen under samme
> styresystem eks. Win2000??

Ja.

> Har nemlig fået et problem med filer over 4gb, at min nuværende
> FAT32 partition ikke understøtter filer over 4 gb.
> Er løsningen så NTFS???

Ja igen.

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-12-03 10:28

Cinnober skrev :
> [...]
>
> Har nemlig fået et problem med filer over 4gb, at min nuværende FAT32
> partition ikke understøtter filer over 4 gb.

Ja, som Madsen skriver og har du kun én harddisk kan du dele den i tre
partitioner og have en lille FAT partition, en større FAT32 partition og en
rigtig stor NTFS partition. Altså på samme harddisk.

NTFS accepterer meget store filer. Jeg har været op på en ca 40 GB video
fil.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-03 12:41

In article <3feff3b3$0$69921$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
laeses_ikke@gromit.dk says...
> NTFS accepterer meget store filer. Jeg har været op på en ca 40 GB video

Grænsen er 2TB.

Jvnf. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-12-03 21:52

Jesper G. Poulsen skrev :
> In article <3feff3b3$0$69921$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> laeses_ikke@gromit.dk says...
>
> Grænsen er 2TB.
>
> Jvnf. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

Ja det er rigtigt.
Max 4 GB på FAT (max 2 GB på filer),
Max ca 25 GB FAT32, _hvis_ den bliver oprettet med W2k, 32 GB hvis det er
XP, større hvis den er oprettet med W98,
Max 2TB for NTFS

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd