MS Windows
briani 27239
DOS-print og USB i Win98 SE
Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 28-12-03 18:39

Jeg har et gammelt DOS-program (medlemsdatabase, lavet med Paradox 4.5), som
kører fint i et DOS-vindue på en Win98 SE. Men foreningen skulle have ny
printer, og har anskaffet en USB-printer, og nu kan den selvfølgelig ikke
printe mere, da medlemsdatabasen kun fungerer med "gammeldags" parallel-
eller seriel printere.

Findes der ikke en måde at få Win98 til at omridigere f.eks. LPT1 til
USB-porten? Jeg kan gøre det over et almindeligt Win98 netværk (således at
programmet kører på én maskine og printer på den anden via USB-porten), men
det ser ikke ud til at ville fungere på en enkeltstående maskine.

På forhånd tak

Steen L. Nielsen

PS. Inden spørgsmålet bliver stillet: Jo, det vil i længden være bedst at få
systemet programmeret om i f.eks. Access, men det har jeg ikke tid til lige
her og nu.....