MS Windows
briani 27239
opdateringer samlet?
Fra : P.sørensen

Dato : 28-12-03 12:37

Jeg har netop formatteret, og skal til at installere XP igen. Men jeg ville
godt samtidig installere alle opdateringerne fra Microsoft FØR jeg logger på
nettet (for at forhindre div. angreb). Men jeg kan ikke finde nogen steder,
hvor man kan downloade (på min søns pc) alle opdateringerne som "èn pakke",
brænde dem, og så få dem installeret på èn gang ?? Samme med Internet
Explorer? Findes det virkelig ikke? Jeg har allerede SP1 på disk, så den er
det intet problem, men alle de andre? For hvis man skal "manuelt" ind på
Update siderne, så er man jo i den tid det tager, udsat.
Hvem kender et link el. lign. til dette?
Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 12:46

"P.sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote:

>For hvis man skal "manuelt" ind på Update siderne, så er man jo i den tid det tager, udsat.

Hvis du sidder bag en bredbåndsrouter er du godt beskyttet og kan ta'
det helt roligt.

Har du ingen router må du krydse fingre for at Blaster ikke overtager
maskinen inden du får opdateret

Spøg til side: Hvis du sætter flueben i XP's 'Firewall til
Internetforbindelser' er du rimelig sikker.

<mlr>

Fra : Edmund

Dato : 28-12-03 12:57

P.sørensen skrev:

> [...]
> de andre? For hvis man skal "manuelt" ind på Update siderne, så er
> man jo i den tid det tager, udsat.
> Hvem kender et link el. lign. til dette?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2

Her kan du se hvad pakken indeholder
http://support.microsoft.com/?kbid=826939

Dato for udgivelse:
15-10-2003

og så skal du vel hente de opdateringer der er kommet siden 15-10-2003
Og dem kan du hente fra anden pc ved at gå ind på windows update og i
venstre side klikke på "Gør Windows update personlig"
og så sætte kryds i højre side
"Vis hyperlinket til Windows Update-kataloget under Se også"
Gem indstillinger
Så kan du i venstre side gå ind i Windows Update-katalog
og søge opdateringer til XP SP1 og gemme dem
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 28-12-03 13:40

Edmund skrev:

> og så skal du vel hente de opdateringer der er kommet siden 15-10-2003

Jeg har lige kørt pakken på en nyinstallation, og så efterfølgende kørt
update, så finder den disse "Vigtige opdateringer og Service Packs"

En eller flere er ældre end 15-10-2003

I alt: 12 = 13.3 MB
330994: April 2003, Sikkerhedsopdatering til Outlook Express 6 SP1
Overførselsstørrelse: 1,9 MB
Der er fundet et sikkerhedsproblem i Microsoft(r) Outlook Express(r),
der kan gøre det muligt for en hacker at læse filer på din computer
eller få et program til at køre. Du kan beskytte din computer ved at
installere denne opdatering. Du skal muligvis genstarte computeren, når
du har installeret denne opdatering. Læs mere... Dette websted er måske
på engelsk.

Samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 6 SP1 (KB824145)
Overførselsstørrelse: 2,1 MB
Der er fundet sikkerhedsproblemer i Internet Explorer, der kan gøre det
muligt for en hacker at kompromittere systemer, hvor Internet Explorer
er installeret, selvom IE ikke bruges som webbrowser. En hacker kan
f.eks. køre programmer på en computer, der har haft adgang til hackerens
websted. Hent denne opdatering fra Microsoft for at opnå bedre
beskyttelse af computeren. Du skal muligvis genstarte computeren, når du
har installeret denne opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Sikkerhedsopdatering til Microsoft Windows XP (KB828035)
Overførselsstørrelse: 359 KB
Der er fundet et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en
hacker at svække en computer, som kører Microsoft® Windows® XP, og få
kontrol over den. Du kan beskytte din computer ved at installere denne
opdatering fra Microsoft. Du skal muligvis genstarte computeren, når du
har installeret denne opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Sikkerhedsopdatering til Microsoft Windows XP (KB825119)
Overførselsstørrelse: 300 KB
[...]

Sikkerhedsopdatering til Microsoft Windows (KB824105)
Overførselsstørrelse: 227 KB
Der er fundet et sikkerhedsproblem i Microsoft Windows, der kan gøre det
muligt for en hacker at se oplysninger i computerens hukommelse via et
netværk. Du kan beskytte computeren ved at installere denne opdatering
fra Microsoft. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har
installeret denne opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Sikkerhedsopdatering til Microsoft Windows (KB823182)
Overførselsstørrelse: 425 KB
Der er fundet et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en
hacker at svække en computer, som kører Microsoft Windows, og få kontrol
over den. En hacker kan f.eks. køre en kode i systemet. Du kan beskytte
din computer ved at installere denne opdatering fra Microsoft. Du skal
muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering.
Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

Sikkerhedsopdatering til Microsoft Windows (KB824141)
Overførselsstørrelse: 2,1 MB
Der er fundet et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en
hacker at svække en computer, der kører Microsoft Windows, og få kontrol
over den. Hackeren skal kunne logge på computeren lokalt for at kunne
bryde ind. Du kan beskytte din computer ved at installere denne
opdatering fra Microsoft. Du skal muligvis genstarte computeren, når du
har installeret denne opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Sikkerhedsopdatering til Microsoft Data Access Components (823718)
Overførselsstørrelse: 1,6 MB
Et identificeret sikkerhedsproblem i Microsoft Data Access Components
kan gøre det muligt for en hacker at skade et Microsoft Windows-baseret
system og foretage sig flere handlinger. En hacker kan f.eks. køre
programkode på systemet. Du kan beskytte computeren ved at installere
denne opdatering. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har
installeret denne opdatering. Når du har installeret denne opdatering,
kan det ikke fjernes. Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

Sikkerhedsopdatering til Windows XP (819696)
Overførselsstørrelse: 803 KB
Der er fundet et sikkerhedsproblem i Microsoft® DirectX®, der kan gøre
det muligt for en hacker at køre programmer på en computer, der kører
Microsoft® Windows® XP. Du skal først have modtaget en e-mail-meddelelse
fra hackeren eller være lokket til at besøge et upålideligt websted. Du
kan hjælpe med at beskytte computeren ved at installere denne opdatering
fra Microsoft. Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

814078: Sikkerhedsopdatering (Microsoft Jscript version 5.6, Windows
2000, Windows XP)
Overførselsstørrelse: 364 KB
Der er fundet et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en
hacker at køre programmer på den computer, der kører Microsoft®
Windows®. Hackeren skal første sende dig en e-mail eller lokke dig til
at besøge en ondsindet websted. Du kan hjælpe med at beskytte din
computer ved at installere denne opdatering fra Microsoft. Når du har
installeret denne opdatering, skal du muligvis genstarte computeren. Når
du har installeret denne opdatering, kan den ikke fjernes. Læs mere...
Dette websted er måske på engelsk.

Opdatering til scriptkommandoer i Windows Media Player (KB828026)
Overførselsstørrelse: 2,8 MB
Denne opdatering indeholder en ændring til den måde Windows Media Player
starter URL-adresser på i den lokale computerzone fra andre zoner. Du
kan hjælpe med at beskytte computeren ved at installere denne opdatering
fra Microsoft. Når du har installeret elementet, skal du muligvis
genstarte computeren. Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

817787: Sikkerhedsopdatering til Windows Media Player til XP
Overførselsstørrelse: 359 KB
Der er fundet et sikkerhedsproblem i Microsoft Windows Media Player 7.1
og Windows Media Player til XP, der gør det muligt for en hacker at læse
filer eller køreprogrammer på en fjerncomputer. Du kan hjælpe med
beskytte computeren ved at installere denne opdatering. Du skal muligvis
genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Når du
har installeret denne opdatering, kan den ikke fjernes. Læs mere...
Dette websted er måske på

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 28-12-03 13:43

Edmund skrev:

> Jeg har lige kørt pakken på en nyinstallation, og så efterfølgende
> kørt update, så finder den disse "Vigtige opdateringer og Service
> Packs"

Ud over "Vigtige opdateringer og Service Packs" finder den også
"Anbefalede opdateringer"

Opdatering til Windows XP HighMAT Support i guiden Cd-skrivning
(KB831240)
Overførselsstørrelse: 1,8 MB
Med denne udvidelse kan du oprette HighMAT-cd'er med digitale fotos,
digital musik og digitale videoer, der er optimeret til visning på
elektroniske enheder og afspilningssoftware. HighMAT-cd-skrivning
tilbyder nemmere navigation og bevarer vigtige oplysninger om musikken,
fotoene og videoerne, som f.eks. navnet på sangen, kunstnernavn, navnet
på albummet og genren. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har
installeret denne opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Opdatering til Microsoft Windows XP (KB826942)
Overførselsstørrelse: 276 KB
Support til WPA (Wi-Fi Protected Access) er nu tilgængelig for Microsoft
Windows XP. Denne opdatering giver ekstra trådløse sikkerhedsmuligheder
til den seneste generation af trådløst netværksudstyr, der understøtter
WPA. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne
opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
DirectX 9.0b Runtime for slutbruger*
Overførselsstørrelse: 293 KB
DirectX 9.0b indeholder sikkerheds- og ydeevneopdateringer. Hent den nu
for at få de seneste DirectX-opdateringer. Du skal muligvis genstarte
computeren, når du har installeret denne opdatering. Når du har
installeret denne opdatering, kan den ikke fjernes. Læs mere... Dette
websted er måske på engelsk.

* Skal installeres separat fra andre opdateringer

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Opdatering til Jet 4.0 Service Pack 8 (KB829558)
Overførselsstørrelse: 2,8 MB
Microsoft Jet 4.0 Service Pack 8 (SP8) giver de seneste opdateringer til
databaseprogrammet Jet 4.0 med Windows XP og er omtalt i artikel
KB829558 i Microsoft Knowledge Base. Hent den nu for at få de seneste
opdateringer til Jet 4.0. Når du har installeret elementet, skal du
muligvis genstarte computeren. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Anbefalet opdatering til Windows XP SP1 (KB822603)
Overførselsstørrelse: 343 KB
Denne opdatering er rettet mod problemet "Availability of the Windows XP
SP1 USB 1.1 and 2.0 Update" i Windows XP og er omtalt i artikel 822603 i
Microsoft Knowledge Base (KB). Hent den nu for at installere
opdateringen til Windows XP SP1 USB 1.1 og 2.0. Du skal muligvis
genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Læs
mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Microsoft .NET Framework Version 1.1, dansk*
Overførselsstørrelse: 23,1 MB
..NET Framework er en komponent i Windows-operativsystemet. .NET
Framework gør det nemt for udviklere hurtigt at udvikle software, der
maksimerer ydeevnen, skalerbarheden, muligheder for integration,
sikkerheden og slutbrugeroplevelsen, og samtidigt minimeres
omkostningerne ved installation og håndtering. Læs mere... Dette websted
er måske på engelsk.

* Installationen kan indeholde yderligere elementer (forudsætninger)

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Windows-fejlrapportering: Anbefalet opdatering (Windows XP)
Overførselsstørrelse: 348 KB
Denne opdatering gør det muligt for brugeren at få vist svar til
Windows-fejlrapportering automatisk. Når du har sendt en
fejlrapportering, kan svarene muligvis ses med det samme og automatisk,
hvis de oplysninger, der er relateret til crash-hændelsen, er
tilgængelige, f.eks. en rettelse, løsninger eller andre oplysninger. Du
skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne
opdatering. Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
820291: Anbefalet opdatering (Windows XP)
Overførselsstørrelse: 758 KB
Denne opdatering føjer et nyt ikon for funktionen "Angiv programadgang
og -standarder" til den anden kolonne i menuen Start. Den tilføjer også
knappen "Hjælp" og indhold i Hjælp. Du skal muligvis genstarte
computeren, når du har installeret denne opdatering. Læs mere... Dette
websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Anbefalet opdatering til Windows XP SP1 (817778)
Overførselsstørrelse: 1,2 MB
Advanced Networking Pack til Windows XP er en række
platformsteknologier, der er beregnet til brug og distribution af
avancerede netværksløsninger. Den omfatter en opdateret IPv6-stak, der
understøtter NAT-afsendelse for IPv6-programmer, en IPv6 firewall og en
peer-to-peer-platform til skrivning af distribuerede løsninger. Du skal
muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering.
Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
814995: Anbefalet opdatering
Overførselsstørrelse: 1000 KB
Denne opdatering er rettet mod problemet "Some Application Compatibility
Fixes Stop Working After You Install te 328310 Update" i Windows XP og
er omtalt i artikel 814995 i Microsoft Knowledge Base (KB). Hent den nu
for at opdatere programrettelser til programkompatibilitet. Når denne
opdatering er installeret, skal du muligvis genstarte computeren. Læs
mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
322011: Anbefalet opdatering
Overførselsstørrelse: 420 KB
Denne opdatering er rettet mod problemet "Preview is Unavailable in Fax
Console with Windows XP SP1" i Windows XP og er omtalt i artikel Q322011
i Microsoft Knowledge Base (KB). Hent den nu for at bruge Eksempel i
faxkonsollen med Windows XP. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Microsoft Windows Journal Viewer (Windows XP)
Overførselsstørrelse: 7,0 MB
Dette program gør det muligt for personer, der ikke har en computer, som
kører Windows XP Tablet PC Edition, at få vist filer, der er oprettet i
Microsoft Windows Journal på en Tablet-pc. Læs mere... Dette websted er
måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Q327405: Anbefalet opdatering (Windows XP Home Edition)
Overførselsstørrelse: 1,2 MB
Denne opdatering indeholder oplysninger om sikkerhed og beskyttelse.
Hent den nu for at få at vide, hvordan du sikrer dine personlige
oplysninger, og hvordan du kan gøre computeren mere sikker. Læs mere...
Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
327979: Anbefalet opdatering
Overførselsstørrelse: 864 KB
Denne opdatering er rettet mod problemet "Game Stops Responding (Hangs)
or Quits Unexpectedly When Introductory Video Clip Is Played" i Windows
XP og er omtalt i artikel 327979 i Microsoft Knowledge Base (KB). Hent
den nu for at undgå, at computeren ikke svarer under videoafspilning.
Læs mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Codec-installationspakke til Windows Media 9 Series
Overførselsstørrelse: 823 KB
Codec-installationspakke til Windows Media 9 Series bruges til at
installere de seneste Windows Media-codecs. Denne pakke kan bruges som
et alternativ til automatisk at hente Windows Media Codecs eller til at
løse de problemer, der opstår med tidligere hentede codecs. Læs mere...
Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Windows Messenger 4.7
Overførselsstørrelse: 981 KB
Du kan føre videosamtaler og få fordel at de brugervenlige forbedringer,
f.eks. grupperinger af listen over kontaktpersoner, de nye
opgavebaserede menuer og seje, nye humørikoner. Du skal muligvis
genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering. Læs
mere... Dette websted er måske på engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Windows MovieMaker 2
Overførselsstørrelse: 8,2 MB
Windows® Movie Maker 2 er en opdatering til tidligere versioner af
Windows Movie Maker. Nye funktioner, f.eks. en ny brugergrænseflade,
guider, overgange, effekter, titler og autofilm, gør det nemmere at lave
film derhjemme. Windows Movie Maker 2 benytter også de seneste lyd- og
videocodecs i Windows Media® 9 Series. Når du har installeret dette
element, skal du genstarte computeren. Når du har installeret dette
element, kan det ikke fjernes. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.

Dette element er blevet valgt.TilføjFjern
Windows Media Player 9 Series (Windows XP)*
Overførselsstørrelse: 8,8 MB
Med Microsoft (r) Windows Media(r) Player 9 Series får du glæde af
hurtig og fleksibel musik- og videoafspilning. Over 120 nye funktioner,
herunder Fast Streaming, hurtigere opstart og smarte jukebox-funktioner
gør dette til den bedste afspiller til dato. Optimeret til Windows XP.
Når du har installeret dette element, skal du muligvis genstarte

Fra : Toki Lee

Dato : 28-12-03 14:00

Prøv lige:
http://www.autopatcher.com

Hent og installer Autopatcher XP efter du har installeret SP1.

Hilsener,
Toki

Fra : BH

Dato : 31-12-03 00:02

"Toki Lee" > Prøv lige:
> http://www.autopatcher.com
>
> Hent og installer Autopatcher XP efter du har installeret SP1.

Skal lige minde om at denne update kun virker på en engelsk version af
windows.

Mvh

BH