MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernelse af skrivebeskyttelse
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 28-12-03 11:05

Hvorledes fjernes skrivebeskyttelsen fra en exe. fil i windows xp.pro, så
jeg kan slette filen.
Mvh
Nils

Fra : Dieter Lauff

Dato : 28-12-03 12:17

> Hvorledes fjernes skrivebeskyttelsen fra en exe. fil i windows xp.pro, så
> jeg kan slette filen.
> Mvh
> Nils

Prøv at højreklik på filen og vælg egenskaber.
mvh
Dieter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 12:25

"Dieter Lauff" <lauff@webspeed.dk> wrote:

> [...]

Skrivebeskyttelse er kompliceret...

Det ville hjælpe hvis du fortalte hvilken fil der er tale om.

Måske bruges filen af windows eller et andet program og den er derfor
'låst' - I givet fald må du stoppe programmet der 'låser' filen, eller
afinstallere programmet fra windows.

Det er også muligt du er logget på som bruger der ikke har tilladelse
til at skrive til filen - I så fald ka' du prøve at logge på som
administrator.

<mlr>

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 28-12-03 15:06

Det er en fil jeg har fået gennem nettet og har lagt sig ned i
Windows\system\loadqmw.exe.
Jeg har prøvet at højreklikke på filen og kan se at den ikke er
skrivebeskyttet. Norton siger til opstart "medium risk."
Nils.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 15:38

"Nils Boesgaard" <ejby_elektronik@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

>Jeg har prøvet at højreklikke på filen og kan se at den ikke er
>skrivebeskyttet. Norton siger til opstart "medium risk."

Når den ligger i dit Windows\system directory og ikke kan slettes, kan
du være ret sikker på at filen bruges af Windows - Formentlig kører
det som en tjeneste i baggrunden.

Ved du hvornår og i hvilken sammenhæng du har fået filen ?!?!

Da Norton beklager sig kan det være en virus / trojansk hest, men det
kan også sagtens være et helt uskyldigt program.

Jeg ville nok gennemgå 'Tjenester' med en lup, dvs checke om den
mystiske .exe fil gemmer sig i egenskaber for en af de kørende
tjenester.

<mlr>

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-12-03 21:36

Filer, der ikke lader sig slette fra Windows' grafiske brugerflade, kan i de
fleste, men ikke alle, tilfælde slettes med en 'del' kommando fra
kommandoprompten.

v.h.

/jj

Fra : Leo.E

Dato : 29-12-03 06:03

"Nils Boesgaard" <ejby_elektronik@mail.tele.dk> wrote in message news:<3feeaab7$0$9725$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hvorledes fjernes skrivebeskyttelsen fra en exe. fil i windows xp.pro, så
> jeg kan slette filen.
> Mvh
> Nils

Det behøves du ikke med Dr. Delete, den skal nok slette filen;)
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Leo

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 29-12-03 09:48

Hej Niels
Der er flere årsager til at filen ikke vil slettes. De mest kendte er dem
hvor filen enten er skrivebeskyttet eller fordi filen bliver brugt af et
program.
Den førstnævnte er nok den nemmeste at fjerne, men den sidste kan godt være
lidt hårdnakket, men kan slettes enten ved at du starter op i fejlsikret
tilstand hvor det program der bruger filen som oftest ikke er startet op og
dermed er filen frigjort til sletning. En anden måde kan være at boote på
din startdiskette, og så slette filen i dosprompten via doskomandoer. Det er
lige meget hvilken startdiskette du bruger også selvom du bruger XP bare den
giver adgang til harddisken. Det eneste tidspunkt hvor det ikke gælder er
når du bruger NTFS, her kan du kun håbe på at opstart i fejlsikret tilstand
er nok eller at den omtalte DR Delete kan slette filen
mvh
Kurt

Fra : Kristian

Dato : 29-12-03 17:25

Et tillæg til første spørgsmål er:
Jeg har en mappe "microsoft frontpage" med én undermappe "version3.0" med én
undermappe "bin" som ikke vil slettes.
Jeg har forsøgt at fjerne skrivebeskyttelsen på alle 3 mapper, men den
kommer igen næste gang jeg åbner mapperne.
Dr. Delete er prøvet, men den kan jo kun fjerne filer og ikke mapper uden
indhold.
Jeg har også prøvet at starte op i safe mode, men ingen virkning, d.v.s. jeg
kan godt fjerne mapperne, men når jeg genstarter er mapperne der igen.
Jeg har også været i dos og slette mapperne, men ved genstart er mapperne
der igen.

Fra starten var den engelske udgave af frontpage i mapperne, men jeg fik
installeret den danske udgave, og den ligger jo i officemappen.
Derefter slettede jeg den engelske udgave, men disse mapper blev tilbage.
Mærkeligt nok er den danske udgave på engelsk.
Jeg har prøvet at installere den danske udgave igen, men den er stadigvæk på
engelsk?????????????????

Hjælp, hvad gør jeg for at slippe af med mapperne og få frontpage tilbage på
dansk.

Jeg bruger XP Pro dk med SP1.

Kristian

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-03 00:18

Afinstaller FP helt (alle versioner) det skulle få dem til at
forsvinde. De kommer igen når du installerer FP igen uanset version,
eller hvis du installer FP Extensions på en Server.
De er der som sikkerhed. Prøver du at køre administrationsværktøjet
der, får du blot en besked om at bruge det nye admin.