MS Windows
briani 27239
Win98, 2 problemer
Fra : Søren Badstue

Dato : 28-12-03 00:54

Hejsa.

Jeg har to problemer med mit Windows98:

Det ene problem er at min computer ikke vil lukke ned. Når jeg vælger 'Luk
computeren' i startmenuen, bliver mussemarkøren til timeglas i ca. 2-3 sec.
hvorefter windows fortsætter, som om jeg ikke have valgt at lukke.
Er der nogen der ved hvordan jeg evt. kan fikse dette? Evt. et program der
kan finde sådanne fejl?

Det andet problem er at Microsoft Media Player af og til starter helt
umotiveret. Det er altid den sidst spillede fil den starter op med. Den
starter som regel første gang jeg går på nettet med IE. Så lukker jeg Media
Playeren, hvorefter jeg kan lukke IE, og åbne den igen som jeg har lyst,
uden at Media Player starter.
Nogen der hved ved hvordan jeg kan slippe af med dette?

Som lille sidebemærkning kan jeg sige at jeg ville prøve at sætte Windows
CDen i mit drev for at se om der var en funktion i installationen der hed
reparer beskadigede filer, men det var der ikke. Den vil bare have lov til
at starte med at installere Windows som om det ikke var der i forvejen. Så
det fik jeg ikke så meget ud af.

Håber nogen kan hjælpe, ellers må jeg nok desværre bide i det (meget) sure
æble, og formatere HDD og installere alt igen.

mvh
Søren B.

Fra : Lacrimosa

Dato : 28-12-03 01:45

"Søren Badstue" <soren.badstue@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorefter windows fortsætter, som om jeg ikke have valgt at lukke.
> Er der nogen der ved hvordan jeg evt. kan fikse dette? Evt. et program der

Hejsa

Højreklik på skrivebordet-Egenskaber-Pauseskærm-Strømstyring-Avanceret og se
hvad afbryderknappen står som.

Fra : Søren Badstue

Dato : 28-12-03 16:28

Lacrimosa <slasko@despammed.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:s1qHb.5188$BY3.4492@news.get2net.dk...

> Højreklik på skrivebordet-Egenskaber-Pauseskærm-Strømstyring-Avanceret og
se
> hvad afbryderknappen står som.

Den står til 'luk computeren'. Desværre, men tak for forslaget.

mvh
Søren B.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-12-03 21:44

Hej Søren
Det er lidt længe siden med win 98 men!!!!
Er det ikke noget med at man højreklikker på startknappen og vælger
egenskaber. Her er der vist et punkt der hedder noget med "hurtig start"
eller noget i den stil og den må ikke være aktiveret. Hvis du ikke finder
noget med hurtigstart må du prøve at højreklikke på feltet ved siden af
startknappen og så vælhe egenskaber.
mvh
Kurt

Fra : Søren Badstue

Dato : 29-12-03 00:17

Kurt Pedersen <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fefe412$0$29392$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> eller noget i den stil og den må ikke være aktiveret. Hvis du ikke finder
> noget med hurtigstart må du prøve at højreklikke på feltet ved siden af

Hej Kurt. Tak for infoen. Jeg kunne ikke finde den knap du omtaler, men
sammen med det link som Rudi har givet, er det lykkes mig at få computeren
til at lukke ordentligt igen. Så tak for det.

Så mangler jeg bare det med playeren der åbner automatisk.

--
Søren B.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-12-03 16:11

Hej Søren Badstue, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> ikke have valgt at lukke. Er der nogen der ved hvordan jeg evt.
> kan fikse dette? Evt. et program der kan finde sådanne fejl?

Hvis det er Second Edition og ikke noget, der "bare er kommet af sig
selv", kan det muligvis være
<http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/win98se/>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Søren Badstue

Dato : 29-12-03 00:17

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9460A493F3A00RudiStegen@dknews.tiscali.dk...

> Hvis det er Second Edition og ikke noget, der "bare er kommet af sig
> [...]

Hej Rudi

Tak for linket. Det virkede.

Så har jeg da et problem mindre

--
Søren B.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-12-03 00:47

> Hej Rudi
>
> Tak for linket. Det virkede.

Godt. Især da det var et vildt gæt
(Jeg anede jo ikke, om der var noget nyt, der var dukket op, eller
det havde været på dyret siden skift af noget af det nævnte).

> Så har jeg da et problem mindre

Det andet kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Jeg bruger
slet ikke nogle af alle de fornemme ekstraprogrammer, hvorfor
jeg er på bar bund mht. dét.

--
Hygge fra Århus - Rudi