MS Windows
briani 27239
Undtagelse 10 H. Hvad er det?
Fra : Mona

Dato : 27-12-03 20:01

Hejsa.

Så har jeg endelig fået Mistænkt 2, men jeg har allerede
problemer af teknisk art.

I første akt får jeg en fejlmelding, når jeg forsøger at
afhøredet første vidne. Programmet udfører en ulovlig handling og
lukker spillet.

Fejlmeddelelsen lyder:

Mistaenkt 2 forårsagede en undtagelse 10H i modul VPSCROLLMAP.X32
på adressen 017f : 02ba 38bc.
Indhold af registrene:
EAX=02d84d94 + en hel masse mere, der ligner dette!

Specifikation for PCen er:
WIN98, 128 RAM, 500 MhZ, grafikkort der kan vise 800x600, 16-bit
(men står indstillet til 1024x768, 32-bit).

Jeg har været omkring hjemmesiden www.mistaenkt.com, for at se om
der var lagt en rettelse ud, men uden held.

Med hensyn til lydkort, har jeg fundet disse oplysninger under
Enhedshåndtering på Denne computer - Enheder til lyd, video og
spil:

Creative Sound Blaster AudioPCI 128 og
Creative Sound Blaster AudioPCI 128 Legacy Device.

Kan nogen her forklare mig, hvad den fejlmeddelelse 10H betyder
handler om, og hvordan vi får rettet fejlen, så jeg kan spille
videre?
(Kan jeg evt. slå det op nogle steder?)

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-12-03 23:20

Mona skrev:

> (Kan jeg evt. slå det op nogle steder?)

Prøv denne side:
<http://www.funware.dk/htm_sider/support.htm>. Der står noget om
en opdatering til version 1.1 af Mistænkt 2 (hvad det så end er).

Madsen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-03 23:36

"Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote:

>Kan nogen her forklare mig, hvad den fejlmeddelelse 10H betyder
>handler om, og hvordan vi får rettet fejlen, så jeg kan spille
>videre?

Jeg vil tro 'Undtagelse 10H' hentyder til Exception 10H og dermed
betyder CoProcesser Error ( i følge min gamle 80386 assembler
manual)...

Ikke fordi man bli'r meget klogere af det

Det er næppe hardware problemer i din maskinen - Snarere en bug i
programmet der får co-processoren til at protestere...

Der er nok ikke andet at gøre end vente på en opdatering til
programmet

<mlr>