MS Windows
briani 27239
formatere harddisk med xp
Fra : Nuser

Dato : 27-12-03 11:20

Kære NG
Jeg skal formatere min harddisk med xp, med når jeg vil gøre det vis
stifinder, vil den ikke fordi den er beskyttet på en eller anden måde.
Hvordan gør jeg det så - jeg bruger en diskette fra win-98, men det er vil
ikke meningen. Hvordan gør jeg det med udgangspunkt i xp?

mvh

Nuser

Fra : hcma

Dato : 27-12-03 13:31

"Nuser" <dsl60818@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan gør jeg det så - jeg bruger en diskette fra win-98, men det er vil
> ikke meningen. Hvordan gør jeg det med udgangspunkt i xp?

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hc

Fra : Nuser

Dato : 27-12-03 14:27

Kære HC
Det var formidabelt - TAK

mvh

Nuser

Fra : Leo.E

Dato : 27-12-03 18:12

"Nuser" <dsl60818@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<bsjovp$15j8$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Hvordan gør jeg det så - jeg bruger en diskette fra win-98, men det er vil
> ikke meningen. Hvordan gør jeg det med udgangspunkt i xp?

Brug bare w98 disketten, og skriv - format c:
Leo

Fra : Dieter Lauff

Dato : 27-12-03 21:05

> Brug bare w98 disketten, og skriv - format c:
> Leo
Nej Leo, som du også kan se fra HCMA´s indlæg er det ikke (altid) helt så
nemt.
Dit forslag kan ikke bruges:
1) Hvis der har været benyttet NTSF-filsystemet på disken
2) Hvis man ønsker NTSF-filsystemet. (anbefales)
Men hvis disken før har kørt win98 og hvis man ønsker fortsat at benytte
FAT32,
så kan man da godt formattere disken først - men det er egentlig overflødigt
da denne formattering sker under installationen af XP
mvh
Dieter

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:08

Dieter Lauff skriblede:
> Nej Leo, som du også kan se fra HCMA´s indlæg er det ikke (altid)
> helt så nemt.
> Dit forslag kan ikke bruges:
> 1) Hvis der har været benyttet NTSF-filsystemet på disken

Jo, kan fjernes med fdisk (Non Dos Partitions)

> 2) Hvis man ønsker NTSF-filsystemet. (anbefales)

Ovenstående, men så formaterer man først når
man installerer XP

> [...]
> så kan man da godt formattere disken først - men det er egentlig
> overflødigt da denne formattering sker under installationen af XP

Man kan altid konvertere en Fat32 partition til
NTSF.

--
/Gevaldi

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-12-03 00:15

Leo.E wrote:
> Brug bare w98 disketten, og skriv - format c:

Hvis han har et Cdrev er NTFS og et Ddrev er FAT så
formatere han Drevet uden advarsel. Eller rette det først
forekommende FATdrev. Husk at få det med næste gang
du giver rådet "format C:"

mvh
Henning