MS Windows
briani 27239
formatering af harddisk
Fra : Jens Peter Andersen

Dato : 27-12-03 11:37

hej
har et problem med at formatere harddisken på min pc, hvergang jeg skriver
format c: i dos-promt kommer der en besked om at deskenheden er i brug og
kan ikke låsses.
Hvad gør jeg forkert?

JPA

Fra : Jens Peter Andersen

Dato : 27-12-03 11:44

jeg glemte , køre XP-Pro
MVH
JPA

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-12-03 11:59

"Jens Peter Andersen" <jens.peter.andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg glemte , køre XP-Pro
> MVH
> JPA

Hej Jens Peter
Du kan ikke formatere fra den disk hvor styresystemet er installeret,
formater fra dit CD-drev med XP skiven, eller fra dit Adrev hvis du har et
sådan.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-12-03 11:59

Hvis din Windows ligger på drev C, kan du naturligvis ikke formatere dette
drev, når Windows er aktiv.
Bortset fra i eventyrene kan man heller ikke løfte sig selv i håret.

v.h.

/jj

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 27-12-03 15:41

On Sat, 27 Dec 2003 11:44:23 +0100, "Jens Peter Andersen"
<jens.peter.andersen@get2net.dk> wrote:

>jeg glemte , køre XP-Pro
>MVH
>JPA

Du kan ikke formatere c-drevet inde fra XP,s kommandoprompt.
I stedet skal du boote maskinen fra en boot-diskette eller -CD-ROM.
Det er nok nemmest at bruge din installations-CD-ROM, hvis boot fra
denne tilbyder en formaterings-mulighed.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 11:59

Jens Peter Andersen skriblede:
> [...]
> har et problem med at formatere harddisken på min pc, hvergang jeg
> skriver format c: i dos-promt kommer der en besked om at deskenheden

Du prøver at formatere disken, men da den er i brug
af Windows kan det jo ikke lade sig gøre.
Sæt Windows XP i cd drevet og boot på den, så kan
du både partitionere og formatere.

--
/Gevaldi

Fra : JPA