MSN stemmesamtale via 2 routere??
Fra : Cinnober

Dato : 28-12-03 18:22

Hejsa.

Sidder lige og kæmper med Stemmesamtale i MSN (nyeste version)

Min bror har TDC 256/128 og en Linksys BEFSR41 og Win XP (Firewall slået
fra)
Jeg har Tele2 512/128 og NØJAGTIGT samme router og Win2000
Jeg har ikke problemer med at føre stemmesamtale med andre der ikke er bag
en router,men med Brormand går det ikke.
Nogen gange kan den få forbindelse og han kan høre mig ,men ikke omvendt og
andre gange kan der ikke etableres forbindelse imellem os.

Har det noget med routerne at gøre???? porte evt.????

På forhånd tak...

Fra : Jens

Dato : 28-12-03 22:29

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en

> Har det noget med routerne at gøre???? porte evt.????

Hvilken iptype jar routerne på wan siden ?

Mvh Jens

Fra : Cinnober

Dato : 28-12-03 23:29

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en

> Hvilken iptype jar routerne på wan siden ?
>
> Mvh Jens

jeg har dynamiske og det har min bror osse,men kobler op via ppoe mener
jeg....

Fra : Jens

Dato : 29-12-03 12:40

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en

> jeg har dynamiske og det har min bror osse,men kobler op via ppoe mener
> jeg....

Ja, det forstås, men dynamiske er ange ting, hvad starter ipèrne med ?

80, 10 , 192 ellr hvad ?
Og det er set i routeren, ikke på www.myip.dk

Mvh Jens

Fra : Cinnober

Dato : 29-12-03 21:12

> "Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en

> Ja, det forstås, men dynamiske er ange ting, hvad starter ipèrne med ?

> [...]
mener min brors kører i 80. net og jeg selv kører 130. net begge på WAN
siden...

routerne kører 192.168.x.x på LAN siden

Fra : Jens

Dato : 30-12-03 10:25

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en

> mener min brors kører i 80. net og jeg selv kører 130. net begge på WAN
> siden...

Ok, så er det ikke et foreninsnet med de begrænsninger der kan være.

Undersøg hvilke porte samtalerne kommer på og forward dem i routeren til den
pc de skal ende på.

Jeg mener msn tale er 7000 og 7001 udp, men er ikke sikker.

Mvh Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-12-03 04:14

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> omvendt og andre gange kan der ikke etableres forbindelse imellem os.
>
> Har det noget med routerne at gøre???? porte evt.????

MSN StemmeSjat er ikke særlig NAT/Router venlig. Det er faktisk ikke alle
routere der virker med det. Prøv at søge tilbage med google på MSN, tale og
router, så skulle du sikkert kunne finde lidt input på emnet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 29-12-03 22:51

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre gange kan der ikke etableres forbindelse imellem os.
>
> Har det noget med routerne at gøre???? porte evt.????

Nogen ekspert mht. firewall/routere/NAT er jeg ikke, men min erfaring er
ikke desto mindre at jeg ikke gider bruge 5 sekunder mere på at rode med at
få stemmesamtale med MSN til at fungere. Af typiske problemer kan nævnes at
kun én kan høre den anden og det så kommer an på hvem der starter samtalen.
Jeg har installeret Skype istedet for (www.skype.com) det har indtil videre
fungeret igennem alt, selv fra firmaet.

Så vidt jeg har forstået skulle alt fungere med de mest gængse routere hvis
man slår UPNP til, men som andre har skrevet til dig.. Prøv at søge lidt
tilbage i gruppen, evt. vha. google. Jeg gider bare ikke mere!

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email.