PCen søger en forkert router
Fra : enrico

Dato : 28-12-03 13:02

Vi har forsøgt med trådløst netværk, men det var ikke godt nok. Vi går
derfor tilbage til den gamle router D-Link.

Vi har tre maskiner i netværk. De to XP maskiner finder straks nettet,
men den gamle win98 maskine står stadig og leder efter den forrige
router.

Hvad gør man for at få denne maskine på nettet igen?

-enrico

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 28-12-03 13:15

"enrico" <enricoool@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> router.
>
> Hvad gør man for at få denne maskine på nettet igen?

IPCONFIG /Release_all
IPCONFIG /renew_all

Herefter skulle det virke...

/Jørgen H. Andreasen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-12-03 14:38

"Jørgen H. Andreasen" <2605@medidata.dk> skrev i en meddelelse
> "enrico" <enricoool@hotmail.com> wrote in message

> IPCONFIG /Release_all
> IPCONFIG /renew_all
>
> Herefter skulle det virke...
>
> /Jørgen H. Andreasen

eller vælg: Kør...
skriv: winipcfg
Så får du en grafisk brugergrænseflade på IPconfig programmet.

Virker det ikke skal du ind i egenskaber for tcp/ip protokollen der er
tilknyttet til dit netværkskort og fortælle den IP adressen på din gateway
(router)

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 14:46

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote:

>eller vælg: Kør...
>skriv: winipcfg
>Så får du en grafisk brugergrænseflade på IPconfig programmet.

winipcfg findes da vist ikke i XP ?!

<mlr>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-12-03 14:51

Michael Rasmussen skrev i et indlæg på usenet:

> winipcfg findes da vist ikke i XP ?!

Det var vist også en 98-maskine, der var problemer med ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Knud Aagaard

Dato : 28-12-03 18:02

Hej

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Jens

Dato : 28-12-03 15:01

"Jørgen H. Andreasen" <2605@medidata.dk> skrev i en

> IPCONFIG /Release_all
> IPCONFIG /renew_all
>
> Herefter skulle det virke...

Ikke med w98 da.
Start - kør /winipcfg
Find netkortet i rulle menuen øverst, frigør alle, og forny alle.

Mvh Jens

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-01-04 03:35

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Ikke med w98 da.

Hvorfor ikke?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jens

Dato : 02-01-04 11:13

"Allan Olesen" <asdfgerw@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke?

Fordi ipconfig commandoerne hører til w2k og xp.
Dem er w98 dos vidst ret ligeglad med.

Start-kør /winipcfg er noget bedre til w98.

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-01-04 13:24

On Fri, 2 Jan 2004 11:13:13 +0100, "Jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

> Fordi ipconfig commandoerne hører til w2k og xp.

Der er også 'ipconfig' i W98.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-01-04 15:22

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Dem er w98 dos vidst ret ligeglad med.

Prøv det i stedet for at gætte.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jens

Dato : 03-01-04 08:52

"Allan Olesen" <asdfgerw@c.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv det i stedet for at gætte.

Det mente jeg netop jeg havde, men hukommelse er åbenbart en flygtig ting
så.

Mvh Jens

Fra : enrico

Dato : 28-12-03 19:50

Ja I er bare nogle gutterMK er.

En kombination af de to første svar var lige, hvad der skulle til:

Kør
winipcfg
frigør alle
forny alle.