Pop up vindue hvordan?
Fra : Magnus

Dato : 27-12-03 20:46

Hvordan laver jeg popup vindue som åbnes når siden læses blot som et alm.
browser vindue med adresselinie og det hele?

/Magnus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-03 21:17

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev :

>Hvordan laver jeg popup vindue som åbnes når siden læses blot som et alm.
>browser vindue med adresselinie og det hele?

<script type="text/javascript">
window.open("popup.htm","SS5","top=202,left=175,width=300,height=200,buttons=yes,scrollbars=yes,location=yes,menubar=yes,resizable=yes,status=yes,directories=yes,toolbar=yes");
</script>

Men...

Husk blot at mange og vel efterhånden de fleste, har en
popupkiller p.gr.a. misbruget af popupvinduer og de vil ikke få
popupvinduet at se.
--
Knud

Fra : Per Rasmussen

Dato : 28-12-03 23:57

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Husk blot at mange og vel efterhånden de fleste, har en
> popupkiller p.gr.a. misbruget af popupvinduer og de vil ikke få
> [...]

Ja og det er guds gave til at aflive de F...... popupvinduer

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : snabeljan

Dato : 05-01-04 22:51

"Per Rasmussen" skrev d. 28-12-03 23:57 dette indlæg :

> Ja og det er guds gave til at aflive de F...... popupvinduer
>
> PerR

Og forresten har Google lavet den mest geniale Popup killer, der også
kan bruges til at 'auto-fylde' diverse formularer på nettet plus meget
andet.

/jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 14:58

Ja, den er ret god

Fra : Christian

Dato : 28-12-03 13:14

Magnus wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan laver jeg popup vindue som åbnes når siden læses blot som et alm.
> browser vindue med adresselinie og det hele?
>
> /Magnus

Please lad være med det! Sider med pop-up er noget af det mest irriterende!

Fra : Allan Johansen

Dato : 06-01-04 15:42

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Please lad være med det! Sider med pop-up er noget af det mest
irriterende!

Jamen er det ikke kun fordi, at mange efterhånden har misbrugt denne
funktion til noget, som er alt andet end brugbart, f.eks. reklamer?

I min pop-up killer bestemmer jeg selv hvilke sider jeg ikke vil se (igen).

Mvh. Allan Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-01-04 15:53

Allan Johansen skrev:

> Jamen er det ikke kun fordi, at mange efterhånden har misbrugt
> denne funktion til noget, som er alt andet end brugbart,
> f.eks. reklamer?

Jo - bestemt. Men resultatet er det samme, nemlig at pop op-vinduer
som udgangspunkt betragtes som noget uønsket - og dermed også noget
mange vil filtrere fra automatisk.

> I min pop-up killer bestemmer jeg selv hvilke sider jeg ikke
> vil se (igen).

Det er ikke godt nok til mig. Jeg vil gerne slippe for at skulle
blokere for hver enkelt side der vil smide pop op-vinduer i hovedet
på mig. Jeg kan lade en pop op slippe igennem hvis jeg tror den er
interessant, men jeg vil ikke bruge tid på at vurdere pop op-
vinduer for hvert eneste site.

De pop op-stoppere jeg kender til (Google Toolbar samt de
indbyggede i Mozilla og Opera) blokerer også som standard alle
ikke-requestede vinduer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen