Iframe vil ikke virker?
Fra : Rune Frederiksen

Dato : 27-12-03 15:50

Jeg har et problem. Jeg laver en side der består af 4-5 Iframes,
som så bliver hentet fra andre steder på serveren, men af en
eller anden grund kommer iframen, men viser bare en hvid baggrund
i stedet for Iframens scr... Her er koden:

<iframe name="Quotes" title="Quotes-arto" scr="Quote-arto.html"
width="500" height="120">Din browser understøtter ikke
iframes</iframe>

Quote-arto.html ligger i samme mappe som dokumentet, så jeg
forstår virkeligt ikke hvad der er galt??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-03 16:25

Rune Frederiksen <The_giant_noodle@yahoo.dk> skrev :

>Quote-arto.html ligger i samme mappe som dokumentet, så jeg
>forstår virkeligt ikke hvad der er galt?

Kom med et link til siden ellers er det umuligt at svare på.

Nu hedder filen vel Quote-arto.html og ikke quote-arto.html?

Der er forskel på små og store bogstaver på en server.
--
Knud

Fra : Hamster

Dato : 27-12-03 17:04

"Rune Frederiksen" <The_giant_noodle@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> iframes</iframe>
>
> Quote-arto.html ligger i samme mappe som dokumentet, så jeg
> forstår virkeligt ikke hvad der er galt??

Du skal skifte scr ud med src:
<iframe name="Quotes" title="Quotes-arto" src="Quote-arto.html"
---------------------------------------------^
width="500" height="120">Din browser understøtter ikke
iframes</iframe>
mvh
/lasse

Fra : Rune Frederiksen

Dato : 27-12-03 17:25

> Du skal skifte scr ud med src:
> <iframe name="Quotes" title="Quotes-arto" src="Quote-arto.html"
&gt; ---------------------------------------------^
&gt; width="500" height="120">Din browser understøtter ikke
> iframes</iframe>
> mvh
> /lasse

Mange tak, det virkede

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-12-03 22:05

Rune Frederiksen skrev:

> Mange tak, det virkede

Den type fejl er lette at finde hvis man validerer sin kode. Som
bonus får man en side der med en pæn sandsynlighed kan ses
fornuftigt i mange forskellige browsere.

Man kan validere html på <http://validator.w3.org/detailed.html> og
css på <http://jigsaw.w3.org/css-validator/> (der er andre
alternativer, men W3's validatorer er de mest benyttede).
--
Jens Gyldenkærne Clausen