mozilla tabeller
Fra : RuneStone

Dato : 27-12-03 11:25

http://www.rtk-design.dk/rod/rtk2/index2.htm

Hvorfor kan mozilla ikke finde ud af mine tabeller ?? den ser fin ud i IE
men hvad med alle de andre browsere, hvad gør jge galt ?

mvh. Rune Thougaard
--
www.rtk-design.dk || www.vinperlen.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 27-12-03 12:03

Den 27-12-2003 11:25, skrev RuneStone:

> http://www.rtk-design.dk/rod/rtk2/index2.htm
>
> Hvorfor kan mozilla ikke finde ud af mine tabeller ?? den ser fin ud i IE
> men hvad med alle de andre browsere, hvad gør jge galt ?

Mozilla er ikke så tolerant overfor fejl som f.eks. IE er. Prøv at
starte med at rette dine fejl:
- Dit link element skal ligge indeni dit head element.
- Du mangler at angive en doctype. Det kan f.eks. være:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> indtil du får mere styr på
koderne, hvor jeg så vil anbefale dig at se på strict, eller XHTML
- Du mangler at afslutte body og html elementerne

Prøv at rette ovenstående og se om det ikke hjælper
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : RuneStone

Dato : 27-12-03 12:16

> [...]
> - Du mangler at afslutte body og html elementerne
>
> Prøv at rette ovenstående og se om det ikke hjælper

:D pinligt med alle de små fejl !

men nu skulle de være iorden, men det virker stadig ikke...

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 27-12-03 12:31

Den 27-12-2003 12:15, skrev RuneStone:

> IE

> :D pinligt med alle de små fejl !

Det kan jo gå lidt hurtigt en gang imellem

> men nu skulle de være iorden, men det virker stadig ikke...

Det skyldes at du angiver højden på din yderste tabel til 100% hvilket
er højden på _indholdet_ af siden. Hvis du vil have at indholdet skal
fylde hele 'skærmen' skal du angive højden på html og body elementerne
til 100%.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-12-03 12:13

RuneStone skrev:

> http://www.rtk-design.dk/rod/rtk2/index2.htm
>
> Hvorfor kan mozilla ikke finde ud af mine tabeller ?? den ser
> fin ud i IE men hvad med alle de andre browsere, hvad gør jge
> galt ?

Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på visningen i IE og Mozilla -
begge dele ser rimeligt ud.

Men hvis du vil have bedre sikkerhed for at siden vises ens i
forskellige browsere, skal du rette et par ting:

- valider din side (css-koden er o.k., men der er mange fejl i
html-koden - husk at definere tegnsæt og dokumenttype)

- brug en standardsættende doctype (søg tilbage i gruppen efter
doctype switching)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 27-12-03 14:03

RuneStone <rune@rtk-design.dk> skrev bla:

> Hvorfor kan mozilla ikke finde ud af mine tabeller ?? den ser fin ud
> i IE men hvad med alle de andre browsere, hvad gør jge galt ?

Start med at skrotte tabeller til brug for layout Tabeller er til tabulære
data.
Brug CSS konsekvent til at positionere med og du vil få en mere overskuelig
kode og bedre muligheder for retning af fejl af sådanne fejl

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : RuneStone

Dato : 27-12-03 23:22

Er der mon en flink person som har lyst til at give et eksempel af hvordan
jeg skal bygge et design af denne typpe op med css og div tags, som jeg
bliver anbefalet...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-12-03 23:27

> [...]

> jeg skal bygge et design af denne typpe op med css og div tags, som jeg

Du kunne f.eks. læse disse sider:

www.hjemmesideskolen.dk/html/float.
www.hjemmesideskolen.dk/html/div.asp
www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-03 01:54

Jeg er meget flink og vil derfor anbefale http://html-faq.dk/2003.asp

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : from south

Dato : 28-12-03 14:48

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvordan
> jeg skal bygge et design af denne typpe op med css og div tags, som

Hej Rune, jeg vil være lidt mere flink end både Erik og Allan, tag
http://www.hjemmesideskolen.dk/forside.asp læs alle sider og også
gerne http://html-faq.dk/ så kommer du meget langt. Mvh Knud