Skærme
Fijala 3554
Sony og pixelfejlklasse?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 14:22

Hej

Er der nogen som ved hvilken pixel fejlklasse Sony's tft skærme ligger i?

Jeg har lige købt en Sony HX73 fra Sonystyle.dk. Det er virkelig en lækker
skærm, bærer præg af kvalitet og designet taler for sig selv :) Den fungerer
også ganske fint til spil, og har hele 3 video indgange (2xanalog + 1 dvi)

Men til min værste frygt har den 3 pixelfejl. De er alle sorte konstant! Jeg
opdagede dem faktisk først efter at have kørt et testprogram fra prad.de, så
de generer ikke vildt meget, men det er stadig træls. De forringer jo nok
også skærmens gensalgsværdi.

Men spørgsmålet er hvor mange fejl Sony accepterer? Så vidt jeg kan læse mig
til, har man 7 dages returret, selvom Sonystyle ligger i Belgien, så måske
skulle man returnere dem...

Deres forretningsbetingelser:
http://makeashorterlink.com/?T5F6656E6

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Nisse

Dato : 27-12-03 14:27

On Sat, 27 Dec 2003 14:21:57 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk>
wrote:

> Men spørgsmålet er hvor mange fejl Sony accepterer?

ISO 13406-2

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 14:51

> ISO 13406-2

Det forklarer jo ikke vildt meget for en uviden som mig. Betyder 2 tallet
fejlklasse 2 eller hvad?

Mvh
Hans

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-12-03 15:59

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> wrote in news:bsk2nl$ol0$1@sunsite.dk:

> Det forklarer jo ikke vildt meget for en uviden som mig. Betyder 2 tallet
> fejlklasse 2 eller hvad?

Det er en ISO standard som omhandler TFT-skærme. Prad.de har en side om
emnet her:
http://www.prad.de/new/lexikon/iso.html

Mvh.
Flemming

Fra : Erik

Dato : 27-12-03 20:21

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse news:bsk119$asc$1@sunsite.dk...

> Men spørgsmålet er hvor mange fejl Sony accepterer? Så vidt jeg kan læse mig
> til, har man 7 dages returret, selvom Sonystyle ligger i Belgien, så måske
> skulle man returnere dem...

Inden for EU skulle der gerne være 14 dages returret:
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad083/

--
Erik