Skift af bundkort i win xp home??
Fra : Dan

Dato : 27-12-03 13:16

Hejsa!

Jeg overvejer at anskaffe mig et ASUS A7N8X Deluxe i sted for mit ECS K7S5A!

Giver det nogen problemer nå jeg skal starte min win xp home på et nyt
bundkort??

Er der nogen der har prøvet så noget??

På forhånd tak!

Mvh
Dan

GODTNYTÅR

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 27-12-03 13:23

nej da
ikke xp

det måske blive en driver eller to du skal opdater

salle

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 27-12-03 13:27

In news:3fed79a5$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk ,
Salle (8700) <handymanFJERN@tdcadsl.dk> typed:
> nej da
> ikke xp
>
> det måske blive en driver eller to du skal opdater

Og det er kun hvis du er ret heldig !
I de fleste tilfælde vil jeg sige at man skal geninstallere windows, med
skift af bundkort.
De gang hvor jeg har set folk der "bare" byttede bundkort, og måske kun
lavede en rep. af deres windows, kom det ikke til at køre optimalt.
Men hvis man har lyst til at sidde og rode med alle de gamle drivere og
opdatering af disse, så kan man måske vælge den "lette" vej.

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Leony

Dato : 27-12-03 15:01

> [...]

> nej da
> ikke xp
> det måske blive en driver eller to du skal opdater

Grundet aktiveringen på Windows XP er det meget usandsynligt at
computeren starter op ved skift af bundkort (med mindre det er et
identisk bundkort man sætter i).

De 2 boards der er tale om, har forskellige chipset og jeg vil mene, at
det er 99,99% sikkert at Windows skal geninstalleres (det er under alle
omstændigheder den bedste løsning).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 27-12-03 16:30

>det er 99,99% sikkert at Windows skal geninstalleres

er det noget du vil stå inde for???

Nej... Dan
skift du bare.

Skift dit bundkort---
smid din windows XP cd i..
vælg nej.. første gang den spørger om du vil installere windows nu,
derefter svarer du ja.. til at reparere... og så ruller det.

hav din medfølgende driver cd til MB klar... og isæt cden når den spørger,
og
fortæl den manuelt hvor den skal leder efter en driver

har lige gjort det samme... også med et Asus A7N8X bundkort... iøvrigt,
lækkert bundkort

virker upåklageligt, ved et bundkort skift med reaprationsløsningen...

hvis du får problemer med f.eks brænding af CDer bagefter... så er det ikke
pågrund af dit OS
men pågrund af fejl i driverne til nForce chipsettet.. som der er en del
problemer med brænding
og dette chipset.

mvh Bjørn

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-12-03 16:52

> Skift dit bundkort---
> smid din windows XP cd i..
> vælg nej.. første gang den spørger om du vil installere windows nu,
> derefter svarer du ja.. til at reparere... og så ruller det.

Det gør det - har selv gjort det et par gange. Meen ikke hurtigt nok! Man
får /ikke/ den optimale performance ud af det hvis ikke man formaterer. Jeg
har kun gjort det hvis der var nogle småting jeg havde glemt at få backup
af, inden reinstall. Det er så absolut at fortrække IMO!

--
Martin K

Fra : Olsen

Dato : 27-12-03 17:17

--
m2olsen@tdcadsl.dk
"Gitte og Bjørn @tele2adsl.dk>" <foxy<NOSPAM> skrev i en meddelelse

> [...]
> vælg nej.. første gang den spørger om du vil installere windows nu,
> derefter svarer du ja.. til at reparere... og så ruller det.
KLIP...
> [...]
ikke
> pågrund af dit OS
> men pågrund af fejl i driverne til nForce chipsettet.. som der er en del

Hej.
Jeg kan kun tilslutte mig det, jeg har lige skiftet fra ASUS A7V og cpu 800
mhz
Til ABIT NF7-s med Barton 2500+ Samme hardisk, i med Win XP CD første gang
du
booter op, har ikke haft nogen problemer, køre bare 100% som det hele tiden
har gjort
mvh Mogens

Fra : Leony

Dato : 27-12-03 20:51

> er det noget du vil stå inde for???

Jeg har ikke kunnet få det til at virke, de par gange jeg har prøvet.
Jeg har læst en del posts om folk som heller ikke har kunnet.
Men min konklusion er er åbenbart forkert, så vi opjusterer
forventningerne og siger at det er 50% sikkert.

Til syvende og sidst mener jeg dog det samme som Bjarke. Geninstallering
er umagen værd.

> har lige gjort det samme... også med et Asus A7N8X bundkort...
> iøvrigt, lækkert bundkort

Hvilket bundkort havde du før?

Fra : Jesper

Dato : 28-12-03 09:30

Jeg har også skiftet et bundkort, uden at XP for den sags skyld brokkede sig
synderligt over det. Jeg gik fra et Soltek SL75KAV til et ASUS A7V, og det
gav i starten ingen problemer. Den gik senere helt ned, men det er så en
helt anden historie, så det med at mange siger det er nødvendigt at
formatere vil jeg mene er en skrøne. Nogen gange så ja -- så SKAL man
formatere, men andre gange er det nok at lave en rep. af XP for at få den
til at køre som den skal.

MVH

Jesper

Fra : Peter Holm

Dato : 31-12-03 09:15

> [...]
> det ikke pågrund af dit OS
> men pågrund af fejl i driverne til nForce chipsettet.. som der er en

kan du uddybe dette problem? evt link til sider eller tråde der har
omhandlet det?
Jeg har overvejet et nforce2 mobo, men kan ikke tåle at maskinen får
brænderproblemer.

Mvh
Peter

Fra : Dan

Dato : 27-12-03 19:18

Okay det lyder til folk har været ude for forskelligt!

MEN!
En go ide at man laver backup af de vigtige ting kan jeg forstå!
Mange tak for jers svar!
.....høre gerne fra fler der har erfaring med det!

Mvh
Dan

Fra : Topp

Dato : 28-12-03 17:44

Vær lige opmærksom på om din XP er en OEM version. Jeg havde et
helvedes bøvl med Microsoft for at få aktiveret min XP efter at jeg havde
skiftet bundkort. De påstod at det var en ny maskine og jeg derfor måtte
købe en ny XP??????. Efter et par heftige diskutioner blev min XP aktiveret
igen.

Torben

Fra : Anders Lund

Dato : 28-12-03 21:49

On Sun, 28 Dec 2003 17:44:00 +0100, Topp wrote:

> [...]
> købe en ny XP??????. Efter et par heftige diskutioner blev min XP aktiveret

Ja - OEM licensen binder sig til den første maskine den bliver skrevet ind
på, og kan/må ikke bruges til andre maskiner bagefter. Det er derfor den er
billgere end de normale licenser.

Hvor grænsen imellem en ny computer går skal jeg ikke kunne sige.

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : "

Dato : 01-01-04 15:44

Tjaaa - kan man godt bare "nøjes" med XP og alle den's problemer, er det vel
"godt nok"!

Nhææ - så er det sq godt at man har den klippe stabile og dejlige W2K, her
har man sq ikke alle de problemer at kæmpe med og er meget mindre - øøhh -
"forvirrende" at - ehm - "lege" med. XP er et flippet orgie af en
multi-masse farver som kun til stor forvirring for en erfaren superbruger.

Dog frygter jeg allerede nu, hvad/hvordan det nye Windows 2006 kommer til at
té sig og - se ud. "Windows Longhorn" er jo "kun" en lille forsmag på hvad
man kan komme til at forvente sig af det nye styresystem men - uh-ha, håber
sq seriøst ikke at De (Microsnot) helt slipper for W2K.

Nhå men - det var nu min personlige mening.

"XP und meine kampf" - kunne man vel sige... *GG*

Mvh.

FalconMan.