Killing som græder om natten
Fra : Hjalte

Dato : 27-12-03 02:06

Hejsa...
Min kæreste og jeg har for et par dage siden fået en lille killing.
Hun er 16 uger gammel.

Hun kan ikke lide at være alene, og hver gang vi lægger os ind for at
sove, og hun er i stuen, hvor hendes mad og kattebakke er, så miauwer
hun meget højt, og i ret lang tid.

Hvad skal man gøre ved det?
Det er lidt et problem, fordi det er kun med nød og næppe vi har fået
lov til at have kat, og hvis larmer sådan hver nat, får vi sikkert
klager fra naboerne osv. osv.

Har i nogle gode råd?

det skal lige siges at grunden til at hun ikke sover inde i
soveværelset sammen med os, er fordi min kæreste er lidt bange for
hende om natten. Både for at komme til at lægge sig oven på hende, men
også for at hun skal finde på at lege og rive...

Håber i vil hjælpe

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-12-03 12:39

Jeg ville nu alligevel foreslå at den får adgang til at være sammen med jer
om natten også. Så stor en killing, tror jeg ikke lige din kæreste får lagt
sig på uden at katten vil reagere på det.

I kan jo fra start af lære katten at når først i er gået i seng, så sover
man og leg med kløer og tænder må "man" ikke. En kat kan faktisk også godt
opdrages ved at man f.eks siger "nej". Og i skal jo så ikke kæle/lege/drille
den når i er gået i seng. Lær den fra start af at det gør "man" altså ikke.
Mine katte har fri adgang til mit soveværelse, og jeg har aldrig problemer
med kattene om natten. Når lyset slukkes, så sover vi. Når jeg har en
killing, og den syntes det er meget sjovere at lege end at sove, så tager
jeg den i nakkeskindet og siger "nej" og lægger den på sin plads og jeg ved
godt det skal gøres en del gange, men i længden, så lære kattene det altså.

Vælger I at den skal altså være i stuen stadigvæk, så lad tiden råde, så
skulle den da gerne vænne sig til at den skal være dér, når i skal sove.
Måske andre har bedre råd end jeg.

Lene

Fra : Flemming N.

Dato : 27-12-03 13:37

On Sat, 27 Dec 2003 12:38:30 +0100, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

>Vælger I at den skal altså være i stuen stadigvæk, så lad tiden råde, så
>skulle den da gerne vænne sig til at den skal være dér, når i skal sove.
>Måske andre har bedre råd end jeg.

nej, jeg vil helt klart sige som dig, de skal lade lad katten komme
ind til dem om natten så føler den sig ikke så ensom, og vil ikke
larme nær så meget.

Jeg tror heller ikke at der stor chance for at man kommer til at ligge
på den om natten, og at den vil rive osv, måske vil den angribe tærene
og bide lidt i dem, men det er ikke noget alvorligt som man ikke kan
leve med

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Noon

Dato : 27-12-03 13:29

Jeg har haft mine to persere i en måned nu - en af hvert køn på hhv 1
1/2 og 2 1/2 år! De boede også sammen før og havde adgang til
soveværelset der. Men det har de ikke her og for 2 uger siden begyndte
hankatten at kradse på døren og hyle og vække os ALT for tidligt om
morgenen, fordi han ville ind til os. Hunnen sover bare!
Min kæreste vil nemlig heller ikke ha dem i soveværelset! Men nu har jeg
endelig overtalt ham/han overgav sig og nu har vi lige åbnet døren
derind til! Så vi har ikke engang prøvet at sove med åben dør endnu, men
jeg håber sørme, at den stopper med det hyleri hele natten og jeg så for
en gangs skyld kan få en hel nattesøvn!!! :)

Så jeg tror også det bedste vil være at ha døren stående på klem ind til
soveværelset - så kan katten komme ind til jer, i tilfælde af den er
utryg osv. Den finder så sikkert hurtigt ud af, at der ikke er særlig
sjovt at være, når I bare sover!! Ellers en god kurv med noget dejligt
stof i stående på gulvet i soveværelset, den kunne forelske sig i, og så
sove der - så I ikke har tandaftryk i tæerne hver morgen!!

Fra : Kate

Dato : 27-12-03 17:21

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> wrote in

> Måske andre har bedre råd end jeg.

du har stort set skrevet hvad jeg tænkte. Okay, nogle gange
kunne jeg godt bruge en dør, det er når Mowgli nægter at lade mig sove
længere end til kl. 5 men faktisk sover min katte sjældent hos mig, de
synes vidst at jeg sover for uroligt.
Johan og Mows starter ofte med at sove hos mig men går hurtigt.
Da Mows var killing, for et øjeblik siden ville han gerne jage tæer
under dynen, men jeg var meget konsekvent og smed ham ud af sengen og
han forstod det, tøvende, men han gør det ikke mere

Jeg tror som Lene og Flemming at katten simpelthen savner jeres selskab
og da den jo ikke har været uden søskende og mor ret længe så er det
vel naturligt. Lad den komme ind til jer og lad den selv finde ud af
hvor den vil sove. Den vil sandsynligvis ret hurtigt finde ud af at om
natten sover man altså

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-12-03 17:29

Til hverdag er mine katte vant til at jeg står op klokken 6 fordi jeg skal
på arbejde. Det betyder altså så også at det tror de så også jeg skal når
det er weekend!! Et par gange har jeg smidt dem ud og lukket døren for at
sove lidt længere, men det betyder så at der bliver kradset godt på døren så
det er umuligt at sove. Men så får jeg da også noget ud af weekenderne og
når først man er oppe er det jo meget dejligt!

Lene

Fra : CC

Dato : 27-12-03 18:13

> [...]
> hende om natten. Både for at komme til at lægge sig oven på hende, men
> også for at hun skal finde på at lege og rive...

Jeg er sikker på, at den nok skal sige til, hvis hun lægger sig ovenpå den,
det gør vores i alle
tilfælde.

Vores første kat, sov også altid i sengen (vi havde ikke rigtig noget valg,
for hun kradsede
simpelthen karmene op, hvis hun ikke kom ind). Jeg var også ret nervøs for
at komme til
at vende mig og lægge mig ovenpå hende - lige indtil en dag, hvor jeg
vågnede og hun lå
fuldstændig bedøvet under mig - det kan nok være at jeg blev lys vågen, for
jeg kunne dårligt få
liv i hende. Det viste sig at hun blot sov ekstremt tungt og hun blev ærlig
talt halvsur, da jeg
rystede hende lidt for at se om hun stadig var i live. Men da jeg så kælede
lidt med hende lagde
sig op ad mig igen og faldt i søvn - jeg tror de holder til mere end vi lige
regner med.

Så inviter I bare den lille ensomme stakkel op i sengen (det er også en god
varmepude )

Hilsen
Claus