hvordan ser jeg det
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 00:42

Jeg har sat mig for at udforske hvad der ligger bag nogle af de flotte sider
jeg falder over og fandt dette stykke. Hvad henviser det til? Ligger
topmenuen et helt andet sted end resten?

Hilsen Mia

Ps: Håber det er rette NG

<!-- #BeginHeadLocked "" -->

<csimport user="../siden.data/Components/topmenu.html" occur="72">

<link href="style.css" rel="stylesheet" media="screen">

</csimport>

<!-- #EndHeadLocked -->

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-12-03 00:55

NN <sluddermor> skrev:

> Jeg har sat mig for at udforske hvad der ligger bag nogle
> af de flotte sider jeg falder over

Det er en rigtig god ide - det lærer du meget af.

> Ligger topmenuen et helt andet sted end resten?

Du er nødt til at fortælle hvor du har fundet det (et link til siden),
for at det ikke skal blive rent gætteri.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 01:08

> Du er nødt til at fortælle hvor du har fundet det (et link til siden),
> for at det ikke skal blive rent gætteri.

Det er www.lotto-klubben.dk

Hilsen Mia

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-12-03 02:43

NN <sluddermor> skrev:

> Det er www.lotto-klubben.dk

Der er en frygtelig masse fejl på den side ifølge

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.lotto-klubben.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

.... så det er ikke her du skal få dine ideer fra - det er den mest frygtelige
kode jeg nogensidne har set (tak for den - den indgår i min samling af
skrækeksempler).

Jeg ved ikke hvor de har

<csimport user="../siden.data/Components/topmenu.html" occur="72">

fra, men det er sikkert fra den editor de har anvendt, men det bliver det
ikke bedre af.

Normal html kender hverken cmimport eller occur, så det har sket ingen
betydning (jo, måske for den specielle editor der er brugt).

Er der lagt speciel html-kode ud på serveren for at en speciel editor kan
forstå det, er det vikelig langt ude i hampen - det er jo helt frontpageagtigt

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 18:30

> Der er en frygtelig masse fejl på den side ifølge

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.lotto-klubben.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

Jeg kunne forestille mig at jeg kunne lære en masse af at prøve at rette op
på de fejl der er i flg. ovenstående. Det er faktisk en gammel vens bekendt
der var gået i gang med denne side, men han er vist stået af. Jeg vil så
gerne lære at gøre det hele rigtigt og elsker udfordringer. Samtidig kan
jeg jo spørge en masse i denne NG når det brænder på.

> ... så det er ikke her du skal få dine ideer fra - det er den mest
frygtelige
> kode jeg nogensidne har set (tak for den - den indgår i min samling af
> skrækeksempler).

Det var så lidt

> [...]
>
> Er der lagt speciel html-kode ud på serveren for at en speciel editor kan
> forstå det, er det vikelig langt ude i hampen - det er jo helt

Jeg har prøvet at hente alle delene ned og lægge det hos mit webhotel og
denne kode viser "at der mangler noget" men jeg kan ikke gennemskue hvad det
kan være. www.jarmark.dk/lotto

Hilsen Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-12-03 22:11

Allan Vebel skrev:

> Jeg ved ikke hvor de har
>
> <csimport user="../siden.data/Components/topmenu.html"
> occur="72">
>
> fra, men det er sikkert fra den editor de har anvendt,

Jep - Adobe GoLive. Der er flere af den slags editorspecifikke
koder fra GoLive (csimport>, <csscriptdict>, <csactions>, <csobj>).
Jeg kender ikke nyeste udgave af programmet, men tidligere har
kombinationen GoLive og valid kode været utopisk.

> men det bliver det ikke bedre af.

Bestemt ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-12-03 14:37

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:

> [...]
> <csobj>). Jeg kender ikke nyeste udgave af programmet, men
> tidligere har kombinationen GoLive og valid kode været utopisk.

findes der et program der er være end frontpage *g*

Den nye 2003 er nu ikke så ringe enda. Den er nu nem at bruge og
virker bedre end de tidliger udgaver.
--
Lars
Far til en lille dreng

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-12-03 21:31

Lars Raaby skrev:

> Den nye 2003 er nu ikke så ringe enda. Den er nu nem at bruge og
> virker bedre end de tidliger udgaver.

Efter hvad jeg har hørt, er FP2003 også en stor forbedring i
forhold til at arbejde med valid kode. Men jeg har ikke selv prøvet
programmet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen