MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fejl meddelse i Win. XP Pro.
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 26-12-03 23:22

Hej NG.

Jeg får nogle gange en blå skærm med hvid skrift. Der står:

PAGE_FAULT_NONPAGED_AREA

Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0X00000050 (0X80000098, 0X00000000, 0X8055950C, 0X00000000)

Nogle gange kan den køre en hel dag, uden at det komme, andre gange kan jeg
have den tændt i 5 min.og så kommer den. Når den blå skærm kommer, kan jeg
kun lukke den, ved at holde power knappen inde på kabinettet.

Nogen idéer?

--
Mvh. Søren.
Fjern NOSPAM ved mail.

Fra : Henrik S.

Dato : 26-12-03 23:48

Søren ô¿ô wrote:
> [...]
> kan jeg have den tændt i 5 min.og så kommer den. Når den blå skærm
> kommer, kan jeg kun lukke den, ved at holde power knappen inde på

Hmm. Jeg aner ikke hvad fejlen kan være.. Men på et tidspunkt var der en
der postede et ubemærket link om fejlmeddelser.
Tag et kig: http://aumha.org/win5/kbestop.htm

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Henrik S.

Dato : 26-12-03 23:49

Henrik S. wrote:

> Hmm. Jeg aner ikke hvad fejlen kan være.. Men på et tidspunkt var der
> en der postede et ubemærket link om fejlmeddelser.
> Tag et kig: http://aumha.org/win5/kbestop.htm

HEhe. Der skulle have stået et UDEMÆRKET link.. ;)

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Sander

Dato : 27-12-03 10:07

Måske forkert computertype. Nu skriver du ikke
noget om din hardware men på mit Asus p4s333
skal jeg ind i kontrolpanel og i det første punkt:
"Computer" opdatere driveren så jeg ændrer systemet
fra at være Uniprocessor pc til Pc med avanceret
konfigurations og strømforsyningsgrænseflade.
Opdater driver - Installere fra en liste - Søg ikke
jeg vælger driveren - og vælg ovenstående.

Sander.

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-12-03 21:55

"Sander" <REMOVEnoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> konfigurations og strømforsyningsgrænseflade.
> Opdater driver - Installere fra en liste - Søg ikke
> jeg vælger driveren - og vælg ovenstående.

Jeg sidder med omtrændt det samme problem, også med et ASUS bundkort, denne
gang et A7V600, og kunne godt tænke mig at få en forklaring på problemet,
ikke nødvendig vis en stor dyb teknisk een, men gerne noget der er let at
forstå. Når jeg så sender en fejlrapport, via fejlrapportering, til MS, så
får jeg at vide at det er en device driver der laver knuder, men ikke
hvilken. Maskinen står som "ACPI Uniprocessor PC", og "Interrupt Mode" i
BIOS er sat til "APIC", hvilket ifølge manualen til bundkortet er "Default
Setting". Håber at der er nogen som kan hjælpe mig lidt på vej.

Hvad er forresten forskellen imellem, "ACPI Uniprocessor PC", og "Pc med
avanceret konfigurations og strømforsyningsgrænseflade".

På forhånd tak

Per Pedersen

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 27-12-03 22:03

Tak for svarene, jeg tager et kig på linket.
--
Mvh. Søren.
Fjern NOSPAM ved mail.

Fra : Sander

Dato : 29-12-03 09:02

Ved ikke hvad forskellen er, men det fungerer upåklageligt her hos mig. Jeg
fandt det i et forum
hos Creative,
http://dk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=24422

Du kan jo prøve, du kan altid ændre den tilbage igen.

Sander.

Fra : Per Pedersen

Dato : 29-12-03 10:58

> [...]
> http://dk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=24422
>
> Du kan jo prøve, du kan altid ændre den tilbage igen.

Det var ingen god ide, maskinen nægtede at boote, kunne lige starte i
fejlsikret tilstand, den knækkede ellers lige før den blinker med
keyboardlamperne, altså meget tidligt i opstarten.

Jeg havde et tilsvarende problem med min anden maskine, ASUS A7VKT133A,
Duron (Morgan) 1300 Mhz, opstod også efter at have opdateret via Windows
Update.

Det er træls at investere mange penge i ny hardware, for at finde ud af, at
det ikke fungerer med Windows XP, og MS, de syner ikke at søge fejlen i
deres egne rækker, skyder skylden på andre ?

Mvh

Per Pedersen

Fra : Sander

Dato : 29-12-03 17:13

Det var trist, men der er måske forskel i hvordan fejlen skal afhjælpes hos
henholdsvis Amd og Intel baserede
systemer. ?????????????????????????

Sander.

Fra : Per Pedersen

Dato : 29-12-03 21:28

> Det var trist, men der er måske forskel i hvordan fejlen skal afhjælpes
hos
> henholdsvis Amd og Intel baserede
> systemer. ?????????????????????????
>
> Sander.

Jeg fik faktisk et godt fif fra fejlrapporteringen, korrupt RAM, med et link
til et RAM test program, ikke at det fandt noget, men da tænkte jeg på et
lille eksperiment.

Nu har jeg tvunget min DDR400 RAM ned i 333 Mhz, og det syner at være en
løsning på problemet, men om det så holder, det må en solid gang gaming
kunne afsløre.

Det viser sig, at jeg er blevet solgt DDR400 RAM som ikke er godkendt til at
køre 400 Mhz på mit nye A7V600 bundkort, handler ikke der mere !

Mvh

Per Pedersen