Digital ud på ASUS P4P800-VM ??
Fra : Kaasing

Dato : 26-12-03 21:51

Hej
Hvordan slår man digital ud til på ovenstående MB?
Jeg kan ikke finde nogen software, eller drivere hvor jeg kan vælge lyd ud
fra digital.
/Poul

Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 26-12-03 21:57

> Hvordan slår man digital ud til på ovenstående MB?

Har du slået det til i lydindstillingen i kontrolpanelet ? På mit a7n8x skal
windows have at vide, at der er 4 højttalere, før digital out bliver aktiv.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 26-12-03 23:34

Jeg ved godt at det ikke har så meget med dit problem at gøre !

Men kører du med det onboard grafik ?
Og hvordan er grafikken ?

Og kører det i Duel i ram med onboard grafik ?

Jeg byggede en pc for 14 dage siden med det bundkort.
Mont. 2 X 256 PC3200 ram i de blå sokler ( A1 + B1 ).
Jeg kunne kun give grafikket 32 mb ram.
( Utrollig dårlig til alm. spil ).
Og CPU-Z viste at jeg ikke kørte Duel ???

Har ellers også bygget med Intel bundkort, som også havde 865G chips, som
kørte fint, og kunne give grafik 64 mb her.
+ CPU-Z viste Duel.

Så jeg blev utrolig skuffet over Asus´s P4P800-WM

Hvad med dit ?

Håber det er ok, at jeg skriver i din tråd.

Allan / Kolding

Fra : Kaasing

Dato : 27-12-03 21:02

Hej
Min fejl, jeg havde sat coaxial stikket i et eksternt lydkort som jeg ikke
havde installeret drivere til, PINLIGT...
Jeg bruger ikke det onboard grafikkort, jeg spiller en del, og bruger den
også til film osv, så jeg har installeret et Geforce 5600 m 256 MB ram.

/Poul

Fra : Kaasing

Dato : 27-12-03 22:04

Har lige testet onboard grafik. Jeg kører snildt 64 mb ram på grafikken, og
også dual med mine 2*256 MB ram blokke DDR 3200. Som også sidder i de to blå
stik. Kører med en P4 2400 HT.
/Poul

Fra : Allan / Kolding

Dato : 27-12-03 22:17

1000 tak for svaret.

Jeg må lige have kigget på den igen ved lejlighed.

Forstå ikke helt hvad jeg har gjort forkert i Bios.

Takker igen.

Allan / Kolding

Fra : Allan / Kolding

Dato : 27-12-03 23:10

Forstår ikke helt ??

I manualen står der MAX 32 MB
til onboard video memory ????

Hvordan kan du kører med 64 mb ?

Allan / Kolding

Fra : Kaasing

Dato : 28-12-03 11:23

Det kommer som en option i bios, hvor jeg kan vælge mellem 16,32 og 64.
Måske min bios er nyere? Jeg har lige købt bundkortet indenfor den sidste
måned.