hjælp!!!!
Fra : johny møller

Dato : 26-12-03 21:40

Hej
Jeg har to dejlige "killinger" på 5 mdr.
Jeg har et problem den ene kaster op når den har spist til aften hvad kan
det skyldes?
Jeg har ikke skiftet foder mærke og det er først begyndt her for en uges
tid siden.
Den anden gør det ikke og de er begge friske og legesyge.
Er der nogen der kan svare mig på hvorfor den er begyndt på det?

venlig hilsen bettina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-12-03 22:20

In article <3fec9c8c$0$29305$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, johny
møller <j.moeller@oncable.dk> wrote:

> [...]
> Den anden gør det ikke og de er begge friske og legesyge.
> Er der nogen der kan svare mig på hvorfor den er begyndt på det?

Hej Bettina

Det kan jo skyldes så meget. Men når du skriver at de virker helt
friske kunne jeg jo spekulere på, om du bare har en slughals? Jeg
går ud fra, at det er mad, der kommer op?
Nogle katte er altså født med et forslugenhedsgen... jeg har selv en af
slagsen. *suk* Jeg opdagede hurtigt at det eneste jeg kan gøre, er at
sørge for, at katten ikke bliver for sulten, for det er dér, det går
galt.
Dvs. der står altid mad (tørkost) fremme, så katten kan småspise. Det
er i øvrigt også generelt sundere og tættere på den måde katten spiser
i naturen.
Men - selv om min Ditte nu er 7 år, sker det altså stadig. Hvis hun har
sovet lidt længe og vågner sulten, ja så spiser hun mere end maven kan
rumme og så kommer det op igen
Når de kommer på voksenfoder, kan du prøve en af de fodertyper der har
store bidder, så katten tvinges til at tygge sin mad og ikke bare
sluger den. Det kan også hjælpe på det.

Fra : johny møller

Dato : 27-12-03 09:55

Hej Ann.
Mange tak for dit svar.
Jeg havde det selv på fornemmelsen at det kunne være sådan noget. men man
kan jo godt blive nervøs for de små pusser.
Så nu er jeg mere rolig.
Jeg prøver det med at stille tørfoder frem til dem hele tiden så han er fri
for at sluge maden.

Venlig Hilsen Bettina, Tarzan & Herkules.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 27-12-03 18:06

> johny møller skrev:
> Jeg prøver det med at stille tørfoder frem til dem hele tiden så han er fri
> for at sluge maden.

Bare husk at holde øje med missernes vægt... vores katte havde konstant
mad i skålen til de blev 6 måneder gamle. Da begyndte de nemlig at blive
fede. Men man kan stadig undgå at de forsluger sig ved at give dem mange
små afmålte måltider. Vores får 3 spiseskefulde, 3 gange om dagen
(Royal Canin Light)

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : johny møller

Dato : 28-12-03 21:39

hej igen.
jeg blev lidt bekymret for min ene lille mis igen da jeg fandt et elastik i
dens opkast så jeg ringede til dyrlægen. den har spoleorm. så nu skal begge
misser have ormekur.
jeg er glad for jeres svar for der er stadig lidt mistanke om at de sluger
maden så nu prøver jeg med at give dem lidt mad men ofte.
mange tak for hjælpen og godt nytår til jer alle.

hilsen bettina, tarzan og herkules.