Kat bider hale
Fra : Vinni Albertsen

Dato : 19-04-01 18:19

Vi har en hun kat på 2 år, som inden for de sidste 2 måneder, er begyndt at
bide voldsomt sin hale, samtidig skaver hun sig højlydt.
Er der nogle af jer som har evt. har nogle gode forslag til hvad man kan
gøre, og hvad det evt. kan skyldes.
På forhånd tak.
hilsen vinni@pc.dk

Fra : Ann K.

Dato : 21-04-01 20:21

Hej Vinni.
Er du sikker på at mis ikke har fået lopper???
Det kan sagtens lade sig gøre at huse en hel loppekoloni, også selv om
katten aldrig kommer ud... (personlig erfaring!)
Hvis du er helt sikker på at der ikke er lopper, synes jeg at du skulle tage
et tjek hos dyrlægen....
Mvh Ann

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-04-01 12:30

Det kan vel egentlig også være en adfærdsforstyrrelse. Nogle katte udvikler den
slags fx pga. kedsomhed, og det kan i længden resultere i, at halen må
bortopereres (jf. artikel jeg modtog fra Kattens Værn i sin tid).
Det mest indlysende er jo under alle omstændigheder at kontakte dyrlægen. Der
kan både være fysiske og psykiske årsager til den slags, og dyrlæger er nu
engang dem der bedst kan vurdere hvad, hvorfor osv.
- Gitte