Lydproblem på ASUS A7N8X-Deluxe Gold
Fra : Kaasing

Dato : 26-12-03 21:49

Hej
Jeg har netop fået et nyt kabinet, et Coolermaster Centurion (Black), hvor
der er audio out på fronten. Og nu virker lyden ikke længere på mit
bundkort. På mit gamle Aopen HQ48 kabinet, også med audio på fronten,
virkede det hele som det skulle. Så nu er jeg kommet i tvivl om jeg har
monteret stikkene rigtigt.
Stikkene sidder således.

1 3 5 7 9
2 4 6 8 10

Nr 7 findes ikke.

1 = Gnd, Sort fra kabinet
2 = Mic in, Brun fra kabinet
3 = Ikke forbundet
4 = MicPow, Gul fra kabinet
5 = BLINE_OUT R, ikke forbundet
6 = Line Out R, Orange fra kabinet
7 = Ingen ben
8 = Ikke forbundet
9 =Line Out L, Rød fra kabinet
10 = BLINE_OUT L, ikke forbundet

Problemet er at der er godt nok lyd i front stikket, men ikke i stikket bag
på, og heller ikke når jeg tager front stikket ud.
Jeg har prøvet helt at frakoble frontstikkene, men der kommer stadig ikke
lyd ud fra stikket bag på.
Hvad kan der være galt?

/Poul

Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 26-12-03 21:55

> [...]
> på, og heller ikke når jeg tager front stikket ud.
> Jeg har prøvet helt at frakoble frontstikkene, men der kommer stadig ikke

Jeg gætter bare:
- Der kunne være det galt, at du bruger der forkerte stik bagpå.
- For at der kommer lyd ud af den ene lydudgang bagpå, skal du også huske at
sætte din windows til at spille på 4 højttalere.
- onboard-lyden skal enables i bios

Så kan jeg ikke komme på mere.

Fra : H. Ris

Dato : 27-12-03 09:23

Hej

Jeg har haft samme problem med mit Asus A7V600 bundkort. Problemet er at man
ikke kan bruge begge dele samtidigt.
På min A7V600 skal der sættes 2 "jumbers" på bundkortet hvor stikkene til
fronten er, for at aktivere udgangen på bagsiden.
Prøv at se i din manual.

Mvh
Holger

Fra : Kaasing

Dato : 27-12-03 20:59

Hej
Jeg ved godt man ikke kan høre både på frontstik og "bagstik" på en gang,
men selv om jeg tager hovedtelefonerne fra omme foran, kommer der stadig
ikke lyd bagi. Og jeg tror nok jeg har sat i det rigtige stik, nemlig det
grønne, har for en sikkerheds skyld prøvet alle tre uden resultat.

/Poul