NY GRUPPE: dk.teknik.bil
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 26-12-03 21:28

Hermed annonceres styregruppens godkendelse af nedenstående gruppe.
TDC Internet vil blive anmodet om at oprette gruppen snarest muligt.

1. Gruppenavn:
dk.teknik.bil

2. Beskrivelse:
Teknisk snak om biler

3. Fundats:
Formålet med gruppen er at stille et forum til rådighed, hvor man
kan diskutere tekniske emner om biler uden andet 'udenomssnak'.

Typiske emner kunne være:
* Motorteori
* Tuning
* Anbefalinger vedrørende komponenter
* Alt hvad du kan læse i en Haynes-manual, men ikke nødvendigvis
kan finde ud af

Men listen er naturligvis ikke udtømmende.

Da der findes en relateret og mere 'bred' og generel gruppe om
biler (dk.fritid.bil), anbefales det, at der føres streng
selvjustits med, at snakken i dk.teknik.bil holdes om de tekniske
emner.

Uønskede emner er f.eks:
* Trafikpolitik (som fartgrænser og afgifter)
* Forsikringer
* Bilpriser
* Motorsport (som DTC- og F1-resultater samt kørere)
* Smalltalk

Disse emner er allerede dækket af grupper som dk.politik.trafik,
dk.sport.motorsport og dk.fritid.bil.

Beslægtede *tekniske* emner, der også er dækket af andre grupper,
er f.eks:
* Navigationssystemer (henvises til
dk.teknik.satellit.navigation)
* Bilstereo (henvises til dk.teknik.lyd.bilstereo)

4. Begrundelse:
Gruppen dk.fritid.bil er pt. det eneste alternativ til at få
besvaret spørgsmål om biler og teknik, men dk.fritid.bil er meget
generel, og bruges også til snak om en masse andre emner, mere
eller mindre løst relateret til biler. Dette kombineret med den
relativt høje trafikmængde i dk.fritid.bil er grundlaget for
ønsket om en mere fokuseret gruppe.

Eksisterende trafik:
dk.fritid.bil

Forslag til navn:
dk.fritid.bil.teknik

5. Moderering:
Nej.

6. Forslagsstiller
Bjørn Ingebrigtsen Ingebrigtsen (at) webspeed.dk

Denne annoncering er underskrevet med min egen personlige PGP nøgle,
som kan findes på alle nøgle-servere i verden (fx. www.pgp.dk).

Alt, der er officielt fra styregruppen, underskrives med det
pågældende medlems personlige nøgle, eller gruppens fælles nøgle. Alt
der ikke er PGP underskrevet, kan betragtes som personlige holdninger.

Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/

Fra : Thomas

Dato : 26-12-03 21:55

Så må vi ikke diskutere noget herinde mere?

mvh

Thomas

Fra : Gert

Dato : 26-12-03 22:05

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så må vi ikke diskutere noget herinde mere?
>
> mvh
>
> Thomas

hmm næ det er åbenbart meningen at denne ellers ganske velfungerende gruppe
skal ødelægges, splittes op og hakkes i småstykker.
(minder lidt om debatten om Bornholms færge traffik)

ikke ret mange vil ha det nye, men det skal bare tvinges igennen

men uanset hvad så blir jeg her da dk.fritid.bil er ganske fortrinlig til
mit behov

rare og flinke folk, og 99% af det man spør om blir besvaret næsten før man
får trykket på " send"

Glædelig (bag H)jul

--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

"som boykotter den nye gruppe"

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 22:39

"Gert" <GRM@SPAMSAKS...c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> hmm næ det er åbenbart meningen at denne ellers ganske velfungerende
gruppe
> skal ødelægges, splittes op og hakkes i småstykker.
> (minder lidt om debatten om Bornholms færge traffik)

Overhovedet ikke og accepterer du risikoen for "kaffeklubsnak" (nogen
kalder det også hyggeligt (tale-)samvær, er jeg sikker på du får svar på
dine evt. spørgsmål.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas

Dato : 26-12-03 22:44

Vi kan jo fortsætte med at diskutere på sædvanligvis herinde. Kommer der så
nogle "Politibetjente" kan vi jo bede dem om at holde sig væk herfra hvis
det er et problem for dem, det vi taler om......

Mvh

Thomas

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 26-12-03 22:54

> Vi kan jo fortsætte med at diskutere på sædvanligvis herinde. Kommer der

> nogle "Politibetjente" kan vi jo bede dem om at holde sig væk herfra hvis
> det er et problem for dem, det vi taler om......

Med andre ord, vil man ikke finde sig i OT snak skal man bare fisse ad
helvede til så i kan have "jeres" kaffeklub. Ikke at det overrasker mig, men
dfb kommer til med tiden at ligne jeg ved ikke hvad. Men så må det jo sige
at Salg også er OT da det er ligeså meget OT som så meget andet, elelr
hvad???

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-12-03 22:57

Bjørn ingebrigtsen wrote:

> skal man bare fisse ad
> helvede til

Fisse ad helvede til...?

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 22:57

KLIP

> Fisse ad helvede til...?

HVOR..??????

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-12-03 23:28

Bjørn Jørvad wrote:

> HVOR..??????

*LOOOL*

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Thomas

Dato : 26-12-03 22:58

LOOOL, jeg elsker at fisse af helvede til.....

Mvh

Thomas

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 26-12-03 23:00

> Fisse ad helvede til...?

Okay stave fejl!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 15:53

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Okay stave fejl!!!!!!!!!!!!!!

Det er i orden at være lidt fikseret, men i denne grupper er emnet altså
lidt OT.
Jeg henviser istedet til alt.sex.swingers eller alt.goatsex.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Gert

Dato : 27-12-03 17:31

> Det er i orden at være lidt fikseret, men i denne grupper er emnet altså
> lidt OT.
> Jeg henviser istedet til alt.sex.swingers eller alt.goatsex.

*LOL*
av mave aaaaaav ))

--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-12-03 22:49

Claus Petersen wrote:
> Jeg henviser istedet til eller alt.goatsex.

Snyyyyyd. Den har vi ikke på min newsserver.

mvh
Henning

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-12-03 22:57

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> dfb kommer til med tiden at ligne jeg ved ikke hvad. Men så må det jo sige
> at Salg også er OT da det er ligeså meget OT som så meget andet, elelr

hhmm hvorfor bekymrer du dig om det ?

Hvordan folk tolker fundatsen for hvornår noget er relateret til bil er
forskelligt, og det er jo dit held, go vind i din nye gruppe.

Iøvrigt troede jeg du allerede havde unsubscribet denne gruppe.

Mvh.

Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-12-03 23:11

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen@mail.dk> skrev :

>Med andre ord, vil man ikke finde sig i OT snak skal man bare fisse ad
>helvede til så i kan have "jeres" kaffeklub.

Som sagt utallige gange til dig - der er forskellige definitioner på
OT - og der er forskellige tærskelværdier for hvornår man lader sig
genere af det - du er efter dine egne udtalelser nok lidt mere sart
end flertallet, og fred være med det.

Du lærer vel også en dag, at skøjte hen over de ting du ikke gider
læse om ?

>Ikke at det overrasker mig, men dfb kommer til med tiden at ligne jeg
>ved ikke hvad. Men så må det jo sige at Salg også er OT da det er ligeså
>meget OT som så meget andet, elelr hvad???

Så længe dfb bare ligner det det er nu, med den beherskede mængde
kaffestuesnak der er - så har flertallet det vist helt fint med det

Og kan de folk der kun gider "raketvidenskab" , finde fred til det
ovre i "teknikken" så er det også fint - og skulle det ske, som jeg
tror vil ske, at folk sagtens hitter ud af at bruge begge grupper i
fred og fordragelighed - jamen så har alle jo vundet.

De fleste du møder her i gruppen, møder du jo også i andre grupper,
uden at disse (andre grupper) af den årsag, bliver sammenlignelige med
dfb.

bevares - de har nok (mc-folket undtaget) heller ikke samme slags
gruppeånd.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-12-03 23:39

"Bjørn ingebrigtsen" wrote:

> Med andre ord, vil man ikke finde sig i OT snak skal man bare fisse ad
> helvede til så i kan have "jeres" kaffeklub. Ikke at det overrasker mig, men

1. Din og min definition af hvad der er OT har vist alle dage
været forskellige..
2. Nu er der kommet en ny og "kaffefri" gruppe, så kan vi ikke
efterhånden droppe den her evindelige og kedsommelige debat om
"kaffe eller ej"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-12-03 23:47

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>2. Nu er der kommet en ny og "kaffefri" gruppe, så kan vi ikke
>efterhånden droppe den her evindelige og kedsommelige debat om
>"kaffe eller ej"..

Man kunne ligefrem mene *det* emne er OT ?

Fra : Kim Hansen

Dato : 27-12-03 18:30

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Man kunne ligefrem mene *det* emne er OT ?

OT ?! ikke det mindste der er kopholder i de fleste nyere biler og sikkert
også i mange ældre, så kaffe og bil hører sammen.

Kim

Fra : Leonard

Dato : 26-12-03 23:58

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>efterhånden droppe den her evindelige og kedsommelige debat om
>"kaffe eller ej"..

Jeg vil også hellere have en cola.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-12-03 20:27

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg vil også hellere have en cola.

Kan kun anbefale den slags Hans ligger inde med, nemlig Pepsi

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-03 20:47

Uffe Bærentsen skrev:

> Kan kun anbefale den slags Hans ligger inde med, nemlig Pepsi

....cola-club?
Hans

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-12-03 22:52

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote in message
> Vi kan jo fortsætte med at diskutere på sædvanligvis herinde. Kommer der

> nogle "Politibetjente" kan vi jo bede dem om at holde sig væk herfra hvis
> det er et problem for dem, det vi taler om......

Netop, de forstyrrende elementer der har bitchet over tingenes tilstand har
nu fået deres egen boldbane, lad dem endelig spille alene derovre, det sjove
bliver blot hvis de ender alene, da nye der stiller et spørgsmål derinde har
en god chance for at blive smidt ud, hvis de tillader sig at komme med en
kommentar udover diameteren på skruenøglen til en gammel Fiat Panda.

Jeg blir sgu her.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 22:56

> [...]

hvis
> det er et problem for dem, det vi taler om......

dfb er nu officielt anerkendt som "kaffeklub", så situationen er jo
næsten omvendt...)))

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-12-03 23:00

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev :

>Så må vi ikke diskutere noget herinde mere?

Ork jo - der er ikke ændre noget på det.

Tanken om en teknisk gruppe til mere hardcore teknik-debat har været
fremme før, og det skader nok ikke nogen at de der vil diskutere
sådanne ting kan gøre det derovre, eller måske vælge at fortsætte en
debat startet i dfb i den anden gruppe.

Dfb har jo dybest set aldrig været præget voldsomt meget af
raketvidenskab, for at bruge et kælenavn til de dybe tekniske ting, så
folk kan stadig poste løs herinde - sålænge det ikke er
rekvalmer/annoncer.

De fleste følger jo alligevel 3-4-5-10-?? grupper, så 1 fra eller til
betyder næppe noget, og hvis det gør det nemmere for dem der kun er
interesseret i raketvidenskab, at finde noget der interesserer dem,
hvorfor så ikke ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:01

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> betyder næppe noget, og hvis det gør det nemmere for dem der kun er
> interesseret i raketvidenskab, at finde noget der interesserer dem,

Næeee ..... der skal jo være plads til alle.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas

Dato : 26-12-03 23:03

Nå, tilbage til seriøsiteten

Alle de spørgsmål jeg har stillet herinde, har jeg fået konkrete svar på.
Jo mere grupper bliver specialiseret, jo færre risikere vi ,læser disse
grupper. Det behøver ikke være en turbofanatiker der lige netop kan svare
på dit spørgsmål om optimal ladetryk og optimal intercooler til din Supra.
Det kan være en alm. Lada Samara-ejer, der lige har læst noget interessant
på nettet i sidste uge. Ham finder man i den nuværende gruppe, men måske
ikke i den specielle teknik gruppe

Mvh

Thomas

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-12-03 23:06

jan@stevns.net wrote:

> ... eller måske vælge at fortsætte en
> debat startet i dfb i den anden gruppe.

Eller omvendt, for den sags skyld!

> [...]
> raketvidenskab, for at bruge et kælenavn til de dybe tekniske ting, så
> folk kan stadig poste løs herinde - sålænge det ikke er

Enig.

> [...]
> betyder næppe noget, og hvis det gør det nemmere for dem der kun er
> interesseret i raketvidenskab, at finde noget der interesserer dem,

Der er forhåbentlig ikke noget i vejen for at holde hardcore snak i
teknikgruppen og det blødere i dfb - som sædvanligt. Det vil for flere så
betyde, at der skal følges en gruppe mere - men det burde vel ikke betyde
noget? Jeg håber at folk vælger en positiv holdning til det.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:10

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> jan@stevns.net wrote:

KLIP

> Jeg håber at folk vælger en positiv holdning til det.

Hvad andet skulle brugerne af dfb ellers gøre.

De er vel voksne selvstændigt tænkende mennesker.

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-12-03 23:11

> [...]

> betyder næppe noget, og hvis det gør det nemmere for dem der kun er
> interesseret i raketvidenskab, at finde noget der interesserer dem,

Det må så også betyde at den lille ny, ikke får noget langt liv.
Mig bekendt er der ikke særlig mange biler med raketmotor.

Men anyhow, held og lykke med den
Det kunne jo være at jeg selv fik brug for et svar en dag.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-12-03 23:18

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Men anyhow, held og lykke med den
> Det kunne jo være at jeg selv fik brug for et svar en dag.
>
> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC

Selfølgelig får du brug for den, du har jo en bil med raketmotor *S*

Mvh.

Kim
Selv 2,0i DOCH.

Ups, lad mig lige tjekke...

Godt jeg er i den rigtige gruppe hvor et indlæg som dette er tilladt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-12-03 23:22

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Det må så også betyde at den lille ny, ikke får noget langt liv.
>Mig bekendt er der ikke særlig mange biler med raketmotor.

Nu dækker raketvidenskab jo over mange ting - en 10´nde del af den cpu
kraft en moderne bil har, kunne jo sende en mand til månen ;)

Om gruppen bliver god, vil jo udelukkende afhænge af brugerne

>Det kunne jo være at jeg selv fik brug for et svar en dag.

Det ved man jo aldrig

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-12-03 23:26

Thomas wrote:

> Så må vi ikke diskutere noget herinde mere?

Jo, bemærk at fundsatsen ikke begrænser hvad DFB må bruges til. Nu
er det spændende så om folk foretrækker at flytte det tekniske til
den nye gruppe eller om der fortsat også vil blive stillet
tekniske spørgsmål herinde?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 26-12-03 23:42

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote:

>Så må vi ikke diskutere noget herinde mere?

Jo, men der er begrænsning for hvad du må i den nye gruppe.

Jeg synes også denne gruppe er hyggelig, men jeg hilser en ren
teknikgruppe velkommen og vil i perioder følge dem begge, nogen gange
kun den ene og sikkert også vælge dem begge fra engang imellem.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-12-03 23:20

Svend Erik Jensen wrote:

> Hermed annonceres styregruppens godkendelse af nedenstående gruppe.
> TDC Internet vil blive anmodet om at oprette gruppen snarest muligt.
>
> 1. Gruppenavn:
> dk.teknik.bil

Jamen så er det vist på sin plads at ønske initiativtagerne
tillykke med den nye gruppe og ønske den nyfødte god vind i
sejlene. Jeg håber det bliver den fordel for bilfolket der er lagt
op til, og at det ikke drukner i henstillinger og kævl om hvor
tingene hører til. Nu hvor gruppen er en realitet, glæder jeg mig
til at få endnu en forhåbentlig god bilgruppe..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 26-12-03 23:51

"Svend Erik Jensen" skrev i en meddelelse

> Forslag til navn:
> dk.fritid.bil.teknik

> 6. Forslagsstiller
> Bjørn Ingebrigtsen ingebrigtsen@webspeed.dk

Tillykke med dit nye domæne Bjørn
Jeg håber du tager alle de andre netbetjente med derind.

/Mark.