Hjælp - min centrallås knurrer af mig ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-12-03 20:59

Hej alle,

Netop hjemkommet fra en julekomsammen, hvor det for en gang skyld var
lillemor som måtte køre hjem, var jeg jo af naturlige årsager henvist til
passagersiden
I denne situation lagde jeg mærke til at låsen gav en knurrende lyd fra sig
ved låsning og oplåsning - næsten som en elmotor som kørte - varighed ca 2
sek.
Normalt låser den op og i med et lydeligt klackk (Citroen).
Min teori er at det er dørlåsen som trænger til en gang smørelse ? - eller
er der andre meninger her ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Olsen

Dato : 27-12-03 15:15

> [...]
> Normalt låser den op og i med et lydeligt klackk (Citroen).
> Min teori er at det er dørlåsen som trænger til en gang smørelse ? - eller

Hej

Det er vist mere eller mindre standard i hvert fald på en del Xantia'er.
Min havde det allerede ved købet for 3,5 år siden, og der fik jeg oplyst, at
lyden ikke betød noget, og at smørring kun kortvarigt ville hjælpe, og at
man derfor ikke ville anbefale det.

Låsene har altid fungeret upåklageligt, men knurrer stadig i ca 2 sekunder
ved aktivering.

Hilsen

Kim Olsen