Hvad skal man dog vælge...
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 19:05

Hej rødder!

Det varer ikke længe før den gamle Volvo skal erstattes af en nyere
Herregårdsvogn.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en 'mint condition' 245 af sidste
afstøbning, men dem er der meget få af. I Tyskland er der dog nogle få med
mellemrum. Men så skal der jo importeres...

Alternativt en 940 el. 960, da der er et relativt godt udvalg af dem, samt
at de ofte har klimaanlæg, hvilket er genialt med børn og hunde.

Disse to kunne jeg godt kaste mig over:
940: http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=341808&page=1
960:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=418200372&page=1
- men hvilken een er at foretrække? Jeg har vendt og drejet det, men kan
ikke finde ud af hvilken model der er bedst/fedest/lækrest... (Husk: jeg er
til cruisin' - ikke dørtræk!

- 940'eren har den dejlige turbomotor, og er sikkert en smule mere
økonomisk, også i reservedele. Den er væsentligt billigere. Den ser
fantastisk fed ud i dén farve, dé fælge og med roof-rails.

- 960'eren har en særdeles velspindende 3-liters rækkesekser m. 24V,
Lexus-aut.-gearkasse, og er mere elegant - ikke mindst med det sorte
interiør.

Fra : Torben E

Dato : 26-12-03 19:31

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse
> Hej rødder!
>
> Det varer ikke længe før den gamle Volvo skal erstattes af en nyere
> Herregårdsvogn.

Jeg havde valgt 940 T, har kørt en del km i en sådan, fin bil
til at trække trailer med (1900 kg.)

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 20:17

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde valgt 940 T, har kørt en del km i en sådan, fin bil
> til at trække trailer med (1900 kg.)

Hvad var det der gjorde den så "fin"? Ja, jeg er ude i detaljerne - det er
ikke nemt

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Torben E

Dato : 26-12-03 20:33

> Hvad var det der gjorde den så "fin"? Ja, jeg er ude i detaljerne - det er
> ikke nemt

Ja det er ikke nemt, den er dejlig komfortabel på lange ture,
jeg har flere gange kørt over 2000 km´s ture i den.

+ er
Blød affjedring
Lavt støjniveu (hvis man bevæger sig under 130-140 kmt.
Motor trækker til allerede ved ca 1500 rpm.
Godt lys
En rigtig flot bil
At man befinder sig godt i den (rimelig plads + gode sæder)
Og du vil nok sætte pris på den føles som en ,, Volvo

- er

Højt benzinforbrug ved (nogenlunde ) høj fart
Den føles som en ,, Volvo
Motor taber pusten ved ca 5000 rpm.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 20:54

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er ikke nemt, den er dejlig komfortabel på lange ture,
> jeg har flere gange kørt over 2000 km´s ture i den.

OK, så ved du jo hvad du taler om.

> [...]
> At man befinder sig godt i den (rimelig plads + gode sæder)
> Og du vil nok sætte pris på den føles som en ,, Volvo

Det er jo lige efter min smag

> - er
> Højt benzinforbrug ved (nogenlunde ) høj fart
> Den føles som en ,, Volvo

Skal du være fræk? :o]

> Motor taber pusten ved ca 5000 rpm.

Who cares... hø-hø.

Tak for listen, Torben. Kan du huske hvad benzinforbruget så'n ca. var?

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Torben E

Dato : 26-12-03 21:08

> Tak for listen, Torben. Kan du huske hvad benzinforbruget så'n ca. var?

Mjaa, hæng mig ikke op på det men jeg mener den går lige
omkring 10 km/l ved 130 kmt.

Med trailer og 90 kmt. ligger den på ca 7 km/l.

Daglig transport, byture koldstarter og sådan, ca 9 km/l.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:25

> Mjaa, hæng mig ikke op på det men jeg mener den går lige
> omkring 10 km/l ved 130 kmt.
> Med trailer og 90 kmt. ligger den på ca 7 km/l.
> Daglig transport, byture koldstarter og sådan, ca 9 km/l.

OK, det er ikke meget, men godt nok til mig. Det er en anelse bedre end min
nuværende.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Torben E

Dato : 26-12-03 23:35

> OK, det er ikke meget, men godt nok til mig. Det er en anelse bedre end
min
> nuværende.

Somsagt, hæng mig ikke op på det, den eneste jeg er sikker på er den
med traileren.

Men jeg er sikker på du vil blive glad for en 940, den sidste "rigtige"
Volvo, imho.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:36

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK, det er ikke meget, men godt nok til mig. Det er en anelse bedre
end min
> nuværende.

Hvidovre har ellers en fin 965 stående.

Den måske blot lidt pebret:
http://www.volvo-genbrug-hvidovre.dk/skifte_biler/champagne_st_car/index_cham_st_car.htm

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:39

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvidovre har ellers en fin 965 stående.

Ja, den er rigtig lækker. Stod det til mig, havde jeg en V90!

> Den måske blot lidt pebret

Jep. Han er ikke berømt for at være billig, hverken mht. biler eller
reservedele. Men tak for forslaget

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:43

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, den er rigtig lækker. Stod det til mig, havde jeg en V90!

En herlig grissekassepotte.

> Jep. Han er ikke berømt for at være billig, hverken mht. biler eller
> reservedele. Men tak for forslaget

Jeg har ellers gjort et par handler med ham og det var sgú billigere end
i Jylland...

Hvad med at spørge ham om der står noget i Sverige til en billig penge.
Det siges, han har gode forbindelser 'hinsidan'..?

Ellers, velbekomme.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:47

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> En herlig grissekassepotte.

LOL

> Jeg har ellers gjort et par handler med ham og det var sgú billigere end
> i Jylland...

Huh? Godt man ikke bor i Jylland Spøg til hinsidan, så er han nok
rimelig med de nyere, mere avancerede stumper i.f.t. et sæt regulære brugte
stålfælge til en 240.

> Hvad med at spørge ham om der står noget i Sverige til en billig penge.
> Det siges, han har gode forbindelser 'hinsidan'..?

Det er også en mulighed, men priserne derovre er ikke så lave som i
Tyskland. Udbud og efterspørgsel, you know.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:52

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Huh? Godt man ikke bor i Jylland Spøg til hinsidan, så er han nok
> rimelig med de nyere, mere avancerede stumper i.f.t. et sæt regulære
brugte
> stålfælge til en 240.

... du har nok ret og det var også til S80´eren, jeg stod og manglede
noget. Det ikke ligefrem vælter med brugte stumper til *den* potte.

> Det er også en mulighed, men priserne derovre er ikke så lave som i
> Tyskland. Udbud og efterspørgsel, you know.

Oki doki .. men er du frisk på selv (eller via kyndig M/T-hjælp) at
hjemtage en potte..?

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 00:17

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ... du har nok ret og det var også til S80´eren, jeg stod og manglede
> noget. Det ikke ligefrem vælter med brugte stumper til *den* potte.

Forstås.

> Oki doki .. men er du frisk på selv (eller via kyndig M/T-hjælp) at
> hjemtage en potte..?

Jeg får ikke tiden til at gøre det hele selv, så jeg skal have hjælp uanset
hvad. Mener du ikke MK? Han måtte da gerne få æren Ellers kender jeg
en gut i Ebeltoft som er ekspert i importerede 240'er.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 01:15

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg får ikke tiden til at gøre det hele selv, så jeg skal have hjælp
uanset
> hvad. Mener du ikke MK?

Jep og søn...

> Han måtte da gerne få æren

De vil garanteret sikkert gerne hjælpe.

> Ellers kender jeg
> en gut i Ebeltoft som er ekspert i importerede 240'er.

Fint fint.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 13:50

> Jep og søn...

Ahh... klart, klart. Jeg troede du var ude i noget Monberg & Thorsen...

> De vil garanteret sikkert gerne hjælpe.

Sikkert. Vi har skrevet en del sammen i.f.m. det.

Jeg har fundet en sjat interessante emner på mobile.de:

http://tinyurl.com/yrexm

Hvis det ikke virker:

http://www.mobile.de/SIDEhPIT4AYJI7yi1aIuW-Izw-t-vaN%E3DexlC
sAsK%F3P%F3R%7EBmSB10Bda%81y-t-vAUCaCiCoMkMoPESeTUZiaDkWkmrD
%7EBCDA1G2003-06A3JGr%F6benzellADE25100I960%FF%A0%FF%A03,0lD
4950CCarG2003-06E82194A1C150F197800G1991-01J1072532439A1Lsea
rchPublicCCarZ-t-vctpLtt%7EBmPA1B41B20C164n-t-vCaMkPR_X_xsO%
7EBSRA6A3E25100H90000000A2B80A0/cgi-bin/park.pl?Page=0&berei
ch=pkw&CountOff=6&DataNr=5&DisplayDetail=11111111130623290&S
earchCat=bereich%253dpkw&_note_24233752=Turbo+Intercooler+%3
D+4+cyl+2.3+turbo&_note_24233766=&_note_24233790=&_note_2423
3769=&_note_24233808=&_note_24233780=&_change_24233752.x=61&
_change_24233752.y=12

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-12-03 20:00

> - 960'eren har en særdeles velspindende 3-liters rækkesekser m. 24V,
> Lexus-aut.-gearkasse, og er mere elegant - ikke mindst med det sorte
> interiør.

Til cruisen er en 3 liters rækkeeskser klart at foretrække frem for en
turbomotor! Jeg havde helt klar valgt 960'eren... den ser også flottest ud.
MEN har du tænkt dig den skal parkeres der hvor din nuværende bil parkeres??
Det kan du sgutte byde den :((

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 20:20

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Til cruisen er en 3 liters rækkeeskser klart at foretrække frem for en
> turbomotor! Jeg havde helt klar valgt 960'eren... den ser også flottest
ud.

Den hælder jeg også meget til. Det er jo en rigtig 'herrebil'. Fed
farfar-stil!

> MEN har du tænkt dig den skal parkeres der hvor din nuværende bil
parkeres??
> Det kan du sgutte byde den :((

Ja, selv om vi snart flytter, vil den stadig skulle holde parkeret udenfor.
Men jævnlige Sonaxbehandlinger, komplet rustbeskyttelse og et benzinfyr kan
kun gavne. Og så er det en Volvo - den kan godt tåle vand

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-12-03 21:05

> [...]
> - men hvilken een er at foretrække? Jeg har vendt og drejet det, men kan
> ikke finde ud af hvilken model der er bedst/fedest/lækrest... (Husk: jeg

960'eren har været til salg et par måneder !
Jeg har selv haft lidt kig på den.

mvh
Bendt

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:28

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 960'eren har været til salg et par måneder !

Aha! Så er der endnu mere basis for noget prutning

> Jeg har selv haft lidt kig på den.

Jeg bor selv i Kbh., så du må meget gerne fortælle om hvad du så, hvis altså
du har set den i virkeligheden.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-12-03 23:40

> Aha! Så er der endnu mere basis for noget prutning

> Jeg bor selv i Kbh., så du må meget gerne fortælle om hvad du så, hvis
altså
> du har set den i virkeligheden.

Jeg bor i nordsjælland, så jeg har ikke været forbi. Jeg har blot set
annoncen på nettet for et stykke tid siden.

Jeg kommer i øvrigt forbi "dit" lyskryds engang i mellem

mvh
Bendt

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:50

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor i nordsjælland, så jeg har ikke været forbi. Jeg har blot set
> annoncen på nettet for et stykke tid siden.

Æv.. Jeg håbede lige på lidt førstehåndsindtryk..

> Jeg kommer i øvrigt forbi "dit" lyskryds engang i mellem

Hæ! Kan du så ikke lige dytte når..... nåe-nej, det er nok en dårlig idé.
Det er ikke dig på et af billederne, vel? :o]
http://www.vestman.subnet.dk/_921777.html

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 27-12-03 00:21

> Hæ! Kan du så ikke lige dytte når..... nåe-nej, det er nok en dårlig idé.
> Det er ikke dig på et af billederne, vel? :o]
> http://www.vestman.subnet.dk/_921777.html

Næ - Der har vist ikke været grund til, at jeg skulle have været knipset af
dig der

Jeg holder som regel og venter på at kunne komme til venstre ud mod
hillerød-motorvejen.

Men du kan jo prøve at kigge efter en sølvfarvet Honda Shuttle med tonede
ruder og på hvide plader ! men det er nu ikke så tit igen. Det afhænger lidt
af trafikken, hvilken vej jeg kører.

mvh
Bendt