Hvorfor sløver Office XP min PC så meget?
Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 26-12-03 18:43

Hej NG

Jeg har før skrevet, fordi mine forældres PC var en smule langsom. Det er
kun ved selve opstarten, at det går lidt sløjt, nærmere bestemt når man
logger ind. Jeg har åbnet task-manageren, og det ser ud til, at Winword.exe,
Excel.exe, Powerpoint, og andre office-programmer bliver startet op, af en
eller anden grund. De bruger en del tid, harddisken arbejder som en gal, de
optager knapt 10MB af hukommelsen, for derefter at forsvinde igen - hvorfor?
Kan det fjernes? Det skal siges, at det er Windows 2K, og at der er
installeret
Office XP derpå. Jeg har allerede forsøgt med StartUp Control Panel. Den
viser, at følgende programmer bliver startet op:

ctfmon.exe
CARPService (carpserv.exe)
dla (tfswctrl.exe)
Omnipage (opware32.exe, noget scannersoftware)
PCCClient (PCCClient.exe, mit antivirus)
pccguide.exe (antivirus).
Pop3trap.exe (antivirus).
Sis KHooker (khooker.exe)
Synchronization Manager (mobsync.exe /logon)

Men det har da ikke noget med office-xp at gøre, har det?

Mvh
Jesper

Fra : pre

Dato : 26-12-03 22:45

Prøv at bladre tilbage i gruppen, der er flere hits, specielt på "Outlook er
laaaa". Helt tilbage til September er der bid, se også KB artiklen 290025.
Og helt specielt: Fjern overflødige TIF filer, evt. gennem Internet
Indstillinger.
pre

Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 27-12-03 13:51

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> [...]
290025.
> Og helt specielt: Fjern overflødige TIF filer, evt. gennem Internet

Okay, men jeg har ikke Outlook installeret (kun Express), så jeg kan ikke
helt se, hvad det har med sagen at gøre. Det, der står i KB 290025,
omhandler Outlook 2002, men har jeg slet ikke, så hvordan har det noget med
opstarten af computeren at gøre?

Mvh
Jesper

Fra : pre

Dato : 27-12-03 14:47

OficeXP indeholder svjv. også Outlook som standard og ingen kan uden videre
afvise at systemet leder efter Outlook filer i tilknytning til (evt.) ikke
slettede Outlook filer. Endvidere vil flere af de anførte ting være gældende
for både OE og Outlook, for slet ikke at glemme Word.

Men i lyset af den aktuelle situation hvor Windows2000 kommer ind i billedet
er det måske praktisk at se på selve OS installationen, specielt på bruger
information/bruger oplysninger. F. eks. går der en del tid hvis manglende
info tvinger opstarten til at gennemgå 60 (teoretisk mulige) spørgsmål om
bruger profilen.
En af henvisningerne var det program der viste hvilke programmer der netop
kørte, og altså brugte memory. Det ville så også vise hvad der evt. kunne
kobles væk fra startup menuen.

Som altid er opgaven at hjælpe en spørger med at løse et problem. Den
bedste/hurtigste løsning dukker frem ved et fornuftigt samarbejde og ved at
se på systemet som en helhed. Din opstilling af startup programmer er
mangelfuld - der skal du ha´ fat i System information, enten fra Menu
liniens Hjælp/Om......, eller fra System værktøjer. Du bør også se på
Administrative værktøjer, og det kan måske være en fordel at se på denne KB
artikel (som også var med i de tidligere forslag):
319155.

Og du er velkommen tilbage så vi kan få installationen til at køre rigtigt.

Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 28-12-03 12:15

> [...]
gældende
> for både OE og Outlook, for slet ikke at glemme Word.

Jeg har bevidst fravalgt Outlook ved installationen af Office XP, men
selvfølgelig kan den godt lede efter filer derfra. Men det forklarer stadig
ikke, at Word, Excel, Powerpoint, m.m. bliver startet op i baggrunden, for
derefter at blive lukket igen - tilsyneladende uden grund og uden funktion.

> [...]
> info tvinger opstarten til at gennemgå 60 (teoretisk mulige) spørgsmål om

Såsom? Hvad er det for brugerinfo, den mangler, hvordan finder jeg ud af
det?

> En af henvisningerne var det program der viste hvilke programmer der netop
> kørte, og altså brugte memory. Det ville så også vise hvad der evt. kunne
> kobles væk fra startup menuen.

Det er nok taskmanageren, du henviser til. Men de programmer, som starter
op, ligger IKKE i startup-menuen, det har jeg checket. Jeg brugte
taskmanageren til at finde ud af, hvilke programmer, der blev startet op,
men jeg har ikke kunnet finde ud af, hvorfra de bliver kørt.

> [...]
> mangelfuld - der skal du ha´ fat i System information, enten fra Menu
> liniens Hjælp/Om......, eller fra System værktøjer.

Der har jeg allerede kigget. Det eneste program, der stod på denne nye liste
over opstartsprogrammer, var internat.exe . Ellers stod der kun de
programmer, jeg allerede har listet. Så det kan jeg ikke rigtig bruge til
noget.

> [...]
KB
> artikel (som også var med i de tidligere forslag):

Har været inde og læst artiklen, men den indeholder jo kun information om,
hvis man er ved at starte Word op - og omtaler slet ikke noget om problemer
ved opstart af selve computeren.

> Og du er velkommen tilbage så vi kan få installationen til at køre
rigtigt.
Tak skal du have :)

Mvh
Jesper

Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 28-12-03 12:20

Fra : pre

Dato : 28-12-03 13:20

For at sige det meget kort: Det der evt. er galt med din installation er
ikke et Office problem, det er et Windows emne, så du må henvende dig til
den pågældende Windows gruppe for at få den mest hensigtsmæssige hjælp. (Her
går jeg ud fra, at alle de generelle spørgsmål er gennemgået i h. til de
henvisninger du har fået.

Vil du absolut selv rode med problemet, så er det nok stadig konfigurationen
det er galt med, i min Engelske WIN2000 installation er det "Services" der
tæller. En interessant indstilling kunne være "System Monitoring".