Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adope Photoshop ver. 7.0
Fra : Jørgen

Dato : 26-12-03 17:45

Hej kære fotovenner.
Jeg søger en løsning på dansk - derfor prøver jeg denne gruppe.
Der er sikkert en del brugere af Photoshop - kan i hjælpe mig?

Warning: No pixels are more than 50% selected.
The selection edges will not be visible.

Denne (fejl)meddelelse får jeg f.eks. ved brug af eleptisk markeringsværktøj
i forbindelse med afmærkning af røde øjne.

Kan du hjælpe mig på sporet af hvad det er der er galt, så hører jeg gerne
fra dig.

Hilsen, God Jul
og godt Nytår
Jørgen

Fra : max

Dato : 26-12-03 18:13

"Jørgen"
> [...]
> i forbindelse med afmærkning af røde øjne.
>
> Kan du hjælpe mig på sporet af hvad det er der er galt, så hører jeg gerne

Du har indstillet det værktøj til en høj udtoning "feather" ret
det til et mindre tal, hvis det er en præcis ring du vil makere
aæt den til nul, experimenter.. -max-

Fra : Jørgen

Dato : 26-12-03 21:04

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Jørgen"

> Du har indstillet det værktøj til en høj udtoning "feather" ret
> det til et mindre tal, hvis det er en præcis ring du vil makere
> aæt den til nul, experimenter.. -max-

Hej Max
Tak for hjælpen - det virker bare nu.
Godt Nytår
hilsen
Jørgen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-12-03 18:13

Jørgen skrev:

> Warning: No pixels are more than 50% selected.
> The selection edges will not be visible.

Advarsel: Ingen pixels er mere end 50 % valgt.
Valgets kanter vil ikke være synlige.

> Denne (fejl)meddelelse får jeg f.eks. ved brug af eleptisk
> markeringsværktøj i forbindelse med afmærkning af røde øjne.

Dit markeringsværktøj er sikkert blevet stillet til et vist
antal pixels i udtynding (eller Feather på engelsk). Stil det
til 0, som er standardindstillingen. Du finder indstillingen
i indstillingsmenuen når værktøjet er valgt. Altså bjælken
lige under menupunkterne oppe i toppen af Photoshop.

Hvis du f.eks. har en udtynding på 10 pixels og du laver en
cirkelmarkering som er 10 pixels i diameter (eller mindre),
så vil du få en markering hvor samtlige pixels er under 50 %
valgt. Når pixels er under 50 % valgt, vil Photoshop ikke
vise markeringen. Det betyder ikke at pixelene ikke er valgt.
Du kan blot ikke se markeringen eller myrestien, som mange
også kalder det.

Madsen.

Fra : Jørgen

Dato : 26-12-03 21:02

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vise markeringen. Det betyder ikke at pixelene ikke er valgt.
> Du kan blot ikke se markeringen eller myrestien, som mange

Hej Madsen
Mange tak for svaret - med fremgangsmåde - superforklaring og det hele.
Feather var udfyldt med 15, det havde jeg ikke tænkt på.
Godt Nytår
hilsen
Jørgen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-12-03 02:22

Jørgen skrev:

> Godt Nytår

Tak og i lige måde.

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-03 18:16

Jørgen skrev :
> [...]
> i forbindelse med afmærkning af røde øjne.
>
> Kan du hjælpe mig på sporet af hvad det er der er galt, så hører jeg gerne

No idea, men eksperterne sidder i dk.edb.grafik - der har jeg selv fået
masser af gode svar.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jørgen

Dato : 26-12-03 21:07

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> markeringsværktøj

> No idea, men eksperterne sidder i dk.edb.grafik - der har jeg selv fået
> masser af gode svar.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
> www.gromit.dk/dvd

Hej Michael
Tak for info - dk.edb.grafik havde jeg ikke lige tænkt på,
men som du ser har jeg fundet et par som kendte problemet.
Hilsen og godt Nytår
Jørgen

Fra : Pico

Dato : 27-12-03 00:26

Michael Lund Sørensen wrote:

> No idea, men eksperterne sidder i dk.edb.grafik - der har jeg selv
> fået masser af gode svar.

Vil du dermed sige Thomas Madsen ikke er expert )

God jul.
Pico

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-03 11:45

Pico skrev :

> Vil du dermed sige Thomas Madsen ikke er expert )

Nej Thomas Madsen er en utrolig fin fyr - vi har haft mange gode diskutioner
i tidens løb - og Thomas Madsen er en af eksperterne fra dk.edb.grafik
At han også er andre steder gør ham jo ikke dårligere.

> God jul.

Bag jul.
Jeg tror vi er nået til Godt Nytår

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Mic Holm

Dato : 27-12-03 09:40

> [...]
>
> Denne (fejl)meddelelse får jeg f.eks. ved brug af eleptisk
markeringsværktøj
> i forbindelse med afmærkning af røde øjne.

Det er ikke en fejl meddelse, men en advarsel.

Når man vælger nogle pixels, viser photoshop hvilke pixels der er valgt, med
en sort/hvid stiplet linie. Fordi en pixel kan være mere eller mindre valgt,
tegner photoshop linien mellem de pixels der er under 50% valgt, og dem der
er over 50% valgt.

Hvis der ikke er nogen pixels der er valgt mere end 50%, tegnes derfor ingen
streg, hvilket afstedkommer advarslen:

> Warning: No pixels are more than 50% selected.
> The selection edges will not be visible.

Så der er altså ingenting galt.

--Michael

Fra : Jørgen

Dato : 27-12-03 12:34

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> er over 50% valgt.
>
> Hvis der ikke er nogen pixels der er valgt mere end 50%, tegnes derfor

Hej Michael
Tak for info - jeg er helt med på hvad du mener.
Som du ser skrev jeg "(fejl)meddelelse".
Men jeg var nysgerrig og ville gerne vide hvad der var årsagen, det havde
jeg ikke helt gennemskuet.
I sådanne tilfælde er det dejligt med et forum som her - Der er altid een
eller anden, der lige kender "fidusen".
Et program så stort som Photoshop, er næsten umuligt at kende ud i alle
hjørnerne.
Hilsen
og Godt Nytår
Jørgen