MS Windows
briani 27239
Rettigheder i win 98
Fra : Rene

Dato : 26-12-03 12:48

Hej

Jeg er træt af at reparere børnenes computere fordi de piller i fx.
Windowsmapper. De har win 98 og jeg har XP. Vi er opsat via router for
fælles internetforbindelse. Jeg vil gerne på deres maskiner lave begrænset
rettigheder, således de ikke kan gå i fx, kontrolpanel, windowsmapper osv.
Jeg har prøvet at lave rettigheder på dem med adgangskoder, men det fungerer
således at jeg fra min maskine skal angive adgangskoden for at komme i disse
mapper. De kan stadig åbne alt. Det var ikke lige det der var meningen. Er
der ikke en administrator rettighed på win98? Hvordan får jeg det lavet?

Med venlig hilsen

Rene

Fra : morten

Dato : 26-12-03 16:02

her står lidt om hvordan det kan gøres.
http://www.zisman.ca/poledit/

Morten

Fra : Rene

Dato : 28-12-03 01:39

Hej

Tak for det. Poledit er jo intet mindre end genialt, og så var det endda på
win cdeen.
Mange tak

Mvh Rene

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-12-03 15:12

Du skal bare være opmærksom på at det er rimeligt nemt at omgå.
Afhængigt af børnenes alder kan det dog godt være en stopklods for dem
i et stykke tid.
Rigtig sikkerhed opnår du først med NT/WIN2000/WINXP på NTFS.

Fra : Rene

Dato : 29-12-03 16:58

Jo tak det er jeg klar over. Det er ikke for at sætte disederet
restriktioner på for børnene. Den yngste er kun 3 og trykker derfor over
alt, det kan jeg nu forhindre ham i

Tak

Mvh Rene

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-03 16:31

> [...]

>rettigheder, således de ikke kan gå i fx, kontrolpanel, windowsmapper osv.

Winboost kan spærre for adgang til det meste, men husk at sætte
password på programmet, ellers kan de jo bare lave det om.

Installeres på Win 98, http://www.winboost.com/
--
Knud