MS Windows
briani 27239
Stor HD i en Windows 2000 maskine
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 12:03

Hej alle

Jeg har lige installeret en server med 2 stk. 80gb HD i raid, så har jeg
også installeret en ekstra 160GB HD i maskinen.
Men den ekstra HD bliver kun genkendt som en 127GB HD.
Jeg har installeret SP1 på maskinen.
Er der nogen der har et godt foreslag til hvad jeg kan gøre?
Det er en WD 160GB barracuda disk

Mvh Brian

Fra : Carl Pedersen

Dato : 26-12-03 12:38

Det et ofte BIOS der bestemmer hvor store harddiske der kan bruges i
maskinen , prøve eventuelt at kigge efter en opdatering af BIOS
Mvh
Carl

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-12-03 12:40

Brian Jensen wrote:
> Jeg har installeret SP1 på maskinen.
> Er der nogen der har et godt foreslag til hvad jeg kan gøre?

Hvis det er en Win2000 maskine (som du skriver i emnet), er det SP4 der er
den nyeste...

--
Martin K

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-12-03 12:49

Brian Jensen skrev:

> Men den ekstra HD bliver kun genkendt som en 127GB HD.
> Jeg har installeret SP1 på maskinen.

Du skal op på mindst SP3 for at få 48-bit LBA i Win2000.
<http://support.microsoft.com/?kbid=305098>.

Madsen.