CatOkay Grus igen igen
Fra : Helle Madsen

Dato : 26-12-03 10:25

Hejsa alle!

Nu Har jeg brugt CatOkay Grus siden i mandags, og mine erfaringer er ikke
vildt positive. Har to katte der bruger bakken, og producenten holder da ind
til videre hvad den lover ang uri, Det blir opsuget fuldstændigt.

Men når kattene har afføring skal det ikke ha lov at ligge mange timer,
inden det begynder at gå fuldstændig i forrådnelse. Gruset formår ganske
enkelt ikke at indkapslet afføring og lugten, så hele lejlighede stinker af
lort, og kattene går kun på den meget kort. Så skifter til noget andet grus
nu, før vi får uheld på gulvene.

VH Helle Madsen

Fra : Charlotte

Dato : 26-12-03 10:39

Hej Helle

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ind
> til videre hvad den lover ang uri, Det blir opsuget fuldstændigt.

Hm...jeg venter stadig lidt inden jeg går ud og investerer...gider næsten
ikke forsøge mig med noget, der ikke "duer"...og hører stadig gerne fra
flere, der har erfaringer med CatOkat contra Extreme Classic.

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-12-03 12:21

og hører stadig gerne fra
> flere, der har erfaringer med CatOkat contra Extreme Classic.

Extreme Classic er et hit. Jeg har prøvet meget, hver gang er jeg vendt
trofast tilbage til Extreme....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Denise

Dato : 26-12-03 13:45

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> og hører stadig gerne fra
>
> Extreme Classic er et hit. Jeg har prøvet meget, hver gang er jeg vendt
> trofast tilbage til Extreme....
>
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Kan kun tilslutte mig, Extreme Classis kan i mine øjene ikke udkonkurreres
af andet, så jeg vil ikke engang spilde tid med at prøve, uanset hvad andre
mærker lover og hvor billigt de siger det er. Jeg har de sidste 30 år prøvet
alt muligt lort, og min søgen sluttede da jeg mødte Extreme Classis. Det
næstbedste er Bio Cat, som vi bruger i en anden bakke

--
Hilsen Denise

Fra : Charlotte

Dato : 26-12-03 19:56

Hey Denise og Nina

[klipper og klistrer...nytårspynt *ss*]

> [...]
andre
> mærker lover og hvor billigt de siger det er.

Okay...tror jeg vil "vove pelsen" og lave et prøvekøb så. Hvad med prisen?
I butikken, hvor jeg spurgte, kan jeg få 16 kg. for 159,- og køber jeg 12
sække,
kan jeg få det for 99,- pr. sæk (men det gør JEG jo ikke alene...kun, hvis
der er nogen, der vil være med).

> Jeg har de sidste 30 år prøvet
> alt muligt lort, og min søgen sluttede da jeg mødte Extreme Classis. Det
> næstbedste er Bio Cat, som vi bruger i en anden bakke

Det er jo netop det, jeg ikke gider...prøve og prøve frem og tilbage.

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 20:23

"Charlotte" <charlotte@fjerndetteskovkatten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sække,
> kan jeg få det for 99,- pr. sæk (men det gør JEG jo ikke alene...kun, hvis

Det er vidst en ok pris her i DK. De butikker jeg har set det i, havde en 16
kg. sæk for 189 kr. Så var der så rabat ved 2 eller 3 sække, men hvor meget
husker jeg ikke.

> Det er jo netop det, jeg ikke gider...prøve og prøve frem og tilbage.

Så er EC et godt valg.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 26-12-03 20:38

Charlotte skrev i en meddelelse...

> [...]
> sække,
> kan jeg få det for 99,- pr. sæk (men det gør JEG jo ikke alene...kun, hvis

Hej Charlotte

Hvis du skulle ske at være/komme i nærheden af Randers har jeg ca. 10 kg
Extreme Classic i en åbnet pose som du må få for en halvtredser - så slipper
jeg for at se på mit tunge fejlindkøb mere og du kan prøve gruset af på en
billig måde.

Julehilsner fra Tina - og Gizmo (der nægter at bruge andet end EverClean
Fresh Guard - derfor de 10 kg EC )
www.gizzemissen.dk

Fra : Charlotte

Dato : 26-12-03 20:59

Hej Tina
"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i
> [...]
slipper
> jeg for at se på mit tunge fejlindkøb mere og du kan prøve gruset af på en

Deal - vi kommer da af og til på de egne - så hvis du kan have den stående,
til vi kommer forbi indenfor den næste måneds tid, har du/vi en aftale i
hus.

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 26-12-03 21:37

> [...]

stående,
> til vi kommer forbi indenfor den næste måneds tid, har du/vi en aftale i

Hej Charlotte

Det skulle nok kunne lade sig gøre at have den stående lidt endnu - den er
kun i vejen når støvsugeren skal findes frem - og der er den øvrige
beholdning af kattegrus for resten også i vejen - så du siger bare til - så
finder vi nok ud af det.

Hilsen Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : Kate

Dato : 26-12-03 22:01

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> og min søgen sluttede da jeg mødte Extreme Classis.

Hørt hørt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-12-03 23:51

> [...]
> alt muligt lort, og min søgen sluttede da jeg mødte Extreme Classis. Det
> næstbedste er Bio Cat, som vi bruger i en anden bakke

Jeg lod mig endnu engang friste af at prøve et andet mærke her lige før jul
.... Catrine.

Fint nok, udover at mit hjem var som en strand i det sydlige europa. Kattene
havde betonpoter (kombinationen våd have / grus eller vandskål / grus).
Sidst men ikke mindst lugtede her af kat. 2 dage og jeg smed for 120,- grus
ud.....

Har stadig 2 æsker. Afsættes gerne billigt, mod afhentning i Dragør.
Ekstragevinsten kan være et killingenus

Sorry til alle Catrine-tilhængerne, som jeg jo ved der er en del af.

Hilsen Nina - der ligesom mange andre gange lover at holde fast på EC fra nu
af!
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-12-03 00:06

In article <bsidfn$t96$1@sunsite.dk>, Nina, Tender Tribes
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

> Har stadig 2 æsker. Afsættes gerne billigt, mod afhentning i Dragør.
> Ekstragevinsten kan være et killingenus

Hej Nina

Det ku' vi da nok finde ud af... her funkede Catrine nemlig fint. Jeg
har selvfølgelig heller ikke katte med våde poter - adr, uf dog for en
tanke...
Det er bare for dyrt, derfor afprøver jeg MegaCats, forløbig også med
fint resultat...
Men så langt er der jo ikke til Dragør fra Sundby, så... og
bonusgevinsten lyder jo heller ikke tosset
Det kræver liiige at jeg har min mand stand-by, for det er ham der har
kørekortet Jeg kan ikke spørge ham lige nu, han er taget på
nattevagt...
Hvad skal du ha' for det?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-12-03 00:27

> Hej Nina
>
> Det ku' vi da nok finde ud af... her funkede Catrine nemlig fint. Jeg
> har selvfølgelig heller ikke katte med våde poter - adr, uf dog for en
> tanke...
Det bliver til beton... jo en god egenskab at det klumper godt, men surt når
man har katte med snesko

> Det er bare for dyrt, derfor afprøver jeg MegaCats, forløbig også med
> fint resultat...
> Men så langt er der jo ikke til Dragør fra Sundby, så...
Nej, der er da ikke langt

>og bonusgevinsten lyder jo heller ikke tosset
He he he ... tænkte nok at den ville hjælpe. Se den nye tråd "navn" *S*

> Det kræver liiige at jeg har min mand stand-by, for det er ham der har
> kørekortet Jeg kan ikke spørge ham lige nu, han er taget på
> nattevagt...
> Hvad skal du ha' for det?

Jeg har egentlig ikke sat nogen pris på. Hvad om halvdelen af hvad det
koster ? ellers kom med et bud

> --
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-12-03 00:37

In article <bsifj9$sv2$1@sunsite.dk>, Nina, Tender Tribes
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

> Jeg har egentlig ikke sat nogen pris på. Hvad om halvdelen af hvad det
> koster ? ellers kom med et bud :

Solgt! - især hvis man også kan hilse på ham den lækre lilla sag
Og minimitterne... årh, de er jo bare bedårende...

Skal lige tale med den bedre halvdel i morgen om transport osv.
Har du nogen foretrukne tidspunkter? Husbonden skal sove om dagen de
næste mange dage, så aften nok det bedste for os. Han skal køre bilen,
så han må med. Han er også meget katteglad, bare rolig

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-12-03 00:53

> Og minimitterne... årh, de er jo bare bedårende...

Deal ... og lille-manden er klar til en nusser

> Skal lige tale med den bedre halvdel i morgen om transport osv.
> Har du nogen foretrukne tidspunkter?

Kan ikke søndag. Mandag og tirsdag er jeg på arbejde om dagen, aften okay
Ellers er det op til jer. Du kan fange mit tlf nummer på min hjemmeside, og
bare ringe når det passer jer

Husbonden skal sove om dagen de
> næste mange dage, så aften nok det bedste for os. Han skal køre bilen,
> så han må med. Han er også meget katteglad, bare rolig

Helt okay Der er misser nok at kigge på

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-12-03 00:49

In article <bsih4s$m2h$1@sunsite.dk>, Nina, Tender Tribes
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

> [...]
> Ellers er det op til jer. Du kan fange mit tlf nummer på min hjemmeside, og

Fint - jeg regner med at vende frygteligt tilbage i morgen aften.
Det var da en hyggelig måde at købe kattegrus )

Fra : Denise

Dato : 27-12-03 00:48

> [...]
Kattene
> havde betonpoter (kombinationen våd have / grus eller vandskål / grus).

Kender godt det med betonpoter, hvor man kan sidde og prøve at nulre/vaske
klumper ud af sneskoene, mens kattene slås alt hvad de kan- Somali har jo
også snesko Tror det var engang vi prøvede Amore, tror jeg det hed.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 27-12-03 00:51

> Har stadig 2 æsker. Afsættes gerne billigt, mod afhentning i Dragør.
> Ekstragevinsten kan være et killingenus

Hvad med os andre, der ikke vil købe det, er der ikke noget killingenus til
os ?? Måske om en måned eller to, lokke, lokke .

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 27-12-03 17:08

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in

> . Catrine.

Det prøvede jeg også, jeg var løbet tør og kunne ikke lige finde et
sted hvor de forhandlede EC i nærheden. Min dyrlæge sælger Catrine.
Godt nok fik mine ikke betonfødder, men jeg syntes det var for
parfumeret. Indrømmet, jo ældre jeg bliver jo mere har jeg imod
parfume. Kom ved en fejl lige før jul ind i parfumeafdelingen i
Magasin, puha, jeg kunne næsten ikke trække vejret

Fra : Kristina Weimer

Dato : 29-12-03 16:37

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message news:<bsh52s$5q8$1@sunsite.dk>...
> og hører stadig gerne fra
>
> Extreme Classic er et hit. Jeg har prøvet meget, hver gang er jeg vendt
> trofast tilbage til Extreme....

Hej på er!

Nyfiken som jag är undrar jag: är Extreme Classic och EverClean
ungefär likadana sorters grus, eller vad är skillnaden? Det ser så ut,
efter vad jag kan förstå efter att ha studerat hemsidans
bilder&texter. Jag använder själv EverClean, skulle säkert prova
Extreme Classic om det skulle gå att få tag på, men har aldrig sett
det här.

Kan bidra med mina fem cent(!) här: EverClean klumpar bra, luktar inte
(bara på uppvärmt badrumsgolv, har jag märkt nu, måste sätta något
isolerande under) och är drygt. Minus är att det är ganska dyrt (men
drygt), och de små grävmaskinerna sprätter finkornig sand över hela
golvet. (Någon dag *ska* jag investera i en sluten låda.) Sen när det
blir blött är det ett h-e att tvätta golvet. Men jag har ännu aldrig
stött på någon som helst lådfyllning (grus, träpellets, pappersbitar)
som inte sprider sig i badrummet och en bit utanför...

Vet tyvärr ingenting om CatOkay, så eg borde jag väl sagt något om
"lite OT"

h. Kristina i Långtbortistan (Helsingfors)

Fra : Kate

Dato : 29-12-03 17:59

kweimer@mappi.helsinki.fi (Kristina Weimer) wrote in

> Nyfiken som jag är undrar jag: är Extreme Classic och EverClean
> ungefär likadana sorters grus, eller vad är skillnaden?

Altså efter min mening har du ret. Det er meget ens. Jeg har bare nok
en ret sart næse så jeg synes det er for pudret, altså at de lugter
lidt af babypudder og det bryder jeg mig ikke om.
Dog ville jeg hellere vælge EverClean end så meget andet hvis jeg ikke
kunne få fat på EC.

Fra : Rasmus

Dato : 26-12-03 11:00

> [...]

> enkelt ikke at indkapslet afføring og lugten, så hele lejlighede stinker af

Ikke lige det jeg havde håbet at høre, for mig er indkapsling af lugten
helt klart den vigtigste egenskab kattegrus skal besidde...

> og kattene går kun på den meget kort. Så skifter til noget andet grus
> nu, før vi får uheld på gulvene.

Når du skriver at kattene kun går i bakken ganske kort, mener du så at
de ikke bryder sig om materialet?

Øv, er knap så optimistisk med at skulle igang med det mindre lager jeg
har "opkøbt" :o/

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Helle Madsen

Dato : 26-12-03 12:09

Hejsa igen.

Mine katte står med hovedet ud af kattebakken, det er en lukket en, for at
demonstrere at nu lugter gruset for meget. En rar hint om at nu er de trætte
af det.

Da jeg tømte bakken sad der også masser af grus og urin klistret fast til
bunden af bakken. Så det kan heller ikke opsuge det hele. Gruset var godt de
første 3 dage, men så begyndte det også at lugte. Havde regnet med at det
ville holde lidt længere til to katte.

Helle Madsen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 26-12-03 14:30

Helle Madsen <gizmotrold@hotmail.com> wrote:
> [...]
> var godt de første 3 dage, men så begyndte det også at lugte. Havde
> regnet med at det ville holde lidt længere til to katte.

Jeg kender ikke CatOkay, men en af grundene til at det ikke har suget
alt op, er måske fordi du har et for tyndt lag i bakken. Jeg tror at de
fleste klumpende typer grus kræver et lag på mindst 8-10 cm for at kunne
nå at suge alt op inden det når bunden.

M.v.h
Niels

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-12-03 15:58

In article <3fec37fb$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Niels
Jacobsen <niels.k.jacobsen@nospam.dk> wrote:

> [...]
> alt op, er måske fordi du har et for tyndt lag i bakken. Jeg tror at de
> fleste klumpende typer grus kræver et lag på mindst 8-10 cm for at kunne

Jam - som jeg har opfattet jeres skriverier er der netop tale om et
"ikke klumpende" kattegrus, hvor man først fjerner alt gruset efter et
stykke tid? Måske noget i retning at de dér litterpearls, efter
beskrivelsen? Eller har jeg misforstået det?
Det er en af grundene til at det ikke er noget for mig... jeg vil have
alt snavset grus væk, mindst 2 - 3 gange om dagen

Anyway - jeg har lovet en opfølgning på at prøve "MegaCats" og indtil
videre falder det positivt ud.
Jeg har det ikke "rent" i bakken endnu, jeg blandede det i den sidste
rest Vitakraft-grus, som vi syntes klumpede ret dårligt. Og allerede nu
- hvor vi har halvt vitakraft og halvt MegaCats - er klumperne blevet
meget nemmere at fjerne, de holder langt bedre. Gruset er lige så fint,
men mine katte får raget mindre ud af bakken end med vitakraft.
Åbenbart smider de mere med grus de ikke kan lide så godt. Jeg har
oplevet det samme med SuperCarino (meget grus ud) og Catrine (meget
lidt grus ud..) Der er mange måder at demonstrere på *gg*
Det støver lidt når man hælder det op, men ikke så voldsomt, når det
først er i bakken, så det kan vi nok godt leve med (har en kat der
hoster, så støv er ikke noget jeg ønsker mig)
Det dufter at "pudder", men ikke voldsomt - Catrine var meget værre. Og
der er ingen lugt af katteurin... det var der nu heller ikke med de
andre jeg har prøvet
Så nu har jeg skrevet til producenten for at høre hvad det koster hvis
man køber direkte fra ham

Fra : Helle Madsen

Dato : 27-12-03 12:47

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt op, er måske fordi du har et for tyndt lag i bakken. Jeg tror at de
> fleste klumpende typer grus kræver et lag på mindst 8-10 cm for at kunne

Hejsa Niels.

Tømte en hel pakke i kattebakken, der i følge producenten snildt skulle
kunne holde en måned. Og pointen med gruset er jo netop at det skal opsuge
alt urinen. Men det gjorde det ikke. Har normalt ikke problemer med at
fjerne klumper fra klumoende kattegrus, de klistrer ikke fast til bunden.

Helle Madsen