Lammeben til stor hvalp?
Fra : Hans B

Dato : 26-12-03 09:44

Hej NG

Victor er en 6 mdr. gammel cairn.

Igår udbenede jeg en lammekølle og lagde knoglen med kødrester i køleskabet.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør give ham den? I givet fald ville jeg nu dele
den i 3.
Skal jeg evt. koge den først?

Jeg mener at have læst at hunde ikke godt tåler kogt eller stegt kød.

mvh

Hans

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 26-12-03 10:21

Hej Hans.
Jeg har prøvet at give min hund lamme ben, det er ikke særligt godt da den
splinter meget.
Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at give den kødet.
okse ben og kalveben er det bedste at give hunden.
Hilsen sanne.

Fra : AG\(Amager\)

Dato : 26-12-03 11:46

Hans B wrote:
> [...]
> fald ville jeg nu dele den i 3.
> Skal jeg evt. koge den først?
>
> Jeg mener at have læst at hunde ikke godt tåler kogt eller stegt kød.

Hey Hans..

Ingen lammeben til vuffer, ukogt eller kogt !!.. Lammeben og flæskeben er
simpelthen noget af det værste du ka' gi' din hund.. Som en anden skriver,
det splinter, og det har maven ikke godt af.. Jeg ga' selv min voksne golden
et råt lammeben engang, det skulle jeg *aldrig* ha' gjort.. Han slap så
forholdsvis billigt, med tynd mave og opkast, men det stod immervæk på i 3
dage..
Stegt kød er ikke det allerbedste at gi' hunden, men en gang imellem er nu
ikke nogen skade til.. Kogt kød skulle der ikke være noget i vejen for..
Men for alt i verden, ingen lamme eller flæskeben !!..

//Allan..

--
Fjern FUCKSPAM ved privat svar.

Fra : Hans B

Dato : 26-12-03 13:18

Hej Susanne og Allan

Tak for råd. Eet eller andet sagde mig at det ikke var godt, så derfor gemte
jeg det i går.

Jeg vil finde en oxe-knogle til ham imorgen...

mvh

Hans

Fra : Frank Larsen

Dato : 28-12-03 00:15

Vores Skotsk terrier døde for snart to år siden, efter forstoppelse, hvor
hun havde spist et lammeben, SÅ LA' VÆR MED AT GIVE EN HUND DETTE.:

Frank

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 00:31

Fri, 26 Dec 2003 09:44:00 +0100, "Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> wrote:

> [...]
>den i 3.
>Skal jeg evt. koge den først?
>Jeg mener at have læst at hunde ikke godt tåler kogt eller stegt kød.

Hunde kan tåle ALLE former for ben, bare de er RÅ!
Nu er det så lige, at man helst ikke skal gi' dem råt grisekød,
da det kan gi' falsk rabies. Hvorfor det hedder falsk, ved jeg ikke,
for de dør af det, ligesom af "rigtig" rabies.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt. Piet Hein