problem med inknappning
Fra : Rick Ekman

Dato : 24-12-03 22:59

Hej

Har användt smartdct4calc för att få fram upplåsningskoder till min nokia
3330.
Dock går det ej att slå in dem.
Det går bra med #pw+XXXXXXXXXXXXXXX+4, men när jag ska avsluta med # tar
telefonen inte emot denna knapptryckning!
Gör jag något fel?

Rick

Fra : Johnny

Dato : 24-12-03 23:44

Rick Ekman wrote:

> [...]
> Det går bra med #pw+XXXXXXXXXXXXXXX+4, men när jag ska avsluta med # tar
> telefonen inte emot denna knapptryckning!

Normalt afslutter man ikke med "+4" derimod med "+1".

Prøv med #pw+XXXXXXXXXXXXXXX+1#

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Rick Ekman

Dato : 25-12-03 08:24

Med Vodafone Sverige så använder man +4 koden först och +1 koden sedan.
Men det är inte vilken kod jag ska använda som är problemet utan att jag
inte kan avsluta koden med #.
Telefonen vill inte ta emot den sista #.

Rick

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 11:00

> [...]
> Det går bra med #pw+XXXXXXXXXXXXXXX+4, men när jag ska avsluta med # tar
> telefonen inte emot denna knapptryckning!

Du skal sørge for, at have et SIM-kort i telefonen, den ikke vil acceptere -
og dermed være sikker på, at telefonen er låst. Når telefonen tændes vil den
da spørge efter PIN-kode til kortet - denne indtaster du. Herefter siger den
"SIM-kort ikke accepteret" eller "Indsæt korrekt simkort". Når den skriver
det, skal du blot taste det hele.

#pw+XXXXXXXXXX+4#

Du er sikker på at koden er korrekt ikke? Normalt benytter Nokia kun
10-cifrede koder - og du har skrevet 15 X'er - bare lige for at være sikker
på, at det ikke er IMEI-nummeret du benytter (det lyder måske underligt, men
jeg har faktisk haft kunder der har forsøgt med deres PIN-kode,
telefonnummer og alskens andet for at låse deres telefon op!).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Rick Ekman

Dato : 25-12-03 10:56

Enligt flera sidor med "gratis" upplåsning, samt programmet Smartdct4calc så
skall det vara 15 siffror.
För att generera dessa får man ange IMEI numret och operatör och får då den
15 siffriga koden genererad.
Menar du att detta är fel och att det bara skall vara en 10 siffrig kod?

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 11:21

> [...]

den
> 15 siffriga koden genererad.
> Menar du att detta är fel och att det bara skall vara en 10 siffrig kod?

Hvis ikke jeg husker meget galt, er det slet ikke muligt at genere en
unlock-kode til en Nokia 3330 udfra IMEI-nummeret - det er kun muligt fra
Nokia 3510 og opefter.

Prøv lige bare at indtast 10 cifre af koden - selvom jeg er ret sikker på,
at den kode du har fået generet ikke er brugbar.

Fra : Rick Ekman

Dato : 25-12-03 11:14

Men i menyerna så finns Nokia 3300 med!

Både på upplåsningssidor och i programmet.
Någon som vet vad som gäller?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-12-03 11:29

"Rick Ekman" <rick.ekman@motala.mail.telia.com> wrote in message
> Men i menyerna så finns Nokia 3300 med!
>
> Både på upplåsningssidor och i programmet.
> Någon som vet vad som gäller?

Her i Danmark er det kun fra og med 3510 det er muligt - se evt.
www.gratisunlock.dk

mvh

Andreas M: Hansen

Fra : JMo.

Dato : 25-12-03 11:39

Rick Ekman wrote:

> Men i menyerna så finns Nokia 3300 med!

Men er det ikke en 3330 du skal låse op??

Fra : Christian Poulsen

Dato : 25-12-03 15:38

> Men i menyerna så finns Nokia 3300 med!

Nokia 3330 er en DCT3-telefon og kan IKKE åbnes via det program.
Nokia 3300 er en DCT4-telefon og kan GODT åbnes via det program.

:)