Foto
IBM760 5420
Teil 3020
omvendt 50 mm makro med 300D
Fra : Martin Gleit

Dato : 23-12-03 12:25

Jeg har med stor succes monteret et 50 mm obj omvendt foran mit gamle G2
til makrofotografering (se evt nogle af mine billeder på fotokritik.dk). Har
nogen erfaringer med denne teknik på 300D?...det lader da til at det er
nogenlunde samme metode...skal dog bruge en anden omvenderring da gevindet
jo er 58 mm...???

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-12-03 14:01

"Martin Gleit" skrev...
> [...]
> nogenlunde samme metode...skal dog bruge en anden omvenderring da gevindet

Det er præcis samme forhold. Du bruger bare
den anden optik som lup. Ringens størrelse bestemmes
af filtergevindet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply