Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon fejl E18...
Fra : nyrup

Dato : 23-12-03 10:10

Se, jeg går og får nervøse trækninger, "ticks", ved tanken om den der E18
fejl...
Jeg har jo af og til læst om den her på gruppen, men kunne ikke nære mig og
købte alligevel et IXUS 400, da jeg i årevis har haft et godt øje til IXUS
serien. Det design er jo ikke til at stå for. Det er nærmest en kunst!
Brugskunst af den fornemste karakter!
Men, men... hvor når kommer den... "ralle, ralle, bide negle og flå sig i
håret..."
Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...
Er det overkommeligt at skille kameraet ad og samle det igen og hvad med
linsen og det automatiske linsedæksel. Hvad med reservedele? Hvor køber man
dem henne?
Findes der en kamerareparatør (i Jylland) som man kan gå ind og snakke
med???!!! (HADER tanken om at skulle kassere og smide væk... Men 3000kr for
en reparation, det holder jo på den anden side ikke, så...)
mvh,
Lars-Peder.

Fra : Mark

Dato : 23-12-03 11:04

> [...]
for
> en reparation, det holder jo på den anden side ikke, så...)

Er fejlen kommet?
For hvis ikke er der vel ingen grund til at sende det til rep.
Men mit kamera er sendt afsted i sidste uge for en E18 :'( øv øv og det er
jo slet ikke i julen man bruger sit kamera vel!?

Måske jeg skal have et nikon istedet :-/

Mvh
Mark

Fra : nyrup

Dato : 23-12-03 12:20

Nej, mit kamera har ikke fået fejlen...endnu! -Men...
Det virker lidt som om at der næsten er garanti for at den kommer, for det
er ofte at der er nogen her i gruppen, der nævner den fejl. Det kunne være
rart med en statistik! - Hvor mange pct. Canon IXUS har haft den fejl inden
for f.eks. 5 år?! - Hvordan kan Canon leve med det ry?!... Det er jo nok
ikke alle der har det som undertegnede der PÅ TRODS af vidende om fejlen
alligevel er så ("dum") at købe et Canon...
(Misforstå mig ikke, bort set fra den fejl synes jeg kameraet er genialt!)
mvh,
Lars-Peder

Fra : Mark

Dato : 23-12-03 12:55

Hej

> Nej, mit kamera har ikke fået fejlen...endnu! -Men...

Tag ikke sorgerne på forskud, der er vel garenti på dyret

> Det virker lidt som om at der næsten er garanti for at den kommer, for
det
> er ofte at der er nogen her i gruppen, der nævner den fejl.

Njatjaa.. jeg ved ikke synes ikke det er så vildt tit jeg ser det, men
føkger heller ikke så vildt meget med i gruppen.

Jeg har haft snakket med Canons support, og de afviste da ikke at de da
hørte lidt til den fejl

>Det kunne være
> rart med en statistik! - Hvor mange pct. Canon IXUS har haft den fejl
inden
> for f.eks. 5 år?! - Hvordan kan Canon leve med det ry?!...

Ja, det er ikke godt at vide, men så længe der ingen problemer er i at få
det lavet er det nok ikke noget problem men når det koster 3000,- ja så
ryger der nok et par kunder.

> [...]
> alligevel er så ("dum") at købe et Canon...
> (Misforstå mig ikke, bort set fra den fejl synes jeg kameraet er genialt!)

Næe, jeg overvejer nu alligevel at købe et canon igen, jeg synes ikke jeg
kan finde så mange andre alternativer.

Har et øje på Nikon coolpics 2100, men det mangler lidt manuael opsætning og
video funktion

Mvh
Marj

Fra : nyrup

Dato : 23-12-03 14:04

Nej Mark, det er selvflg. rigtigt. Der er da også garanti på dyret endnu for
det er ganske nyt, kun knapt et par måneder. Jeg må også sige at jeg jo har
været overordentlig tilfreds med det i den tid jeg har haft det! Mit Nikon
SLR udstyr står jo og keder sig gevaldigt...
Jeg overvejede også coolpix, men valgte helt klart IXUS pga. designet. Det
kan nøjagtigt det jeg har brug for af et lille lommekamera. Jeg kunne ønske
mig, at der var mulighed for blændeforvalg, men det er også det eneste jeg
kunne ønske og jeg vil ikke give afkald på størrelsen for at få f.eks. et
A70 eller A80 af den grund. Så kan jeg jo lige så godt slæbe mit SLR med.
mvh,
Lars-Peder

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-03 14:21

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> wrote:

> Det virker lidt som om at der næsten er garanti for at den kommer, for
> det er ofte at der er nogen her i gruppen, der nævner den fejl.

Ja, og nu nævner du den også, uden at den er forekommet. Du starter
endda en helt ny tråd. E18 er en fejlmeddelelse, der kommer på Canon,
når objektivet sætter sig fast. Andre kameraer har måske slet ingen
fejlmeddelelse. Derfor kan man ikke give fejlen et nemt navn, som man
kan nævne igen og igen. Desuden er Canon det meste udbredte kameramærke,
så selvfølgelig skal der også være flere fejl med Canon end med mindre
udbredte mærker
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Leif Jensen

Dato : 23-12-03 19:31

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> håret..."
> Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
> Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...

Ud fra det du her fremfører du søge læge øjeblikkeligt, du lider
tilsyneladende af hypokondri
--
Leif Jensen

Fra : nyrup

Dato : 23-12-03 20:09

Ja, Leif, lad os håbe at vi kan nøjes med det!...
mvh,
Lars-Peder