Alle dyrs ret !!!
Fra : AEK

Dato : 24-12-03 00:14

Jeg er rystet.
I tråden her: news:3fe89e22$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Lene Hansen har gjort opmærksom på en dyreværnsforening : alle dyrs ret.
Så for de af Jer, der ikke har set denne tråd, og derfor ikke er blevet
gjort opmærksom på siden - vil jeg derfor smide et link.
For Axel og foreningen fortjener mere opmærksom og økonomisk hjælp - og "
fortjener " en tråd, så flere kender til siden.

Kig her :
www.alledyrsret.dk

Glædelig jul til alle.
Hilsen,
Anya,Oscar,Tøsen og Tildemusen.

Denne mail er checket af NAV2003

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 24-12-03 01:08

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For Axel og foreningen fortjener mere opmærksom og økonomisk hjælp - og "
> fortjener " en tråd, så flere kender til siden.

Jeg er før i dette forum blevet kritiseret for at udtale, at "jo bedre jeg
lærer menneskene at kende, des mere holder jeg af dyr". Et besøg på
Alledyrsret's hjemmeside har bestyrket mig i den opfattelse. Ingen andre
væsener end mennesker udøver så megen unødig ondskab over for andre levende
skabninger.
Når det er sagt, må jeg også glæde mig over, at der findes mange mennesker,
der gør en stor indsats for at redde nødlidende og mishandlede dyr. Jeg har
meget stor respekt for "Sheriffen", som formentlig er en af landets mest
aktive forkæmpere for dyrene.

Glædelig jul
Ole

Fra : zasha

Dato : 24-12-03 10:13

> [...]
> For Axel og foreningen fortjener mere opmærksom og økonomisk hjælp - og "
> fortjener " en tråd, så flere kender til siden.

Jeg støtter på alle måder "Alle dyrs ret" og må sige at jeg har stor respekt
for Alex, der som en af de få TØR og VIL gribe ind overfor dyr der
lider/udsættes for lidelser, uanset prisen (bøder)

Der forsøges nu at få "Dyreværnspartiet" opstillet til folketinget, og jeg
vil opfordre alle til at tage sig tid til at melde sig som stiller, ved at
udfylde en vælgererklæring, læs mere hér:
(vælg "Dyreværnspartiet)
www.alledyrsret.dk

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://hei.homepage.dk/godter.html

Fra : Jette Nielsen

Dato : 24-12-03 11:50

> [...]
> For Axel og foreningen fortjener mere opmærksom og økonomisk hjælp - og "
> fortjener " en tråd, så flere kender til siden.

Jeg har i dette øjeblik sendt nedenstående til direktion@dr.dk ... ved
ikke om det hjælper, men det skader jo absolut ikke at prøve:

Kære DR

Alt for mange dyr lever en kummerlig og uhumsk tilværelse, fordi både
politi, politikere og endda dyreværnsforeninger lukker øjnene.

Men én mand i Danmark har sat sig for at gøre noget ved det, og jeg
synes han fortjener meget mere opmærksomhed. I har sikkert hørt om ham,
han hedder Axel-Erik Sørensen og er formand for foreningen "Alle dyrs
ret" (www.alledyrsret.dk)

Jeg hørte om foreningen i går via nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat på det
danske usenet, og meldte mig straks ind. Jeg tænkte at her er endelig
nogen der gør noget for dyrene, og tør gøre noget når myndighederne
svigter.

Jeg tror desværre at rigtig mange mennesker, ikke er klar over hvor
omfattende dyremishandlingen i Danmark egentlig er. Utroligt mange
mennesker har ikke den fjerneste føling med hvordan man bør behandle
dyr. Derfor bør Axel-Erik og hans forening have al den opmærksomhed de
overhovedet kan få.
Med et medlemskab i hans forening, føler man virkelig at de penge man
giver, går til hovedformålet, nemlig dyrene.

Jeg håber meget I vil overveje at lave en udsendelse om Axel-Erik og det
store arbejde han gør for dyrene - der er stof nok til en hel serie. Tag
f.eks. et kig på foreningens hjemmeside. 10 min efter man er gået i gang
med at læse, får man den største lyst til at gå ud og ruske op i folk...
og man stiller sig selv en masse frustrerede spørgsmål.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 24-12-03 12:47

KLIP
> Jeg har i dette øjeblik sendt nedenstående til direktion@dr.dk ... ved
> ikke om det hjælper, men det skader jo absolut ikke at prøve:
KLIP

Rigtig godt skrevet og giver dig helt fuldstændig ret Jette!!!

Glædelig jul.

Mvh Helle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-12-03 12:55

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:3fe97cac$0$95045$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Rigtig godt skrevet og giver dig helt fuldstændig ret Jette!!!
>
> Glædelig jul.
>
> Mvh Helle

Der har faktisk været en udsendelse om Axel-Erik Sørensen og hans arbejde.
Men om det var på DR eller TV2, kan jeg ikke lige huske.

Men der er jo åbenbart nok at tage fat på,
så en udsendelse mere, var ikke af vejen!

mvh Eva

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-12-03 12:53

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i dette øjeblik sendt nedenstående til direktion@dr.dk ... ved
> ikke om det hjælper, men det skader jo absolut ikke at prøve:
[snip]

Hej Jette.

Der var for et års tid siden en udsendelse om Alle Dyrs Ret, hvor man fulgte
sheriffen i hans daglige gøremål (Kan ikke huske hvilken kanal, men mon ikke
det var "48 timer"?), og den efterlod altså ikke mig med særligt meget
respekt for manden Jeg husker især episoden, hvor han ville gøre det så
godt for to misrøgtede hunde og kom til at slippe dem løs, så de stak af.
Skide smart

Desuden prøvede Marianne i sin tid at kontakte ham angående JBH-sagerne, og
han reagerde aldrig (Eller har han gjort det siden, Marianne?)

Et dyreværnspoliti er en rigtig god idé, men hvis i spørger mig, skal det
ikke bestå af "sheriffer"

--
Mange hilsner - og glædelig jul
Katrine

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-12-03 13:07

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3fe97e02$0$27317$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> respekt for manden Jeg husker især episoden, hvor han ville gøre det så
> godt for to misrøgtede hunde og kom til at slippe dem løs, så de stak af.

Jeg vil godt give dig ret i, at det med hundene ikke var særlig smart!
Og der var også en episode med en kat, der havde fået hovedet ind i eller eller andet - hvor han stod længe og ventede på - kan ikke huske om det var politi eller fotografer - hvor han selvfølgelig skulle have hjulpet katten med det samme.

Så ja, han begår fejl, men jeg synes faktisk, at der er flest positive ting ved hans arbejde.

Der skal gøres opmærksom på vanrøgt og mishandling, og når politi og dyrlægen absolut intet foretager sig, så synes jeg altså, at det er godt, der findes en mand som ham - også selvom han af og til træder ved siden af og måske er galt afmarcheret.

> Et dyreværnspoliti er en rigtig god idé, men hvis i spørger mig, skal det
> ikke bestå af "sheriffer"

Bare der kommer et dyreværnspoliti, så er det af mindre betydning, hvad de kalder sig.

mvh og glædelig jul

Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-12-03 13:29

Eva skrev
[...]

Ja helt klart, med så mange "tumpede" mennesker er der
brug for alle, også selvom vi hver især måske ikke er helt
enig i måderne det bliver gjort på, og jeg er da slet ikke i
tvivl om at Axel har gjort og vil gøre en stor forskel.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-12-03 14:14

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

>Bare der kommer et dyreværnspoliti, så er det af mindre betydning, hvad de
kalder sig.

*hi hi* Det er jeg enig i Jeg mente nu mere, at jeg helst ser, at folk
har gennemgået en vis uddannelse i både dyre- og menneske-håndtering, inden
de kaster sig ud i gerningen - Noget i stil med RSPCA-inspectors i England.
De gennemgår en 6 mdr. uddannelse og en lige så lang prøvetid, før de er
klar Og så er de fuldtidsansatte. Men det kræver jo et kapitalstærkt
bagland :-I

--
Mange hilsner

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-12-03 15:45

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3fe99101$0$24830$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> De gennemgår en 6 mdr. uddannelse og en lige så lang prøvetid, før de er
> klar Og så er de fuldtidsansatte. Men det kræver jo et kapitalstærkt

Ja, det er sådan et dyreværnspoliti vi skal have her i landet,
det giver jeg dig helt ret i.
Har set masser af udsendelser fra Animal Planet, hvor folkene fra RSPCA
simpelthen tager misrøgtede dyr med sig !
De giver selvfølgelig folk en chance for at rette op på forholdene,
men hvis det ikke er bedre, næste gang de kommer,
ja så har de tilladelse til at fjerne dyret/dyrene!
Herhjemme har folk jo på det nærmeste hånds- og halsret over
de anskaffede dyr - og det er snart uanset for ringe,
de bliver behandlet!
Ligesom man også tager sig til hovedet, når en misrøgtet og
direkte mishandlet hund, der dog blev fjernet, blev givet tilbage til ejeren igen!
Man fortvivler altså nogen gange!

mvh Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-12-03 13:22

Katrine skrev
[...]

Ja jeg var heller ikke særlig imponeret, heller ikke over
at den lille killing der havde fået hovedet i klemme måtte
blive siddende til tv-holdet var kommet på plads hvor de
kunne få de bedste "skud" af Axel når han befriede den.

<Desuden prøvede Marianne i sin tid at kontakte ham angående JBH-sagerne, og
han reagerde aldrig (Eller har han gjort det siden, Marianne?) >

Nej jeg hørte aldrig en lyd, men han er måske ikke blevet
færdig med at læse endnu, det var/er jo en hel roman

Fra : Denise

Dato : 24-12-03 13:05

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg har i dette øjeblik sendt nedenstående til direktion@dr.dk ... ved
> ikke om det hjælper, men det skader jo absolut ikke at prøve:

Hej Jette
Rigtig godt skrevet. Han har skam været i fjernsynet for lang tid siden,
dengang mente flertallet vist, at han var lidt underlig, iført cowboyhat og
sherifstjerne, så vidt jeg husker. Men jeg synes, nok som de fleste herinde,
at man ikke kan gøre for meget

--
Hilsen Denise

Fra : zasha

Dato : 24-12-03 14:54

Apropos de forskellige indslag:

Manden har fuldtidsarbejde og bruger sin fritid og egne penge på at hjælpe,
at der så måske er sager han ikke vil gå ind i, er da i mine øjne ok...at
han ikke melder tilbage er uheldigt, men menneskeligt, alt andet lige.

Da jeg meldte mig ind for nogle år siden, ringede han efterfølgende til mig,
og vi fik en god snak om dyr mv. En meget behagelig mand, der brænder for
dyrenes velfærd.

Om fjernsynsudsendelsen, nu er der det med TV, at de viser de klip de tror
giver flest seertal, ikke nødvendigvis de klip, der viser hele sandheden.
Min fornemmelse med den udsendelse var at fremvise Alex som en
"småtumpe/brokrøv" og den fulgte overhovedet ikke på på det rent
lovgivningsmæssige eller som sådan på dyrenes velfærd.
Den efterlod ihvertfald en del løse ender.

De af jer der modtager medlemdbladet fra "Alle dyrs ret" ved, at der
arbejdes seriøst for helt konkret at hjælpe dyr i nød, lovligt og ulovligt,
for Alex har lige fået dom for at redde en flok Collie hunde....ganske
meningsløst at dømme ham, der befriede dem fra det rene vanrøgt, men loven
er ikke skrevet til dyrenes fordel, desværre :(

Så når jeg tager alt hvad jeg ved om dyr, lovgivning, mennekser og lægger
det sammen, så falder det 100% ud til fordel for "Alle dyres ret" uanset der
kan være misforståelser og svipsere hist og pist.

Jeg håber virkelig det lukkes at få opstillet Dyreværnspartiet, så vi kan få
en lovgivning, der f.eks. ikke betragter katte som "ting" hvilket den
nuværende lovgivning gør!

Mange hilsner fra Miver og Mulle's mor Heidi
(der snart sætter tænderne i en rigtig ægte frilands-and fra søster Helle på
Fyn *slurp*)

http://hei.homepage.dk