Børneradio forærer hundehvalp væk
Fra : Søren Houlberg

Dato : 23-12-03 19:10

Jeg er lige blevet færdig med at høre en udsendelde på P3 børneradio
omhandlende hvordan de har opfyldt en lille piges ønske om, at få en
hundehvalp.
(Eneste positive ved den historie er, at de dog spurgte forældrene om lov
først)

I 1 time fulgte man 3 personer, to voksne mennesker og en dreng i deres
gøremål med at finde en hundehvalp.
De tager ud til en hundehandler der hedder Bakkegården, på Sjælland (kender
den ikke personligt) der var 15 hvalpe til salg og ifølge "reporterne"et
væld af bure og utroligt mange hunde (og masser af lort - citat fra
programmet)
Da de er kommet derud lader de drengen i flokken vælge en hund til den
ukendte familie - han ved dog at det ikke skal være en sky hund. Han vælger
en som er sort og er en blanding med en del foxterrier i.
Hvalpen var (formodentligt) 13 uger. Altså en hvalp der er over
prægningsfasen og sandsynligvis ikke har mødt nogen mennesker og derfor ikke
er præget på mennesker - måske bortset fra hundehandleren og nogle der evt.
ville have købt en hvalp!!!

Glade drager de afsted med denne hvalp som nu skal ud til sin familie her
den 23. december - en dejlig dag at få hund på ikke????
Stakkels hvalp siger jeg bare! Hvem ved ikke hvor travlt der er når hele
familien skal fejre den signede jul og så kommer nytåret med bulder og
brag!!!! Hvalpen kommer fra en gård ude på landet hvor den ikke er blevet
præget på noget!!!!

Lad os stå sammen og klage til Børneradio - her er links til hjemmesiden!
www.dr.dk/idiot

Tak alle sammen - og rigtig god jul!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-12-03 21:21

Hejsa

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os stå sammen og klage til Børneradio - her er links til hjemmesiden!
> www.dr.dk/idiot

Jeg synes også det er TOTAL forkert at give en hund væk på den møde, men
hvad havde du tænkt dig vi skulle gøre? ( ikke ment negativt )

Glædelig jul

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Jimmy

Dato : 23-12-03 21:43

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> wrote in message
> [...]
> hundehvalp.
> (Eneste positive ved den historie er, at de dog spurgte forældrene om lov

De ringede til dem, der solgte mig Tyson og spurgte om de måtte købe en
hvalp.
Sælger sagde til dem at det var fuldstændigt uansvarligt og at man ikke på
den måde kunne give en hund uden at modtager på forhånd brændte for det og
ønskede sig at bruge den ekstreme mængde tid det tager at passe en hvalp.

Hun sagde samtidig at hun *måske* ville sælge, hvis hun måtte snakke med
forældrene først, men journalisten ringede tilbage senere og sagde at en
kollega havde skaffet en hund.

Journalisten havde lydt overrasket over at man behøvede at spørge forældrene
først og havde slet ikke tænkt på de negative følgevirkninger.

Elendig og smagløs journalistik og handling fra dr's side!

Mvh
Jimmy

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-12-03 23:13

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse news:9N1Gb.3733$cv3.786@news.get2net.dk...

> [...]
> først og havde slet ikke tænkt på de negative følgevirkninger.
>
> Elendig og smagløs journalistik og handling fra dr's side!

Ja, man kan ikke just påstå, at det er studenterhuen,
der trykker dem, der har lavet det program!
Jeg troede ærlig talt ikke, at nogen var så uoplyste i vore dage,
at de bare kommer anstigende med en hundehvalp
- uden overhovedet at vide om den passer til familien.
Og så lige op til jul - det er simpelthen det glade vanvid!

Skal vi gætte på, at den stakkels lille hvalp ikke bliver længe hos familien?
Det lyder jo ikke til, at det var noget de havde snakket om, altså at få hund,
men det var et ønske fra datteren
- som de måske så forventer tager hele ansvaret for hunden!

Det er ikke for meget sagt, at jeg er temmelig rystet over en sådan,
ja rent ud sagt dumhed, hos producenterne af programmet.
Jeg vil ikke ønske dem en god jul - men til alle jer andre skal lyde

Rigtig god jul til både to-og firbenede

mvh Eva

Fra : Verner

Dato : 24-12-03 16:04

On Tue, 23 Dec 2003 23:12:38 +0100, "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk>
wrote:

>Ja, man kan ikke just påstå, at det er studenterhuen,
>der trykker dem, der har lavet det program!

Er det lovligt at kalde dem Totalidioter uden at kende deres nøjagtige
IQ ?

Verner

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-12-03 16:50

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse news:rjajuvgtc8fepl93cs18sd00dcnbiu6iri@4ax.com...

> Er det lovligt at kalde dem Totalidioter uden at kende deres nøjagtige
> IQ ?
>
> Verner

Når de bærer sig så tumpet ad?

Hvad synes du selv - og hvor har du udtrykket "totalidioter" fra???

Eva

Fra : Verner

Dato : 24-12-03 23:33

On Wed, 24 Dec 2003 16:49:33 +0100, "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk>
wrote:

>............ - og hvor har du udtrykket "totalidioter" fra???

Det fandt jeg da selv på

Jeg har da ikke beskyldt dig for at skrive det !

Verner

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-12-03 23:37

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse news:ks4kuvodaa8fpde3d7pd1bfnkrgbc6p96a@4ax.com...

> Det fandt jeg da selv på
>
> Jeg har da ikke beskyldt dig for at skrive det !
>
> Verner

Hej Verner

Jeg tror nok, at jeg misforstod dit indlæg - undskylder!

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 08:23

On Tue, 23 Dec 2003 21:43:23 +0100, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote:

>Journalisten havde lydt overrasket over at man behøvede at spørge forældrene
>først og havde slet ikke tænkt på de negative følgevirkninger.

Men der burde vel være gået en prås op for ham, når nu han ikke kunne
købe hos denne opdrætter...?
jeg bliver så rasende at jeg mangler ord. Stakkels hvalp!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 25-12-03 12:17

> [...]
Han vælger
> en som er sort og er en blanding med en del foxterrier i.

Hej
Det er da så helt ufattelig hvor dum voksne mennesker kan handle ...
dels giver man aldrig dyr i julegave .. og når det er til et barn
så da aldrig uden forældrenes samtykke og så som det 3. hvordan kan
man forsvare at lade et barn vælge en hvalp .. overhovedet .. jeg
mener uanset om det er til ham selv eller en anden familie mener jeg
ikke at man kan lade et barn udvælge hvalp ... En ting jeg også
synes er dybt uansvarligt er at man finder en hvalp .. det uanset om
det er en blandings hvalp eller en racerenhvalp .. uden at have den
mindste ide om hvordan familien der skal have hvalpen egentlig er ..
altså uden at vide hvad familien har at kunne tilbyde en hund og
uden at vide spor om racer .. tør næsten garantere for at
racekendskab er et totalt ukendt ord for journalisten ..
Stakkels hvalp ..

Din beretning vidner om at der stadig er masser af mennesker der
ikke aner noget om hvad det vil sige at anskaffe og have hund
hejhils fra Ami