Nitrit hvordan ??
Fra : Laust Kohsel

Dato : 23-12-03 17:26

Hej med jer.
Først vil jeg ønske jer en glædelig jul allesammen og tak for de svar som
jeg har fået.
Hvordan sænker jeg nitrit tallet, det er ALT for højt, har udskiftet vand ca
hver dag i 3 dage nu samt fjernet alt "affald" samt "døde" planter o.lign.
men det hjælper ingenting, hvad kan jeg gøre??
Og må jeg bruge sera's Nitrivec mens der er fisk i ??

MVH
Laust Kohsel

Fra : Jens Nykær

Dato : 14-01-04 11:23

Jeg kender ikke seras produkter så godt, men kender problemet med
nitrit. Nitrit værdier vil stige MEGET kraftigt MEGET hurtigt hvis du
har en stor fisk som ligger dør et eller andet sted.. 50 % vandskifte
i et par dage skulle helt sikkert give dig fald i nitrit.

Jeg kommer til at tænke på om din baktiereflora er iorden! Har du
målt NH4 og NO3???

/Jens

Fra : Laust Kohsel

Dato : 15-01-04 19:29

Hej Jens
Ja jeg har osse målt nitrat og den ligger på 12 mg/l og mit nitrit tal
ligger omkring 0 lige for tiden løsningen var netop vandskifte efter
vandskifte, det må være noget at vandærket kan lide de har sikkert
dollertegn i øjnene

Mvh
Laust Kohsel

Fra : Simon Rasch

Dato : 20-01-04 19:12

Nitrit kan også luftes væk, så kombination af vandskift og masser af luft må
være sagen.

Mvh
Simon

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-01-04 23:16

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nitrit kan også luftes væk, så kombination af vandskift og masser af luft

> være sagen.

Det har jeg s.. aldrig hørt om før end nu!! forklaring udbedes!!

Carsten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-01-04 18:55

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> wrote in message
> Nitrit kan også luftes væk, så kombination af vandskift og masser af
> luft må være sagen.

Whau - en nobelpris er i sigte!
....eller er det bare noget vrøvl?

vh