Skoda Felicia 'hakker'
Fra : Henrik Lind

Dato : 25-12-03 19:36

Min bil har det vist ikke så godt mere :(

Når det er fugtigt vejr, og bilen har holdt stille i ca. 13-15 timer,
har den problemmer med at trække i første gear (nogle gange i alle gear).

Ikke at jeg er særlig god til at beskrive problemet, men jeg prøver..

Starter bilen og den starter da også, men den lyder næsten som om den er
ved at gå ud igen (uden at gøre det).

Så inden jeg er begyndt at køre i den, ved jeg at den få problemer ved
denne tur (det faktisk kun 1 ud af 20 ture, dette sker).

kobler ind i første gear og bilen 'hakker' idet, som om den ikke rigtig
har fat imellem motor og dæk, men efter 2 sek. tager den fat og så går
det fint helt op til 5 gear.

Men jeg skal først lige have den tur med 'hakkeriet' ved de næste 5-7
lyskryds før den holder op med det.

Jeg har skifte tændrørne, men ellers ikke prøvet noget andet.

Ville ønske den gjord det ved hver start, men nej....det er nemlig
heller ikke sikkert at den hakker idet, selvom den har stået længe og i
vådt vejr...det er kun engang imellem...

Nogen bud inden jeg henvender mig til en aut. værksted?

--
Henrik Lind
Skoda Felicia LX - 90000 KM - '97

Fra : Lau

Dato : 25-12-03 21:29

Undskyld Henrik - men jeg kan ikke dy mig (det skyldes måske den julefrokost
jeg netop har overlevet)

Prøv med et nyt nummerplademellemstykke, det plejer at virke på
Felicia'erne.

vh
Lau
PS Held og lykke med andre mere kvalificerede svar.

Fra : Vogt, Roland RV

Dato : 26-12-03 12:38

Min favorit fra 93 gør det samme ... den sprutter lidt, eller hvad man skal
kalde det, inden den så tager fat .............

Faktisk kenderj eg en som fik løst problemet, spørger ham ved lejlighed....

Fra : Henrik Lind

Dato : 26-12-03 21:43

Vogt, Roland RV wrote:

> Min favorit fra 93 gør det samme ... den sprutter lidt, eller hvad man skal
> kalde det, inden den så tager fat .............

Sprutter..ha...ja det kan man vel godt kalde det :)

> Faktisk kenderj eg en som fik løst problemet, spørger ham ved lejlighed....

Ok..lyder godt.

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-12-03 13:01

> Prøv med et nyt nummerplademellemstykke, det plejer at virke på
> Felicia'erne.

Hehe.... jeg tror ikke den gik ind hos Carsten, emn jeg er helt enig i det
du skriver ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : "-

Dato : 26-12-03 14:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe.... jeg tror ikke den gik ind hos Carsten, emn jeg er helt enig i det
> [...]

Nå det er derfor du skifter bil så ofte

--
Mvh. Lasse
-<VW Polo 1.6>-

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-12-03 14:55

> Nå det er derfor du skifter bil så ofte

Jeg har da snart haft Cossie'en i over et år, og den bliver ikke udskiftet
:)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-12-03 18:38

Thomas Krath wrote:

> Jeg har da snart haft Cossie'en i over et år, og den bliver ikke udskiftet

Jamen... den er jo ligefrem FED og ikke hvid/rusten som mange andre Cossies
jeg har set ... 10 point til din!

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-12-03 11:29

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe.... jeg tror ikke den gik ind hos Carsten, emn jeg er helt enig i det
> du skriver ;)

Jeg tror det vil virke betydeligt bedre at skifte det, man skruer
nummerpladen ind i
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-12-03 12:45

Henrik Lind wrote:

> Når det er fugtigt vejr, og bilen har holdt stille i ca. 13-15 timer,
> har den problemmer med at trække i første gear (nogle gange i alle
> gear).

Hvilken Felicia? 1.3 eller 1.6 - årgang?

> Nogen bud inden jeg henvender mig til en aut. værksted?

Når du til at ville benytte værksted, så er der et helt godt i Glostrup -
det er en tidligere Skoda-forhandler som er god og rimelig (IMHO).

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Henrik Lind

Dato : 26-12-03 21:41

Carsten Stage wrote:
> Hvilken Felicia? 1.3 eller 1.6 - årgang?

1.3 og jeg mener den er fra 97.

> Når du til at ville benytte værksted, så er der et helt godt i Glostrup -
> det er en tidligere Skoda-forhandler som er god og rimelig (IMHO).

Ok.. jeg bor ikke så langt derfra, så et navn ville være godt :)

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-12-03 21:54

Henrik Lind wrote:

> Ok.. jeg bor ikke så langt derfra, så et navn ville være godt :)

Glostrup Motorservice
v/Peter Jørgensen
Sofielundsvej 60,
2600 Glostrup
Tlf. 43 96 11 60
Tidligere skodaforhandler
Timepris 360,- + moms

Se mere her: http://twa.dk/default.htm og her:
http://twa.dk/vaerklf.asp#glostrup

Peter er en spøjs fyr - så tage eventuelt stedet i øjensyn først. Jeg har
ingen problemer med at bruge dem.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 28-12-03 02:35

"Henrik Lind" <none@none.com> wrote in message
> Min bil har det vist ikke så godt mere :(

Hmm syntes at kunne huske en kolega med en Felicia der også lave noget bøvl
med motoren, han pillede stikket til computeren af og satte det til igen,
det løste problemet.
Du må bare ikke lige spørge mig hvor det stik sidder!

/Morten