Fejlvisning på Speedometer i Ford Escort
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 24-12-03 15:52

Hej,

Jeg har en fejlvisning på ca. 20% i min Escort fra 1994
Når en målestander måler bilen til 25 km/t viser speedometeret 30, og ved en
måling på 50 km/t viser speedometeret 60km/t.
En escort er vist nok født med 13" hjul, og den kører på lige nu på 13"
vinterhjul, så det er vel ikke hjulstørrelsen der skal have skylden. Kan et
slidt speedometerkabel være skyld i det, eller er det andre steder Jeg skal
lede??

mvh og god jul

Carsten Pedersen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 24-12-03 15:55

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> slidt speedometerkabel være skyld i det, eller er det andre steder Jeg

Jeg har købt bilen i mandags, så den er meget ny for mig. Kan speedometeret
være indstillet til at køre med 15"??
Sammen med bilen er nemlig leveret 15" Alu-hjul

mvh

Carsten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-12-03 16:04

Hej!

Carsten Pedersen wrote:

> Når en målestander måler bilen til 25 km/t viser speedometeret 30, og
> ved en måling på 50 km/t viser speedometeret 60km/t.

Det er også ca. sådan i min Escort '96. Jeg kører reelt 52km/t når nålen
står på 60.

> En escort er vist nok født med 13" hjul, og den kører på lige nu på 13"
> vinterhjul, så det er vel ikke hjulstørrelsen der skal have skylden.

Fælgstørrelsen har ikke så meget at sige - det har derimod hjulenes ydre
omkreds :) Min kører iøvrigt på alm. 175/70R13 dæk og det er standard
fra fabrikken så vidt jeg ved.

> Kan et slidt speedometerkabel være skyld i det, eller er det andre
> steder Jeg skal lede??

Skidtet er vist bare ikke mere præcist. Lev med det eller køb en
GPS-fætter som kan fortælle dig præcist hvor hurtigt du kører :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 15:56

> [...]
et
> slidt speedometerkabel være skyld i det, eller er det andre steder Jeg

fejlen skal nok findes hos Fords marketingsafdeling i Kõln som har besluttet
at Ford biler "skal" have en markant fejlvisning. Min mondeo har 9%
fejlvisning (ref. GPS)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : HC

Dato : 25-12-03 08:25

> [...]
et
> slidt speedometerkabel være skyld i det, eller er det andre steder Jeg

Dinne tal fra speedometeret passer meget godt. sådan se det bare i en Ford
bil og det må du leve med.
Det eneste du måske kan få lidt fejlvisning fra er hvis dine dæk størrelser
ikke passer.
Jeg har haft mange Ford'er ( og været Ford mekanikker ) og har sjældent
mødt nogle biler der viste korrekt.
Min egen Focus viser også lidt for meget dog ikke så meget som din.
Lån evt en GPS og lær hvad fejlvisningen er, så du ikke kommer til at køre
for langsomt

--
Mvh Hans Jensen
Ford Focus 2,0 med VDO 5000 Navigation