Sænkning
Fra : Jacob

Dato : 24-12-03 14:08

Hej

Jeg skal have sænket min bil til foråret, men vil lige høre jeres råd inden!
Er det nok bare at købe nogle fjedre og bruge de gamle støddæmpere? Eller vil det
være det bedste at købe et komplet sænkningssæt med fjedre og støddæmpere?

Lige et tillægsspørgsmål, hvad gør en tårnstiver godt for?

God jul!

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 24-12-03 15:35

> [...]
vil det
> være det bedste at købe et komplet sænkningssæt med fjedre og støddæmpere?

Det kommer vel an på hvor gamle dine støddæmpere er, er de modne til
udskiftning ser jeg ingen grund til ikke at skifte dem. Det kommer også an
på hvad du vil have af undervogn, hvad du forlanger.

> Lige et tillægsspørgsmål, hvad gør en tårnstiver godt for?

Det ser for det første godt ud i motorrummet, men der ud over skulle de gøre
bilen mere stiv.

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 16:13

"Jacob" <dine@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil det
> være det bedste at købe et komplet sænkningssæt med fjedre og støddæmpere?

Er du kun ude efter en moderat sænkning (30-40mm) og er dine nuværende
støddæmpere OK, ja så kan du sagtens nøjes med nye fjedre.
Skal du længere ned (f.eks 60 mm) er du nødt til at købe et sæt, og jeg kan
kun anbefale at købe et samlet sæt der passer sammen, hvis du køber fjedre
et sted og støddæmpere et andet sted, kan du nemt ende op med noget der
bliver til noget lort der ikke passer sammen.

Jeg har sagt det før her i NG, og siger det gerne (højt) igen:
EIBACH PRO-KIT.
Jeg har kun gode erfaringer med disse fjedre, som er lavet til at passe
sammen med bilens org. støddæmpere.
De sænker ca. 35 mm.

se www.eibach.de under "Application Guide" kan du se om der findes et
Pro-Kit til din vogn.