Blinklys-sikring ryger når bilen tændes?
Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 24-12-03 13:58

Hej alle, min Opel Kadett 1.6i (fra 198x) begyndte pludselig at opføre
sig underligt i går. Sikringen til blinklyset var åbenbart røget. Jeg
satte en ny ind, det virkede perfekt uden at motoren var tændt, men lige
så snart jeg tændte motoren virkede det ikke mere, og sikringen var
røget igen. Har prøvet en gang til i dag efter at den har stået et
stykke tid, men der sker præcis det samme. Katastrofeblinket virker uden
problemer.

Nogen idéer om hvad der kan være gået galt?

Med venlig hilsen Preben

PS. Glædelig jul allesammen

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 24-12-03 15:30

"Preben Mikael Bohn" <nospam@nospam.com> wrote in message
> [...]
> problemer.
>
> Nogen idéer om hvad der kan være gået galt?

Du skal nok have fat i manualen/sikrings dækslet og søge hvad sikringen
ellers "dækker" - og så søge din fejl der

God jul.

Ulrik

Fra : alexbo

Dato : 24-12-03 16:51

"Preben Mikael Bohn" skrev

> [...]
> satte en ny ind, det virkede perfekt uden at motoren var tændt, men lige
> så snart jeg tændte motoren virkede det ikke mere, og sikringen var

Kan du skifte sikringen og få blinklyset til at virke med tænding på bilen,
uden start?
Springer sikringen når motoren kører?
Eller først når du tænder blinklyset?

Jeg mener forøvrigt at katastrofesikring og blink er den samme.
Katastrofeknappen på kadetter kendt for at hænge, så hvis du ikke kan få
blinket til at virke, så tryk lidt frem og tilbage på den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 25-12-03 18:48

alexbo wrote:
> Kan du skifte sikringen og få blinklyset til at virke med tænding på bilen,
> uden start?

Jeps.

> Springer sikringen når motoren kører?
> Eller først når du tænder blinklyset?

Jeg ved ikke præcis hvornår det sker. Det kunne jeg finde ud af. Vilel
det hjælpe mig til at finde fejlen?

> Jeg mener forøvrigt at katastrofesikring og blink er den samme.
> Katastrofeknappen på kadetter kendt for at hænge, så hvis du ikke kan få
> blinket til at virke, så tryk lidt frem og tilbage på den.

OK, men katastrofeblinket virker fint.

Med venlig hilsen Preben

Fra : alexbo

Dato : 25-12-03 19:28

"Preben Mikael Bohn" skrev

> Jeg ved ikke præcis hvornår det sker. Det kunne jeg finde ud af. Vilel
> det hjælpe mig til at finde fejlen?

Det ville fortælle dig om det er blinklyset der er problemet, men når det
virker med tænding på, så fejler det sikkert ikke noget.
Ulrik foreslog at kigge på hvilke andre ting sikringen dækker, det er nok
vejen frem.

mvh
Alex Christensen