Termokappe
Fra : phk

Dato : 24-12-03 11:19

På de gamle Golf II kunne man købe en termokappe til montering på snuden af
bilen således at alt den kolde luft ikke kølede bilen ned.

Med introduktionen af Golf III TDI er denne kappe nu mere nødvendig end
nogensinde. Men indes de til III´eren?

--
Per, Esbjerg

Fra : HC

Dato : 24-12-03 11:54

> [...]
> bilen således at alt den kolde luft ikke kølede bilen ned.
>
> Med introduktionen af Golf III TDI er denne kappe nu mere nødvendig end

Mon ikke VW har løst problemet siden den gamle golf.
Det er jo et spørgsmål om at termostat og køler virker ordenteligt.

Mvh Hans

Fra : phk

Dato : 24-12-03 14:10

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
> af

> Mon ikke VW har løst problemet siden den gamle golf.
> Det er jo et spørgsmål om at termostat og køler virker ordenteligt.

Njah - men når jeg holder mig til de generelle hastighedsbegrænsninger og
byskiltene, så skal jeg køre ca. 16 km før vandtemperaturen er kommer op på
90 grader, ifølge instrumentet. Og det synes jeg er RAT meget :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-12-03 12:11

> [...]
> bilen således at alt den kolde luft ikke kølede bilen ned.
>
> Med introduktionen af Golf III TDI er denne kappe nu mere nødvendig end

Hvorfor ikke bare en plade pap foran køleren?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-12-03 13:41

meddelelse news:bsbs8v$423$1@sunsite.dk...

> Hvorfor ikke bare en plade pap foran køleren?

På jobbet er der en der har monteret noget klar plastic på fronten. Jeg tror
faktisk det er husholdningsfilm.

MVH Niels

Fra : phk

Dato : 24-12-03 14:12

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:bsbs8v$423$1@sunsite.dk...

> På jobbet er der en der har monteret noget klar plastic på fronten. Jeg

Mon det holder når vi nærmer os 300km/timen?

Ja, jeg tænker her på de vindhastigheder vi opnår her ovre på vestkysten -
og når vi så kører i modvind ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-12-03 15:11

> Mon det holder når vi nærmer os 300km/timen?

Aner det ikke. Jeg har ikke haft behov for at dække min køler. Desuden kan
den kun komme op det halve af den hastighed du taler om. Og så skal den også
have nedaf bakke og solen og vinden i ryggen.

> Ja, jeg tænker her på de vindhastigheder vi opnår her ovre på vestkysten -
> og når vi så kører i modvind ...

Som sagt så aner jeg det ikke. Men du kan jo prøve, det koster jo ikke
alverden. Jeg kommer lige til at tænke på om det mon er det der plastic man
pakker varer på paller med. Det der der vikles rundt om og så varmes op så
det krymper.

MVH Niels

Fra : phk

Dato : 24-12-03 14:11

meddelelse news:bsbs8v$423$1@sunsite.dk...

> Hvorfor ikke bare en plade pap foran køleren?

Fordi jeg er ikke meget for at have noget pap stående og gnave malingen af
karossen ...

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-12-03 14:40

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Fordi jeg er ikke meget for at have noget pap stående og gnave malingen af
>karossen ...

Det skal da ikke sidde udenpå bilen ;)

Fra : phk

Dato : 24-12-03 15:36

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det skal da ikke sidde udenpå bilen ;)

Herovre på fastlanden sidder karossen inden i bilen ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-12-03 00:01

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Herovre på fastlanden sidder karossen inden i bilen ;)

Der er vist gået fisk i et eller andet ?

Fra : BS

Dato : 25-12-03 20:33

"> > >Fordi jeg er ikke meget for at have noget pap stående og gnave
malingen
mellem køleren og gitteret
mvh DerGolf

---