Defekt Tandstang?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 23-12-03 23:14

Har lige været til syn med en ældre Volvo 343... Og han mente altså at
tandstangen var defekt - nu fik jeg selvfølgelig ikke spurgt hvorfor han
mente det.

Men hvad faen kan der være defekt ved sån en? - den styrer fint og der er
ikke noget slør???

Da han også fandt at der var sprunget en pære i det eftermonterede tåbelys
samt at der ikke var blinklys i trailerstikket, var klokken ligesom slået ;
(

- og så lige en ledning som manglede en sikring ;)

Det endte med at jeg vrissent fik at vide at jeg måtte komme tilbage når DEN
VAR KLAR til SYN. - har sgu da lige lavet for gu ved hvor mange 1000-kr rust
;)

Fra : Jan Riber

Dato : 23-12-03 23:24

"Martin / Fårevejle" skrev i en meddelelse
> [...]
spurgt hvorfor han
> mente det.
>
> Men hvad faen kan der være defekt ved sån en? - den styrer

Defekte gummimanchetter??

--
Venlig hilsen Jan
Peugeot 405 1,9 GTXdt

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 23-12-03 23:32

Tjahh... må nok ha den en tur på grav i morgen ;)

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 23-12-03 23:30

> Har lige været til syn med en ældre Volvo 343... Og han mente altså at
> tandstangen var defekt - nu fik jeg selvfølgelig ikke spurgt hvorfor han
> mente det.

Jeg fik at vide med min tandstang at den ikke var fastgjort, dette fandt han
ud af at flå et koben ind under tandstangen og kunne se at den bevægede sig
lidt, tumpen glemte bare at den er fastgjort i to gummibøsninger, jeg gjore
intet ved det.

> Men hvad faen kan der være defekt ved sån en? - den styrer fint og der er
> ikke noget slør???

Den kan være utæt, hvis ikke der er slør på nogen måde kan der næppe være
ret meget galt. Måske er den utæt men elelrs ???

> [...]
> samt at der ikke var blinklys i trailerstikket, var klokken ligesom slået

Efter min mening trælse fejl som er nemme at fange.

> - og så lige en ledning som manglede en sikring ;)

Hehe klasiker har selv glemt det engang.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-12-03 23:42

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen@mail.dk> skrev :

>Den kan være utæt, hvis ikke der er slør på nogen måde kan der næppe være
>ret meget galt. Måske er den utæt men elelrs ???

den kan klemme , altså ikke løbe frit fra ende til anden (ende)

Fra : Jan Riber

Dato : 23-12-03 23:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> den kan klemme , altså ikke løbe frit fra ende til anden
(ende)

Er det ikke en smule atypisk for en tandstang? Jeg troede at
det som regel endte med mærkbart slør ved slidtage og/eller
manglende smøremiddel. Jeg har kun oplevet klemninger på de
gamle øser med rigtig "styrehus"

--
Venlig hilsen Jan
Peugeot 405 1,9 GTXdt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-12-03 10:37

> [...]

>det som regel endte med mærkbart slør ved slidtage og/eller
>manglende smøremiddel. Jeg har kun oplevet klemninger på de

Ikke desto mindre er det noget jeg har oplevet på et par biler -
typisk er det sket efter man har været nede i et solidt hul på vejen.

Det føles som om hele tandstangen er bøjet en lille smule, og der er
slet ingen tvivl når man løfter fronten op, og drejer hjulene fra
yderkant til yderkant.

På de såkaldte gamle øser, med styrehus, er det mere en klemning samme
sted på ratomdrejningen man mærker

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 24-12-03 00:08

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sig
> lidt, tumpen glemte bare at den er fastgjort i to gummibøsninger, jeg

Nederen... jeg var ikke lige nede og kigge hvad han lavede ved den ;)

> Den kan være utæt, hvis ikke der er slør på nogen måde kan der næppe være
> ret meget galt. Måske er den utæt men elelrs ???

Har en kammy med grav til busser.... man får pænt ondt i nakken når man
bruger den til personbiler... ;) men må vel smutte en tur derned i morgen. -
har bare afleveret prøvepladerne i dag ;) hehe.... ikke møde pansere ;) -
der er 200m ; )

slået

> Efter min mening trælse fejl som er nemme at fange.

Helt klart og det var da også for dumt at jeg kun tjekkede stoplys, baglys,
nær, fjern samt lygtejustering, dæk, baklys, nummerpladelys, samt alt det
andet ;) - det værste er at jeg fandt kontakten til tåbelyset da jeg kom
hjem *DOH*

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-12-03 10:38

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>det værste er at jeg fandt kontakten til tåbelyset da jeg kom
>hjem *DOH*

ROFL !